Dnes Pátek - zatazeno 18°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Vedení Prahy 12 zrušilo přístavbu školy pro Montessori program
Ilustrační foto: aladine.cz

Vedení Prahy 12 zrušilo přístavbu školy pro Montessori program

Základní a mateřská škola Na Beránku se nedočká nové pětipodlažní budovy pro vzdělávací program Montessori, jak bylo plánováno. Rozhodli o tom radní Prahy 12. Radnice školu Na Beránku rozšíří o jednopatrovou stavbu se čtyřmi třídami a soustředí se na stavbu nové samostatné školy pro program Montessori na ulici Československého exilu. ČTK to dnes sdělil radní pro školství Petr Prchal (TOP 09).

Záměry z let 2015 počítaly s dostavbou pětipodlažní budovy při škole Na Beránku a se stavbou samostatného objektu ZŠ a MŠ Montessori na ulici Československého exilu. Podle radního Prchala není z ekonomických důvodů možné realizovat obě stavby. „Náklady se v obou případech pohybují ve stovkách milionů korun a jsou zcela mimo možnosti městské části", uvedl.

Kapacita Základní a mateřské školy Na Beránku pro program Montessori bude navýšena protažením jednoho ze stávajících křídel školy. Tím by vznikla jednopatrová stavba se čtyřmi třídami a kapacitě asi 120 žáků. Podle Prchala je to řešení momentální kapacitní nedostatečnosti budovy.

Nová škola Montessori na ulici Československého exilu, ve které bude i mateřská škola, nabídne asi 400 míst. Radnice Prahy 12 u stavby projektů počítá s podporou financování od hlavního města. O přidělení financí se nyní jedná. Termín dokončení staveb i konečná cena zatím nejsou známy.

Rozšíření kapacity škol se školním vzdělávacím programem Montessori má za cíl pomoci řešit očekávaný nárůst žáků v Praze 12. Podle demografické studie, kterou Praha 12 nechala již dříve vypracovat, bude nezbytná výstavba alespoň dvou nových škol. V současnosti je pro městskou část prioritou výstavba nové základní školy v Komořanech, kde nyní škola není.

Montessori a Waldorf jsou dva nejrozšířenější alternativní směry výuky v ČR i na světě. Montessoriovská pedagogika vychází ze zkušeností italské psycholožky Marie Montessoriové, která žila v letech 1870 až 1952. Pedagogové nechávají dětem volnost při výběru aktivit i tempa učení. Učitel děti uvede do problematiky, ale děti potom pracují samy. Každým dítětem se pedagogové zabývají individuálně.


Autor: ČTK
Další články
Nahoru