
Vedení Prahy 10 v souvislosti se Skalkou připomínkuje dostavbu Městského okruhu
11. dubna 2025 08:25
„Změny, které byly do projektu zapracovány v letech 2019 až 2022, mají z hlediska dopadů na životní prostředí vliv převážně pozitivní. Přesto má záměr svým charakterem a rozsahem významný vliv na životní prostředí a k předloženému oznámení záměru má Praha 10 dílčí připomínky, které je nutné dále vyhodnotit a potvrdit pozitivní vlivy na veřejné zdraví obyvatelstva,“ uvedl Tropp. Nově v souvislosti s výstavbou na sídlišti Skalka vedené Prahy 10 žádá zapracování aktualizace dopravního řešení.
Radní ve svém vyjádření žádají po ministerstvu životního prostředí, aby změny v záměru dále posoudilo v celém procesu EIA. „Tato stavba má svým charakterem a rozsahem významný vliv na životní prostředí a je nezbytné u ní vypracovat podrobnou dokumentaci vlivů na životní prostředí zejména s ohledem na kumulativní vlivy s dalšími záměry v území a podrobné vyhodnocení vlivů záměru na veřejné zdraví,“ popsal mluvčí.
„Jako městská část se vyjadřujeme v průběhu volebního období ke všem relevantním procesům posuzování vlivů na životní prostředí a ani v tomto případě tomu není jinak,“ uvedl radní Prahy 10 Milan Maršálek (VLASTA a STAN s podporou KDU-ČSL), který má na starosti oblast životního prostředí a udržitelnosti.
„Jako u jiných významných staveb je prioritou posouzení hlukové studie a rozptylových podmínek ve fázi výstavby a provozu a z toho plynoucí vlivy na veřejné zdraví,“ doplnil.
„V souvislosti se záměrem soukromého stavebníka projektu ‚Domy MGA‘, který Praha 10 řeší ve spolupráci s místními obyvateli, žádáme o prověření možnosti napojení nových struktur zástavby při Michelangelově ulici právě na Městský okruh. Námi navrhované kapacitní napojení dotčené oblasti považujeme za jediné možné řešení dnes nevyhovující dopravní situace lokality,“ upozornil starosta Martin Valovič (ODS) na důležitou součást vyjádření městské části.„Prodloužená tunelová varianta stavby je pro Prahu 10 samozřejmě výrazně výhodnější, podporujeme však hlavně urychlenou výstavbu Městského okruhu s cílem zlepšení dopravní situace v našich ulicích, která je z dlouhodobého hlediska neudržitelná,“ deklaroval souhlasný postoj k prioritní stavbě celopražské dopravní infrastruktury Mikuláš Pobuda (ODS), radní pro oblast dopravy.
Na tunelový komplex Blanka, uvedený do provozu v roce 2015, navazuje připravovaný soubor dvou staveb Městského okruhu Pelc-Tyrolka – Balabenka a Balabenka – Štěrboholská radiála a dále takzvaná Libeňská spojka. Celková délka trasy souboru staveb činí 10,5 kilometru. Realizací dojde k dokončení celého Městského okruhu.