dnes
Středa - oblacno
18°C
zítra
Čtvrtek - skorojasno
22°C
pozítří
Pátek - skorojasno
19°C
Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje
Ilustrační foto: archiv

Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje

Hlavní město nechá zpracovat změny územního plánu, které v budoucnu umožní postavit dvě nové tramvajové tratě. Zadání podnětu změn tento týden schválili radní, jejich rozhodnutí ještě musí posvětit zastupitelé. Změny se týkají takzvané východní tramvajové tangenty z Jižního Města na Žižkov a jižní tangenty z Podolí do Michle. Obě trati jsou součástí dlouhodobějších plánů dopravního podniku na rozšiřování tramvajové sítě v Praze.

Podněty navrhl městský Institut plánování a rozvoje (IPR) v souladu se zásadami územního rozvoje, kterými se město musí při svém rozvoji a přípravě územního plánu řídit. Zásady počítají s vybudováním propojujících tramvajových tratí, částečně nahrazujících stávající autobusy.

Schválené podněty zahrnují východní trať, která má v budoucnu vést z Jižního Města přes Spořilov, Vršovice, Žižkov a Libeň až do Kobylis, a jižní trať, vedoucí ze Smíchova přes Dvorce a Budějovickou do Michle. V plánu je i takzvaná severní tangenta, propojující Dejvice, Troju a Bohnice. Ve všech případech se jedná o záměry, s jejichž stavbou se nezačne dříve než za několik let. Samotná změna územního plánu potrvá zhruba tři roky.

Stávající vedení magistrátu ve svých dopravních koncepcích a plánech počítá s větším rozvojem tramvajové sítě, která je ekologičtější než autobusy. Dopravní podnik nedávno představil strategii rozvoje tramvajových tratí, podle které se do roku 2030 má začít stavět téměř 30 nových. Tři z nich mají být vybudovány do pěti let, a to trať z Divoké Šárky na Dědinu, ze Sídliště Barrandov do Slivence a z Modřan na Libuš do blízkosti plánované stanice nové linky metra D.

V horizontu několika let mají také vzniknout tramvajové smyčky u Depa Hostivař a na Zahradním Městě. V souvislosti s rozšiřováním tramvajové sítě potřebuje dopravní podnik vystavět také novou vozovnu. Výhledově má být na Spořilově v Chodovské ulici.

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.


Anděl – Sídliště Řepy: V pátek nepojedou tramvaje

Včera v 07:50

V pátek 28. září od 7:30 hodin do 15 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Anděl – Sídliště Řepy.

Těšnov – Vltavská. V noci nepojedou tramvaje

24. září 2018 v 08:47

V noci ze středy 26. září od 22:10 hodin na čtvrtek 27. září do 5:10 hodin bude přerušen provoz tramvají v úseku Těšnov – Vltavská, v uvedeném směru.

Den bez aut přinese dopravní omezení

21. září 2018 ve 20:15

Zítra se v rámci Evropského týdne mobility uskuteční Den bez aut a Pražské cyklozvonění. Tuto tradiční dopravně-společenskou akci budou provázet některá dopravní opatření.

Bubenečský tunel čeká noční uzavření

20. září 2018 v 16:51

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Bubenečský tunel od soboty 22. září od 23 hodin do neděle 23. září do 5 hodin.

Palmovka – Balabenka: Obousměrné přerušení provozu tramvají

20. září 2018 v 07:43

Od soboty 22. září od 5:10 do pondělí 24. září do cca 0:30 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Palmovka – Balabenka.

V úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice nepojedou tramvaje

19. září 2018 ve 23:40

V noci ze čtvrtka 20. září od 22 hodin na pátek 21. září do 4 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice.

Protipovodňové cvičení Karlín a Libeň 2018 přinese dopravní omezení

18. září 2018 v 18:26

V sobotu 22. září pořádá hlavní město Praha protipovodňové cvičení „Karlín a Libeň 2018“, které budou doprovázet v době od 7 do 20 hodin dopravní opatření. Týkat se budou některých pozemních komunikací, cyklostezek a stezek pro pěší v Praze 1 a 8.

Další články
Nahoru