Dnes Čtvrtek - zatazeno 7°C
Zítra Pátek - oblacno 6°C
Čtvrtek 28. 3. 2024
Svátek má Soňa
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje
Ilustrační foto: archiv

Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje

Hlavní město nechá zpracovat změny územního plánu, které v budoucnu umožní postavit dvě nové tramvajové tratě. Zadání podnětu změn tento týden schválili radní, jejich rozhodnutí ještě musí posvětit zastupitelé. Změny se týkají takzvané východní tramvajové tangenty z Jižního Města na Žižkov a jižní tangenty z Podolí do Michle. Obě trati jsou součástí dlouhodobějších plánů dopravního podniku na rozšiřování tramvajové sítě v Praze.

Podněty navrhl městský Institut plánování a rozvoje (IPR) v souladu se zásadami územního rozvoje, kterými se město musí při svém rozvoji a přípravě územního plánu řídit. Zásady počítají s vybudováním propojujících tramvajových tratí, částečně nahrazujících stávající autobusy.

Schválené podněty zahrnují východní trať, která má v budoucnu vést z Jižního Města přes Spořilov, Vršovice, Žižkov a Libeň až do Kobylis, a jižní trať, vedoucí ze Smíchova přes Dvorce a Budějovickou do Michle. V plánu je i takzvaná severní tangenta, propojující Dejvice, Troju a Bohnice. Ve všech případech se jedná o záměry, s jejichž stavbou se nezačne dříve než za několik let. Samotná změna územního plánu potrvá zhruba tři roky.

Stávající vedení magistrátu ve svých dopravních koncepcích a plánech počítá s větším rozvojem tramvajové sítě, která je ekologičtější než autobusy. Dopravní podnik nedávno představil strategii rozvoje tramvajových tratí, podle které se do roku 2030 má začít stavět téměř 30 nových. Tři z nich mají být vybudovány do pěti let, a to trať z Divoké Šárky na Dědinu, ze Sídliště Barrandov do Slivence a z Modřan na Libuš do blízkosti plánované stanice nové linky metra D.

V horizontu několika let mají také vzniknout tramvajové smyčky u Depa Hostivař a na Zahradním Městě. V souvislosti s rozšiřováním tramvajové sítě potřebuje dopravní podnik vystavět také novou vozovnu. Výhledově má být na Spořilově v Chodovské ulici.

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.


Autor: ČTK

Na Štěrboholské spojce budou opravena svodidla

25. března 2024 v 06:58

V termínu od 28. března do 28. dubna bude na Štěrboholské spojce probíhat oprava svodidel a zábradlí mostní konstrukce přes Hostavický potok.

Výměna plynového potrubí na Lehovci a omezení dopravy v Kukelské

24. března 2024 v 07:47

V termínu od 6. dubna do 30. dubna bude postupně pro veškerý automobilový provoz i parkování uzavírána Kukelská ulice na Lehovci. Důvodem postupného uzavírání ve 3 fázích je výměna starého plynového potrubí, které vede ve vozovce.

Koncem března se mění vedení dopravy v Komořanské ulici

22. března 2024 v 09:35

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) naplno obnoví po zimní přestávce práce na Komořanské ulici. V pondělí 25. března se změní aktuální vedení dopravy, a to s ohledem na postup stavebních prací. Spočívat bude v převodu automobilové dopravy ve směru do centra na novou komunikaci...

Hornokrčská ulice bude uzavřena

21. března 2024 v 15:47

V pondělí 25. března zahájí Technická správa komunikací (TSK) opravu dalšího úseku vozovky a chodníků v ulici Hornokrčská v Městské části Praha 4, a to v úseku od křižovatky U Krčské vodárny po ulici Budějovická. 

Další články
Nahoru