dnes
Pátek - jasno
5°C
zítra
Sobota - zatazeno
3°C
pozítří
Neděle - skorojasno
2°C
V šestadvaceti do důchodu. Z pražské dopravy odchází legenda
Karosy B732 vozily cestující v Praze od druhé poloviny osmdesátých let. Ilustrační foto: www.dpp.cz

V šestadvaceti do důchodu. Z pražské dopravy odchází legenda

Označení Karosa B732 asi většině Pražanům nic moc neřekne, ale přitom je téměř jisté, že kdo je cestujícím MHD, tak tímto autobusem někdy jel. Hlavnímu městu sloužily od roku 1987 stovky těchto typických třídveřových autobusů, ale postupně je vytlačovaly modernější, mnohdy nízkopodlažní vozy. Nyní se pražská kapitola tohoto typu autobusu uzavírá definitivně, na svou poslední jízdu s cestujícími vyjede tento pátek.

Karosa B732 Naposledy v provozu

Linka 122: Depo Hostivař – Opatov (odjezdy)

Depo Hostivař: 14:45, 16:00

Opatov: 15:25, 16:40

Loučení Dopravního podniku hlavního města Prahy s posledními autobusy Karosa B732 v provozu se uskuteční tento čtvrtek a pátek, kdy budou vypraveny poslední vozy. Pro cestující je to tak poslední možnost se jimi v Praze svézt.

Ve čtvrtek je bude možné zahlédnout na linkách 201, 175 a 256. Rozloučení s těmito autobusy se uskuteční v pátek 19. dubna, kdy bude vypraven poslední vůz (číslo 5885) na linku číslo 122, pořadí 32 (Depo Hostivař – Opatov).

Vůz bude nasazen na lince v době od 14.45 hodin do 17.06 hodin. Aby bylo umožněno jeho fanouškům fotografování, bude již od 14 hodin přistaven do autobusového obratiště Depo Hostivař.

Historie

Autobusy Karosa B732 se poprvé u pražského dopravního podniku objevily v roce 1987, kdy jich bylo dodáno 107 a postupně přibývaly další. Do Prahy se dodávaly až do roku 1994, kdy měl dopravce k dispozici již 860 autobusů tohoto typu.

Do autobusů Karosa B732 se vešlo 31 sedících a 63 stojících cestujících. Sedadla měla až na několik výjimek latexové polštáře potažené koženkou.

karosa-3-nahled Později dodával výrobce autobusy s různými vylepšeními. Inovovaly se sedačky a podlahové krytiny. Vozy dostávaly nové motory, které splňovaly potřebné emisní normy. Na začátku devadesátých let se dokonce experimentovalo s pohonem na zemní plyn.

V druhé polovině devadesátých let prováděla hostivařská úpravna autobusů celkové opravy těchto vozů, které byly velmi úspěšné a díky nim se pražský provoz loučí s těmito karosami až nyní.

Opravy měly při vynaložení ani ne poloviny ceny za nový autobus prodloužit životnost starších vozů o pět až šest let. Ve skutečnosti to bylo nakonec jednou tolik.


Další články
Nahoru