
V šestadvaceti do důchodu. Z pražské dopravy odchází legenda
16. dubna 2013 09:26
Karosa B732 Naposledy v provozu
Linka 122: Depo Hostivař – Opatov (odjezdy)
Depo Hostivař: 14:45, 16:00
Opatov: 15:25, 16:40
Loučení Dopravního podniku hlavního města Prahy s posledními autobusy Karosa B732 v provozu se uskuteční tento čtvrtek a pátek, kdy budou vypraveny poslední vozy. Pro cestující je to tak poslední možnost se jimi v Praze svézt.
Ve čtvrtek je bude možné zahlédnout na linkách 201, 175 a 256. Rozloučení s těmito autobusy se uskuteční v pátek 19. dubna, kdy bude vypraven poslední vůz (číslo 5885) na linku číslo 122, pořadí 32 (Depo Hostivař – Opatov).
Vůz bude nasazen na lince v době od 14.45 hodin do 17.06 hodin. Aby bylo umožněno jeho fanouškům fotografování, bude již od 14 hodin přistaven do autobusového obratiště Depo Hostivař.
Historie
Autobusy Karosa B732 se poprvé u pražského dopravního podniku objevily v roce 1987, kdy jich bylo dodáno 107 a postupně přibývaly další. Do Prahy se dodávaly až do roku 1994, kdy měl dopravce k dispozici již 860 autobusů tohoto typu.
Do autobusů Karosa B732 se vešlo 31 sedících a 63 stojících cestujících. Sedadla měla až na několik výjimek latexové polštáře potažené koženkou.
Později dodával výrobce autobusy s různými vylepšeními. Inovovaly se sedačky a podlahové krytiny. Vozy dostávaly nové motory, které splňovaly potřebné emisní normy. Na začátku devadesátých let se dokonce experimentovalo s pohonem na zemní plyn.
V druhé polovině devadesátých let prováděla hostivařská úpravna autobusů celkové opravy těchto vozů, které byly velmi úspěšné a díky nim se pražský provoz loučí s těmito karosami až nyní.
Opravy měly při vynaložení ani ne poloviny ceny za nový autobus prodloužit životnost starších vozů o pět až šest let. Ve skutečnosti to bylo nakonec jednou tolik.