dnes
Čtvrtek - zatazeno
23°C
zítra
Pátek - oblacno
25°C
pozítří
Sobota - zatazeno
31°C
V roce 2022 by mohla začít výstavba tramvajové trati do Zdib, Praha proto změní územní plán
Ilustrační foto: archiv

V roce 2022 by mohla začít výstavba tramvajové trati do Zdib, Praha proto změní územní plán

Hlavní město změní územní plán tak, aby zahrnoval plánovanou tramvajovou trať mezi pražskými Kobylisy a středočeskými Zdiby. Uvedl to náměstek primátorky pro dopravu, školství a volný čas Petr Dolínek (ČSSD). Podnět ke změně územního plánu chce podat ještě v létě na základě podkladů od Středočeského kraje, který projekt připravuje. Změna územního plánu zpravidla zabere dva až tři roky.

Přípravu výstavby tramvajové trati z Vozovny Kobylisy do Zdib schválili tento týden pražští radní. Prodloužení trati k dálnici D8 a plánovanému velkému parkovacímu domu P+R by podle Dolínka mělo pomoci snížit individuální automobilovou dopravu na severu Prahy. Dojezd na stanici metra Kobylisy bude činit 8 minut, na Staroměstskou pak půl hodiny.

„Dlouhodobým zájmem Prahy je dostat co nejvíce dojíždějících do městské hromadné dopravy na hranici města. Tady půjde o komfortní propojení bezpečného parkovacího domu s ekologickou a rychlou dopravou buď na metro, nebo až do centra. Navíc se zklidní hlavní komunikace v Dolních Chabrech a uděláme z ní typický městský bulvár,“ řekl Petr Dolínek.

Loni byla z podnětu Středočeského kraje, reprezentovaného Krajskou správou a údržbou silnic (KSÚS), zpracována technická studie tramvajové tratě Vozovna Kobylisy – Zdiby. Záměr má sloužit zejména k vytvoření kapacitních parkovišť P+R a terminálů MHD v místech křížení uvažované trati s budoucí trasou Pražského okruhu a se stávající dálnicí D8.

Navržená trať má vést z Kobylis v ose ulice Ústecká, mimo území hl. m. Prahy pak v ose silnice č. II/608. U mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D8 je navržena mostní estakáda a za dálnicí ukončení s parkovacími kapacitami P+R.

Ve špičkách pracovních dnů se předpokládá provoz v intervalu čtyř minut, odpovídající současnému provozu linky číslo 17.

Délka novostavby trati bude 5,6 kilometru. S výstavbou kolejí se počítá mezi roky 2022 až 2024, celkové náklady budou asi 2,364 miliardy korun. Praha se na projektu bude podílet částkou 1,252 miliardy.


Integrace autobusů na trase Praha – Nespeky – Benešov

11. července 2019 v 18:21

Od soboty 13. července bude spuštěna další etapa integrace autobusové veřejné dopravy v oblasti Benešovska. Tato etapa obsahuje rozšíření integrace do úseku Nespeky – Poříčí nad Sázavou – Benešov a zároveň posílení provozu stávajících linek PID v oblasti Kamenice, které jsou často...

Víkendové uzavření Brusnického a Dejvického tunelu

11. července 2019 v 10:08

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů TKB budou Brusnický a Dejvický tunel od soboty 13. července od 23 hodin do neděle 14. července do 5 hodin uzavřeny.

Letenský tunel bude sedm červencových nocí uzavřen

10. července 2019 v 10:03

Z důvodu údržby a mytí tunelu bude Letenský tunel od pondělí 15. července do pondělního rána 22. července vždy v noci od 23 hodin do 5 hodin uzavřen.

Dopravní omezení v Táborské ulici

9. července 2019 v 07:42

Od 8. července do 31. srpna bude omezen provoz na ulici Táborská v Praze 4. Důvodem je obnova vodovodního řadu a stavební práce na vozovce. 

Omezení provozu na ulici U Vršovického hřbitova

8. července 2019 v 16:20

Od dnešního večera do 13. července bude v nočních hodinách omezen provoz na ulici U Vršovického hřbitova v souvislosti s pokračující rekonstrukcí železničního mostu nad komunikací v rámci optimalizace traťového úseku Praha-Hostivař – Praha-hl. nádraží.

V Křižíkově ulici dojde k omezení provozu

8. července 2019 v 16:12

Od 13. do 22. července bude v úseku ulic Ke Štvanici – Prvního pluku uzavřena ulice Křižíkova. Důvodem je rekonstrukce Negrelliho viaduktu.

Další články
Nahoru