dnes
Pondělí - zatazeno
-1°C
zítra
Úterý - jasno
0°C
pozítří
Středa - zatazeno
0°C
V roce 2022 by mohla začít výstavba tramvajové trati do Zdib, Praha proto změní územní plán
Ilustrační foto: archiv

V roce 2022 by mohla začít výstavba tramvajové trati do Zdib, Praha proto změní územní plán

Hlavní město změní územní plán tak, aby zahrnoval plánovanou tramvajovou trať mezi pražskými Kobylisy a středočeskými Zdiby. Uvedl to náměstek primátorky pro dopravu, školství a volný čas Petr Dolínek (ČSSD). Podnět ke změně územního plánu chce podat ještě v létě na základě podkladů od Středočeského kraje, který projekt připravuje. Změna územního plánu zpravidla zabere dva až tři roky.

Přípravu výstavby tramvajové trati z Vozovny Kobylisy do Zdib schválili tento týden pražští radní. Prodloužení trati k dálnici D8 a plánovanému velkému parkovacímu domu P+R by podle Dolínka mělo pomoci snížit individuální automobilovou dopravu na severu Prahy. Dojezd na stanici metra Kobylisy bude činit 8 minut, na Staroměstskou pak půl hodiny.

„Dlouhodobým zájmem Prahy je dostat co nejvíce dojíždějících do městské hromadné dopravy na hranici města. Tady půjde o komfortní propojení bezpečného parkovacího domu s ekologickou a rychlou dopravou buď na metro, nebo až do centra. Navíc se zklidní hlavní komunikace v Dolních Chabrech a uděláme z ní typický městský bulvár,“ řekl Petr Dolínek.

Loni byla z podnětu Středočeského kraje, reprezentovaného Krajskou správou a údržbou silnic (KSÚS), zpracována technická studie tramvajové tratě Vozovna Kobylisy – Zdiby. Záměr má sloužit zejména k vytvoření kapacitních parkovišť P+R a terminálů MHD v místech křížení uvažované trati s budoucí trasou Pražského okruhu a se stávající dálnicí D8.

Navržená trať má vést z Kobylis v ose ulice Ústecká, mimo území hl. m. Prahy pak v ose silnice č. II/608. U mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D8 je navržena mostní estakáda a za dálnicí ukončení s parkovacími kapacitami P+R.

Ve špičkách pracovních dnů se předpokládá provoz v intervalu čtyř minut, odpovídající současnému provozu linky číslo 17.

Délka novostavby trati bude 5,6 kilometru. S výstavbou kolejí se počítá mezi roky 2022 až 2024, celkové náklady budou asi 2,364 miliardy korun. Praha se na projektu bude podílet částkou 1,252 miliardy.


Strossmayerovo náměstí – Hradčanská: Přerušení provozu tramvají z pátku na sobotu

Dnes ve 12:45

Z důvodu údržby tramvajové trati dojde v pátek 25. ledna od 0.50 hodin do 4.40 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Strossmayerovo náměstí – Hradčanská.

Uzavření Bubenečského tunelu od soboty do neděle

18. ledna 2019 v 07:15

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude probíhat úplné noční uzavření Bubenečského tunelu od soboty 19. ledna od 23 hodin do neděle 20. ledna do 5 hodin.

I. P. Pavlova – Muzeum – Flora – Želivského: Přerušení provozu tramvají

14. ledna 2019 v 18:26

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází v pátek 18. ledna od 0.40 hodin do 4.30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora – Želivského – Nákladové nádraží Žižkov.

Radošovická – Nádraží Hostivař: Zítra nepojedou tramvaje

12. ledna 2019 v 11:52

V neděli 13. ledna bude od 10 do 16:30 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Radošovická – Nádraží Hostivař.

Průběžná – Nádraží Hostivař: Zítra ráno nepojedou tramvaje

12. ledna 2019 v 11:48

V neděli 13. ledna bude od 7:30 do 10 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Průběžná – Nádraží Hostivař.

Další články
Nahoru