dnes
Sobota - zatazeno
19°C
zítra
Neděle - obcasny-dest
20°C
pozítří
Pondělí - obcasny-dest
15°C
V roce 2022 by mohla začít výstavba tramvajové trati do Zdib, Praha proto změní územní plán
Ilustrační foto: archiv

V roce 2022 by mohla začít výstavba tramvajové trati do Zdib, Praha proto změní územní plán

Hlavní město změní územní plán tak, aby zahrnoval plánovanou tramvajovou trať mezi pražskými Kobylisy a středočeskými Zdiby. Uvedl to náměstek primátorky pro dopravu, školství a volný čas Petr Dolínek (ČSSD). Podnět ke změně územního plánu chce podat ještě v létě na základě podkladů od Středočeského kraje, který projekt připravuje. Změna územního plánu zpravidla zabere dva až tři roky.

Přípravu výstavby tramvajové trati z Vozovny Kobylisy do Zdib schválili tento týden pražští radní. Prodloužení trati k dálnici D8 a plánovanému velkému parkovacímu domu P+R by podle Dolínka mělo pomoci snížit individuální automobilovou dopravu na severu Prahy. Dojezd na stanici metra Kobylisy bude činit 8 minut, na Staroměstskou pak půl hodiny.

„Dlouhodobým zájmem Prahy je dostat co nejvíce dojíždějících do městské hromadné dopravy na hranici města. Tady půjde o komfortní propojení bezpečného parkovacího domu s ekologickou a rychlou dopravou buď na metro, nebo až do centra. Navíc se zklidní hlavní komunikace v Dolních Chabrech a uděláme z ní typický městský bulvár,“ řekl Petr Dolínek.

Loni byla z podnětu Středočeského kraje, reprezentovaného Krajskou správou a údržbou silnic (KSÚS), zpracována technická studie tramvajové tratě Vozovna Kobylisy – Zdiby. Záměr má sloužit zejména k vytvoření kapacitních parkovišť P+R a terminálů MHD v místech křížení uvažované trati s budoucí trasou Pražského okruhu a se stávající dálnicí D8.

Navržená trať má vést z Kobylis v ose ulice Ústecká, mimo území hl. m. Prahy pak v ose silnice č. II/608. U mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D8 je navržena mostní estakáda a za dálnicí ukončení s parkovacími kapacitami P+R.

Ve špičkách pracovních dnů se předpokládá provoz v intervalu čtyř minut, odpovídající současnému provozu linky číslo 17.

Délka novostavby trati bude 5,6 kilometru. S výstavbou kolejí se počítá mezi roky 2022 až 2024, celkové náklady budou asi 2,364 miliardy korun. Praha se na projektu bude podílet částkou 1,252 miliardy.


Den bez aut přinese dopravní omezení

Včera ve 20:15

Zítra se v rámci Evropského týdne mobility uskuteční Den bez aut a Pražské cyklozvonění. Tuto tradiční dopravně-společenskou akci budou provázet některá dopravní opatření.

Bubenečský tunel čeká noční uzavření

20. září 2018 v 16:51

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Bubenečský tunel od soboty 22. září od 23 hodin do neděle 23. září do 5 hodin.

Palmovka – Balabenka: Obousměrné přerušení provozu tramvají

20. září 2018 v 07:43

Od soboty 22. září od 5:10 do pondělí 24. září do cca 0:30 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Palmovka – Balabenka.

V úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice nepojedou tramvaje

19. září 2018 ve 23:40

V noci ze čtvrtka 20. září od 22 hodin na pátek 21. září do 4 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice.

Protipovodňové cvičení Karlín a Libeň 2018 přinese dopravní omezení

18. září 2018 v 18:26

V sobotu 22. září pořádá hlavní město Praha protipovodňové cvičení „Karlín a Libeň 2018“, které budou doprovázet v době od 7 do 20 hodin dopravní opatření. Týkat se budou některých pozemních komunikací, cyklostezek a stezek pro pěší v Praze 1 a 8.

Omezení provozu v souvislosti s Během 11 km a 21 km Prahou 11

15. září 2018 v 15:28

V Praze 11 bude, v souvislosti s Během 11 km a 21 km Prahou 11, v neděli 16. září v době mezi 10:45 a 14, změněna doprava.

Oprava parkoviště v Pískovcové ulici

15. září 2018 v 10:47

Od pondělí 17. září bude probíhat v Praze 9 oprava parkoviště v ulici Pískovcová. Oprava bude probíhat po etapách a cílem je nejen opravit parkoviště, ale i upravit okolí.

Další články
Nahoru