dnes
Neděle - prehanky-snih-dest
5°C
zítra
Pondělí - obcasny-dest
6°C
pozítří
Úterý - obcasny-dest
10°C
V pražské MHD se nejčastěji ztrácí tašky, mobily, klíče, peněženky a hudební nástroje
Ilustrační foto: Jindřich Dvořák

V pražské MHD se nejčastěji ztrácí tašky, mobily, klíče, peněženky a hudební nástroje

Pražský dopravní podnik (DPP) ročně eviduje přibližně dva a půl tisíce ztrát ve vozech MHD, přičemž v loňském roce byl jejich počet mírně vyšší. Šanci na vrácení ztracených předmětů má podle dlouhodobých statistik přibližně třetina cestujících.

V předloňském roce DPP evidoval celkově 2242 ztrát. V uplynulém roce 2013 bylo zaevidováno 2511 ztrát, z nichž 978 předmětů bylo nalezeno. Počet zapomenutých věcí v MHD tedy mírně vzrostl. Jen za první kvartál letošního roku je evidováno již 765 ztrát, z čehož 259 věcí bylo dohledáno.

Jako obvykle převládaly tašky, mobily, klíče, peněženky. Nejčastěji cestující v pražské MHD ztrácejí příruční zavazadla, tedy tašky, batohy a kabelky. U těch je vyšší šance na vrácení. Na opačné straně úspěšnosti pak stojí nahlášené ztráty mobilních telefonů, u nichž je šance na vrácení naopak nejmenší.

V MHD se často hledají i ztracené hudební nástroje, loni například činely, ukulele, saxofon, klarinet či zvonkohra. Z pracovního nářadí pak vrtačka, bruska a tavná pistole. Nalezla se i dýmka, čepice příslušníka městské policie, horolezecké lano, dětský kočárek a dětská židlička. Ze zvířecí říše se hledali pouze psi.

Skladba ztracených věcí během roku souvisí zejména s ročním obdobím. Zatímco v zimním čase lidé ztrácejí hlavně šály, čepice a rukavice, tak před prázdninami DPP eviduje žákovské knížky a vysvědčení školáků.

Nejčastěji lidé zapomínají věci v autobusech, pak následují tramvaje a metro. Pokud se o nalezené věci nikdo nepřihlásí, bývají jednou týdně zaslány do kanceláře ztrát a nálezů v ulici Karolíny Světlé 5, kterou provozuje MHMP.

Co dělat v případě ztráty věci v MHD?

• Nahlášení ztráty tentýž den – V případě ztráty v tramvaji či autobusu mohou cestující volat na informační linku 296191817, 296191817, kde se po získání podrobnějších informací pracovník linky spojí s dispečerským pracovištěm, které informuje řidiče konkrétní linky. Pokud je věc dohledána, cestujícímu je sděleno, kdy a kde si může ztracenou věc vyzvednout.

• Nahlášení ztráty v následujících dnech – Pokud cestující ztrátu nahlásí později, pracovník informační linky mu sdělí telefonní číslo na garáž, či vozovnu, kde se nachází vůz, ve kterém byla věc ztracena.

• Všechny nevyzvednuté ztráty a nálezy se pak jednou týdně, a to vždy ve čtvrtek, sváží do kanceláře ztrát a nálezů v ulici Karolíny Světlé 5, Praha 1, tel. č. 224235085, otevírací doba po a st 8 – 17:30, út a čt 8 – 16, pá 8 – 14, polední přestávka 12:00 – 12:30.

Co dělat v případě nálezu?

• Pokud cestující nalezne něco ve voze MHD, je nejlepší odevzdat předmět přímo řidiči tramvaje či autobusu, popřípadě v metru dozorčímu stanice.

• Možností je samozřejmě také odevzdat předmět v kanceláři ztrát a nálezů Karolíny Světlé 5, Praha 1.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30 | Aktualizováno 1. ledna 1970, 01:00

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru