dnes
Sobota - jasno
25°C
zítra
Neděle - obcasny-dest
22°C
pozítří
Pondělí - obcasny-dest
21°C
V pražské MHD probíhá testovací provoz hybridních autobusů, cestující vozí na pěti linkách
Nízkopodlažní autobus Iveco Urbanway Hybrid 12 m High Value. Foto: DPP

V pražské MHD probíhá testovací provoz hybridních autobusů, cestující vozí na pěti linkách

V pražské MHD je od poloviny srpna testován hybridní autobus, tentokrát Iveco Urbanway Hybrid 12 m High Value. Jedná se o městský nízkopodlažní autobus standardní délky 12 metrů, který k dvouměsíčnímu testu poskytla společnost Iveco Czech Republic. Autobus obdržel evidenční číslo 4998 a cestující jej mohou do 10. října vyzkoušet zejména na linkách číslo 133, 165, 175, 207 a 213. Na stejných linkách bude pražský dopravní podnik (DPP) do konce září testovat i hybridní autobus Solaris Urbino 12 Hybrid.

Hybridní řešení i v tomto případě znamená kombinaci pohonu pomocí spalovacího motoru a trakčního elektromotoru v sériovém zapojení s úložištěm elektrické energie ve formě ultrakondenzátorů.

Dosavadní testy hybridních autobusů, které má DPP k dispozici, potvrzují úspory ve spotřebě nafty a tím i snížení emisí. Technologické řešení ukládání elektrické energie se u každého výrobce liší, navíc podmínky v Praze nelze úplně srovnávat s jinými evropskými metropolemi.

Proto DPP oslovil další výrobce s cílem otestovat jejich řešení hybridních vozidel v reálném provozu v Praze. Nákup hybridních autobusů se jeví jako vhodné dočasné řešení při přechodu k plně bezemisním vozidlům. Podmínkou zavedení vozidel na čistě alternativní pohon je ale vybudování nabíjecí a plnící infrastruktury v Praze, což je však časově poměrně náročné.

Hybridní vozidla budování dodatečné infrastruktury nevyžadují. Proto mohou do doby, než se podaří zrealizovat některý z projektů bezemisních autobusů zajišťovat požadované výkony s nižším dopadem na životní prostředí než naftová vozidla.

Naftové autobusy, které DPP v současnosti pořizuje, splňují nejpřísnější emisní normu Euro VI. Jejich emise jsou na obdobné úrovni jako u CNG vozidel. Autobusy s emisními třídami Euro V a Euro VI tvoří 76 procent flotily autobusů v pražské MHD, přičemž tento podíl se díky průběžné obnově neustále zvyšuje.

Iveco Urbanway Hybrid 12 m je plně nízkopodlažní třídveřový autobus dlouhý 12 metrů a v dané verzi pojme 86 cestujících.

DPP testovaný autobus Iveco spolu s hybridním autobusem Solaris nasazuje z garáže Hostivař na vybrané spoje zejména následujících linek:

  • 133 (Florenc – Sídliště Malešice)
  • 165 (Sídliště Zbraslav – Háje)
  • 175 (Florenc – Háje)
  • 207 (Staroměstská – Ohrada)
  • 213 (Želivského – Nádraží Uhříněves)

Letenský tunel se bude uklízet

1. července 2020 v 19:15

V letenském tunelu proběhne od 7. července do 14. července, vždy od 23 do 5 hodin pravidelná údržba a mytí. Tunel bude obousměrně uzavřen.

Opěrné zdi Letenského tunelu budou opraveny

1. července 2020 v 08:17

Technická správa komunikací zahájí v sobotu 4. července rekonstrukci opěrných zdí Letenského tunelu u severního portálu, v úseku Milady Horákové – Letenský tunel. Stavební práce jsou naplánované do konce září 2020.

Od července znovu letadlem do Dubaje

24. června 2020 v 07:37

Letecká společnost flydubai od 4. července znovu spustí přímou pravidelnou linku do Dubaje, obnoví se tak druhé dálkové spojení z Prahy. Do velkoměsta Spojených arabských emirátů mohou cestující letět nejprve jednou týdně, každou sobotu. Od 27. července pak budou lety k dispozici...

Další články
Nahoru