V Praze je už přes 50 kilometrů pruhů vyhrazených pro autobusy, zatím poslední vzniknul u Suchdola
3. května 2020 10:52
V Kamýcké ulici je v úseku „suchdolského kopce“ čerstvě realizována změna dopravního režimu, jejímž hlavním cílem je zlepšit podmínky pro plynulý průjezd autobusů ve směru do centra.
V Kamýcké byly původně dva pruhy určeny pro jízdu do kopce a jeden z kopce. Pro zřízení vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy (a jízdní kola, vozidla taxi, IZS a Městské policie) zde byl pro stoupání ponechán pruh jediný a ve směru z kopce nově zřízen buspruh. Obdobně je to realizováno už v ulicích Vysočanská, Českobrodská, K Horkám a Československého exilu.
Opatření v kopci mezi Suchdolem a Sedlcem sestává z 880 metrů dlouhého buspruhu, který začíná kousek za zastávkou Kamýcká a končí kousek za ulicí V Sedlci. Součástí změn dopravního režimu jsou i opatření pro cyklisty, kde ve stoupání k legalizaci jízdy po chodníku po projednání přibyl i ochranný pruh pro cyklisty v celém úseku od mostu přes železniční trať. Ve směru do centra na konec buspruhu navazuje cyklopruh.
Podle Petra Tomčíka, ředitele organizace Ropid, která má na starosti koordinaci pražské veřejné dopravy, nový buspruh pomůže cestujícím v autobusech a zároveň neomezí řidiče osobních automobilů. Autobusová linka 107 jezdí mezi Dejvickou a Suchdolem v běžném provozu každé dvě minuty. „Jakékoli zdržení pak logicky působí problémy zejména při nárazové poptávce studentů,“ uvedl.
Propojení Podbaby a potažmo Dejvic a se Suchdolem je dlouhodobě přetížené, což je dáno i dojížděním studentů ČZU. V oblasti Sedlce by navíc v budoucnu měla vzniknout další obytná zástavba. Město proto plánuje postavit tramvajovou trať propojující Podbabu a areál univerzity. Zatím není jasné, kdy by stavba mohl začít.„Nový buspruh v Kamýcké ulici ušetří suchdolským autobusům při jednom průjezdu až 5 minut. Letošní jarní novinky navazují na úspěšná opatření z loňska, kdy se podařilo vyznačit nové buspruhy na Strakonické, Kukulově či Kbelské ulici. K loňským 2,5 kilometrům se nyní přidává zhruba 1,6 kilometru buspruhů. Celkem už máme v Praze 52 kilometru cest, kde autobusy jedou samostatně nebo spolu s tramvajemi a nejsou zdržovány okolním provozem,“ uvedl náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Mimo Kamýckou ulici dojde ještě letos podle k úpravám preferencí autobusů na linkách projíždějících ulicemi Michelská, Rabakovská a Opatovská.