dnes
Pondělí - zatazeno
14°C
zítra
Úterý - polojasno
18°C
pozítří
Středa - polojasno
20°C
V Praze je už přes 50 kilometrů pruhů vyhrazených pro autobusy, zatím poslední vzniknul u Suchdola
V Kamýcké vznikl pruh pro autobusy, kola i vozidla taxi a integrovaného záchranného systému. Foto: Ropid

V Praze je už přes 50 kilometrů pruhů vyhrazených pro autobusy, zatím poslední vzniknul u Suchdola

Jeden ze tří pruhů na části pražské Kamýcké ulice ve směru od Suchdola je nově vyhrazen pro autobusy MHD. Opatření má zlepšit plynulost MHD zejména na lince 107, která propojuje Dejvice se Suchdolem a Českou zemědělskou univerzitou (ČZU). Součástí změn jsou i opatření pro cyklisty.

V Kamýcké ulici je v úseku „suchdolského kopce“ čerstvě realizována změna dopravního režimu, jejímž hlavním cílem je zlepšit podmínky pro plynulý průjezd autobusů ve směru do centra.

V Kamýcké byly původně dva pruhy určeny pro jízdu do kopce a jeden z kopce. Pro zřízení vyhrazeného jízdního pruhu pro autobusy (a jízdní kola, vozidla taxi, IZS a Městské policie) zde byl pro stoupání ponechán pruh jediný a ve směru z kopce nově zřízen buspruh. Obdobně je to realizováno už v ulicích Vysočanská, Českobrodská, K Horkám a Československého exilu.

Opatření v kopci mezi Suchdolem a Sedlcem sestává z 880 metrů dlouhého buspruhu, který začíná kousek za zastávkou Kamýcká a končí kousek za ulicí V Sedlci. Součástí změn dopravního režimu jsou i opatření pro cyklisty, kde ve stoupání k legalizaci jízdy po chodníku po projednání přibyl i ochranný pruh pro cyklisty v celém úseku od mostu přes železniční trať. Ve směru do centra na konec buspruhu navazuje cyklopruh.

Podle Petra Tomčíka, ředitele organizace Ropid, která má na starosti koordinaci pražské veřejné dopravy, nový buspruh pomůže cestujícím v autobusech a zároveň neomezí řidiče osobních automobilů. Autobusová linka 107 jezdí mezi Dejvickou a Suchdolem v běžném provozu každé dvě minuty. „Jakékoli zdržení pak logicky působí problémy zejména při nárazové poptávce studentů,“ uvedl.

Propojení Podbaby a potažmo Dejvic a se Suchdolem je dlouhodobě přetížené, což je dáno i dojížděním studentů ČZU. V oblasti Sedlce by navíc v budoucnu měla vzniknout další obytná zástavba. Město proto plánuje postavit tramvajovou trať propojující Podbabu a areál univerzity. Zatím není jasné, kdy by stavba mohl začít.

„Nový buspruh v Kamýcké ulici ušetří suchdolským autobusům při jednom průjezdu až 5 minut. Letošní jarní novinky navazují na úspěšná opatření z loňska, kdy se podařilo vyznačit nové buspruhy na Strakonické, Kukulově či Kbelské ulici. K loňským 2,5 kilometrům se nyní přidává zhruba 1,6 kilometru buspruhů. Celkem už máme v Praze 52 kilometru cest, kde autobusy jedou samostatně nebo spolu s tramvajemi a nejsou zdržovány okolním provozem,“ uvedl náměstek pražského primátora a radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Mimo Kamýckou ulici dojde ještě letos podle k úpravám preferencí autobusů na linkách projíždějících ulicemi Michelská, Rabakovská a Opatovská.


Osm nocí bude jednosměrně uzavřen tunel Mrázovka

22. května 2020 v 09:48

Od pondělí 25. května projde tunel Mrázovka údržbou, celkem 8 nocí bude uzavřen.

FlixBus obnoví provoz dalších vnitrostátních linek

21. května 2020 v 11:30

Autobusový dopravce FlixBus obnoví provoz na dalších dvou vnitrostátních linkách. Od pátku 22. května začne jezdit z Prahy do Českého Krumlova střídavě přes zastávky Písek a České Budějovice nebo Benešov, Tábor a Třeboň.

Bubenečský tunel bude uzavřen ve čtvrtek v noci

19. května 2020 v 07:48

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude Bubenečský tunel uzavřen od 21. května od 23 hodin do 22. května do 5 hodin.

Rekonstrukce křižovatky Modřanská – Barrandovský most

17. května 2020 v 07:11

Technická správa komunikací zahájí v pondělí 18. května 2020 přípravné práce pro rekonstrukci světelné křižovatky se stavebními úpravami rampy Barrandovského mostu. Konec všech etap je plánován na polovinu října 2020. 

Další články
Nahoru