Dnes Středa - zatazeno 21°C
Zítra Čtvrtek - obcasny-dest 17°C
Středa 20. 10. 2021
Svátek má Vendelín
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
V Praze se soutěží o HolKu. Lávka z Holešovic do Karlína má stát už příští rok
Takto bude vypadat začátek lávky na holešovickém břehu. Vizualizace(2x): Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy

V Praze se soutěží o HolKu. Lávka z Holešovic do Karlína má stát už příští rok

Veřejnou zakázku na stavbu lávky HolKa propojující Karlín a Holešovice s ostrovem Štvanice vypsal pražský magistrát. Stavba pro pěší a cyklisty má být vybudována do konce roku 2022. Podle údajů ve věstníku veřejných zakázek by náklady měly být maximálně 197 milionů korun. Zájemci se mohou do výběrového řízení přihlásit do letošního 14. května. Mezi kritérii nebude pouze cena, ale rovněž délka stavby. Dalším kritériem je například délka záruční doby.
lavka-holka-ze-stvanice

Takto bude vypadat lávka při pohledu ze Štvanice

Lávka bude dlouhá 285 metrů a šířka mezi zábradlími bude čtyři metry. Stane se dalším propojením mezi Holešovicemi a Karlínem, které zajišťuje od jara do podzimu také přívoz HolKa. Jeho provoz po zprovoznění lávky skončí.

Lidé se díky lávce dostanou během pár minut z Karlína před brány holešovické tržnice a získají pohodlný přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Doposud to bylo možné pouze z rušného Hlávkova mostu.

„Pro cyklodopravu bude HolKa strategickým místem. Propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,“ uvedl náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Poloha lávky navazuje na územní plán. Na straně Holešovic bude nástup umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice a na straně Karlína na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře a následně na plánovaný veřejný prostor rozvojového území Rohanského ostrova. Přístup na lávku bude i na Štvanici.

Stavbu HolKy se podařilo zkoordinovat s dalšími třemi důležitými akcemi v okolí. Zrekonstruována bude křižovatka Bubenského nábřeží a Argentinské, opravena tramvajová trať a celkové rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží, ze kterého se stane široká bezbariérová promenáda.

V rámci přípravných pracích revitalizace ostrova Štvanice byla ustanovena pracovní skupina, která bude rozpracovávat a dále posouvat vítězný návrh studia RKAW s architektem Radkem Kolaříkem. Tento návrh uspěl v soutěži pořádané městem už před osmi lety.

Projekt se pak na roky zastavil, až loni hlavní město zadalo architektům rozpracování původního návrhu do podrobnější koncepční studie.

Podoba mostu odpovídá prostorové křivce vinoucí se krajinou, která reaguje na výškové a půdorysné požadavky zadání, tedy na panorama Prahy, na napojení na holešovický a karlínský břeh i na vítězný urbanistický návrh řešení ostrova Štvanice.

Konstrukce nejde do výšky a nebude bránit chodcům a cyklistům v pohledech na Prahu, vodu a stromy. Architektura mostu využívá minimalistické sochařství.

HolKa bude postavena z ušlechtilého materiálu, ultra-vysokohodnotného betonu s lesklým bílým mramorovým povrchem. Na lávku bude jednoduchý přístup. Její návrh počítá i s požadavky protipovodňové ochrany a bezbariérového řešení nástupů na lávku.

Soutěž na lávku spojující Karlín a Holešovice poprvé vyhlásila Praha 7 v roce 1999. Vítězný návrh se stal nerealizovatelným kvůli změně protipovodňových opatření po roce 2002.


Autor: Karel Netolický

Praha podpoří integraci mladých lidí z dětských domovů

Dnes v 10:54

Rada hl. m. Prahy schválila finanční podporu projektu Patron – podpora sociální integrace dospívajících z dětských domovů organizace Liga otevřených mužů ve výši 199,8 tisíc korun. 

Výstavba Kampusu Albertov v Praze 2 byla zahájena

18. října 2021 ve 20:56

Poklepáním základního kamene byla v pondělí 18. října slavnostně zahájena výstavba Kampusu Albertov. Ten bude určen pro výuková a vědecká centra pracoviště Matematicko-fyzikální, Přírodovědecké a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy.

Další články
Nahoru