
V Praze přibylo 4,4 kilometru pruhů pro autobusy, zlepšuje se průjezd křižovatkami
28. prosince 2022 12:46
Nejvýznamnější rozšíření preference MHD v Praze
Tupolevova: v návaznosti na souvislou údržbu komplexní změna dopravního režimu mezi ulicemi Beranových a Veselskou, nové úseky buspruhů na příjezdech do zastávek Tupolevova (duben)
Strakonická: buspruh od zastávky Dostihová k Barrandovskému mostu, stavebním rozšířením (duben + listopad úsek u Malé Chuchle)
Freyova: mírné prodloužení buspruhu k Českomoravské s optimalizací vjezdu do křižovatky (srpen, koordinace s přesunem zastávky Nádraží Libeň v opačném směru před křižovatku do ulice K Žižkovu)
K Žižkovu: buspruh k Českomoravské s ukončením v novém zálivu přemístěné zastávky Nádraží Libeň (květen)
Hornoměcholupská: prodloužení buspruhu před zastávkou Řepčická (září)
Opatovská: obnovení buspruhu před Chilskou v návaznosti na změnu uspořádání křižovatky s Chilskou, kterou byl zrušen dlouhý pravý odbočovací pruh (listopad)
Rampa z ulice V Holešovičkách: buspruh pro příjezd do zastávky Bulovka (listopad)
Průjezdu linek 136+213 pomáhá nový by-pass pro průjezd z Türkovy do Chilské v rámci okružní křižovatky Litochlebské náměstí.
Drobnými, ale provozně významně přínosnými, změnami byly změny ukončení buspruhů v ulicích Ankarská, Jugoslávských partyzánů, V Horkách, Vysočanská (estakáda) a Výstavní.
Další buspruhy vznikly v rámci jiných opatření (cyklointegrace, přechody pro chodce) v ulicích Durychova, U Kamýku, Roztylská a na rampě ze Zenklovy do ulice V Holešovičkách.
Zdroj: Ropid
„V souvislosti s rekonstrukcí Barrandovského mostu byla realizována i výraznější přechodná opatření – zejména buspruh v Modřanské ulici od Dvorců, úseky buspruhů v ulicích Jeremenkova, Vrbova a Ke Krči, úsek jízdy po tramvajové trati v Hlubočepích,“ pokračoval Drápal.
Dále jsou podle něj prověřovány možnosti zlepšení podmínek pro průjezd autobusů díky změně dopravního režimu a rovněž jsou připravovány stavební projekty pro zřízení buspruhů rozšířením úseků Českobrodské ulice (mezi zastávkami Blatov a Na Vaňhově), Horoměřické (v celém stoupání z Šáreckého údolí až k zastávce Bořislavka) a Náchodské (od hranice Prahy po okraj zástavby Horních Počernic).
Preferenci na semaforech se letos podařilo zprovoznit na dalších dvaadvaceti křižovatkách pro autobusy a čtyřech křižovatkách pro tramvaje. Celkem tak mají přednost tramvaje už na 90 procentech a autobusy na 51 procentech všech světelně řízených křižovatek,“ popsal Drápal.