dnes
Úterý - obcasny-dest
8°C
zítra
Středa - zatazeno
11°C
pozítří
Čtvrtek - zatazeno
11°C
V Praze představili vylepšenou tramvaj ForCity, Alfa bude jezdit na devítce
Celé čelo vozidel dostalo nový design – pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách došlo také ke snížení počtu plastových dílů. Foto: DPP

V Praze představili vylepšenou tramvaj ForCity, Alfa bude jezdit na devítce

Nejnovější typ tramvaje Škoda ForCity Alfa představil pražský dopravní podnik. Poprvé sveze cestující v úterý 25. srpna na lince 18. Tramvaje z dílen plzeňské Škody Transportation prošly úpravou designu, interiéru i několika technickými změnami, které by měly zvýšit pohodlí při cestování. Do roku 2018 získá Praha celkem 125 kusů tohoto typu vozidel.

Dopravce by měl letos obdržet 13 vozů typu 15T ForCity, do konce roku 2018 to má být 125 kusů. Dosud zaplatil zhruba polovinu z celkem 250 objednaných tramvají, jejichž hodnota je přes 19 miliard. Jedna tramvaj stojí přes 70 milionů korun.

Do prostoru vozidel, určeného pro cestující, je nově zavedena výkonná klimatizace a také  wi-fi připojení na internet s moderní technologií LTE. Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradily oblíbené plastové.

Celé čelo vozidel dostalo nový design – pro rychlejší a levnější opravitelnost po nehodách došlo také ke snížení počtu plastových dílů. Výrazně upravena byla rovněž barevnost tramvají, horní pás vozu je stříbrný oproti stávajícímu tmavému provedení, bílá barva místo šedé je použita pod okny. Střední díl čela vozu a rám čelního okna je žlutooranžový. Nad předními reflektory je designový LED pásek.

forcityalfa

„Základní znaky původního designu tramvaje 15T zůstávají zachovány včetně celkového prostorového uspořádání. Změna vizuální podoby se soustředila zejména do 3 oblastí – do vnější barevnosti, do nového tvaru čelní masky a do interiéru s novými plastovými sedadly a novým stropním podhledem, v důsledku čehož dochází k částečně odlišnému barevnému působení interiéru,“ doplňuje Patrik Kotas, autor designu tramvají.

forcityalfa2

Kromě úprav designu a interiéru tramvají bylo provedeno i několik technických změn. Velkou úpravou prošla mechanická brzda, která byla modernizována a odhlučněna, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti.

Do kabiny řidiče pak byla vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů. Odlehčené jsou nově také kryty podvozků. Úpravami prošel rovněž řídící software vozu, do kterého byly promítnuty dlouhodobé poznatky z náročného pražského provozu.

forcityalfa3

Vozy budou umístěny ve vozovně Motol a po 17. říjnu 2015 vypravovány zejména na páteřní lince číslo 9 a na dalších linkách do Řep a na Barrandov, které jsou velmi využívané. V letech 2017 a 2018 budou tyto vozy umístěny i do vozovny Žižkov, takže poté jimi bude páteřní linka 9 vybavena kompletně.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru