V Praze 7 se letos dočká úprav několik ulic, prokoukne i Strossmayerovo náměstí
22. dubna 2024 15:46
K největším zásahům dochází v ulici Bubenská, kde probíhalo odstranění dosavadního železničního přejezdu a nyní navazuje výstavba nového železničního mostu. Souběžně zde probíhá rekonstrukce vodovodů a dalších inženýrských sítí a následovat budou úpravy celého uličního prostoru. Řešeny zde budou povrchy komunikací a chodníků, přibudou zde nové stromy, parkovací stání a opatření pro cyklodopravu.
Další významné úpravy se týkají ulice Dukelských hrdinů, která je rovněž dotčena pracemi na nové železniční estakádě. „Aktuálně zde probíhají rekonstrukce vodovodů a v létě navážou opravy tramvajové trati a další rekonstrukce ulice. Řešeny zde budou nové zastávky a povrchy komunikací,“ sdělil mluvčí.
Dojde také k úpravám přechodů na Strossmayerově náměstí. „Z ulice se stane pěkný městský bulvár s rozšířenými chodníky lemovaný na východní straně stromořadím, zastávka Strossmayerovo náměstí na severní straně bude připojena k chodníku a celá křižovatka bude postupně upravena primárně pro pěší, kterých je zde nejvíce,“ sdělil mluvčí.
Úpravy kolem estakády u Výstaviště se dotýkají také ulice Strojnická. Praha 7 aktuálně dokončuje koncepční studii, která řeší budoucí podobu ulice i širšího okolí. Tato studie byla letos projednána s občany na veřejném setkání a dokončena by měla být podle Vokuše zhruba do konce května.Kromě prací souvisejících s modernizaci železnice v Praze 7 probíhají také rekonstrukce sítí v ulici Korunovační (vodovod) a Nad Štolou (plynovod). Po dokončení prací dojde v těchto ulicích k úpravám povrchů.
„Zároveň na našem území probíhají další lokální úpravy s cílem zvýšit bezpečnost těch nejzranitelnějších účastníků provozu, tedy chodců. V minulém týdnu byla zahájena realizace úprav křižovatky ulic Milady Horákové a Františka Křížka a ulice Varhulíkové v prostoru před mateřskou školou a vstupem do nově vznikajícího parku U Vody,“ řekl mluvčí.
V prostoru parku se také dokončuje další část cyklostezky mezi Stromovkou a Holešovicemi, která navazuje na loni otevřený úsek mezi Trojským mostem a mostem Barikádníků.Praha 7 není investorem výše uvedených akcí, nicméně se tradičně podílí na přípravě finální podoby ulic, která je pak průběžně realizována dle možností jednotlivých investorů. Některé úpravy jsou provedeny pouze v dočasném nestavebním řešení.
„Typickým příkladem je křižovatka ul. Milady Horákové a Františka Křížka. Na celou ulici Františka Křížka městská část připravila projekt stavebních úprav a vydáno je již také stavební povolení. Magistrát Prahy bohužel na rekonstrukci ulice nepřidělil potřebné finanční prostředky,“ dodal mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš.