
V okolí krčského nádraží vyrostou protihlukové stěny, stavba začne příští rok
6. února 2025 07:01
„Máme za sebou již modernizaci železniční tratě od Branického mostu po Kačerov včetně tamější zastávky. Naváže na to kompletní rekonstrukce krčského nádraží, které se stane dopravním uzlem,“ řekl Kupka.
Stanice se má podle radního Mítha stát jakýmsi novým dopravním hubem – terminálem, kdy vznikne přestup mezi vlaky a spoji MHD včetně metra. Postaveno bude i parkoviště P+R.
Nádražní budova bude zbourána a vznikne nová stavba včetně podchodu pod stanicí a napojením na stanici metra D. „Nádražní budova bude pojata moderně, součástí investice se stane podchod, který propojí Dolní Krč, nádraží, stanici metra, parkoviště a budovy, které tu vyrostou. Hledáme ideální variantu pro podchod,“ uvedl ministr.
Oprava trati a vlakové stanice je podle ministra i vedení Prahy 4 důležitá rovněž v souvislosti s protihlukovými opatřeními pro okolní výstavbu, novým propojením podchodem pod stanicí a zavěšením cyklostezky na železničním mostě přes Vídeňskou ulici. Tyto kroky musí předcházet rekonstrukci železničního mostu na Výtoni, kdy se železniční doprava přesune právě na trať přes Krč.
„Proto chceme pomoci lidem v blízkosti samotné železniční trati s odhlučněním,“ podotkl ministr, podle kterého modernizace nádraží, výstavba podchodu i protihlukových stěn budou státními investicemi.„S ministrem jsme se dohodli, že protihlukové stěny by se měly udělat s předstihem a jejich výstavba by mohla začít už příští rok,“ uvedl radní Kovářík. Pokud by se stavěly až s úpravami stanice, připadá podle něj v úvahu rok 2028.
Výstavba stěn se týká úseku mezi železniční tratí a starou Krčí na jihu od nádraží a úseku mezi tratí a Jižní spojkou, a sice od benzínové pumpy směrem k Vltavě až zhruba na úroveň softballových hřišť, kde nyní končí loni budované stěny. Samotná přeměna nádraží by mohla být realizována kolem roku 2030.
„Na společném jednání s panem ministrem se nám podařilo domluvit, že se vyjmou dvě z plánovaných protihlukových stěn, které mají vzniknout při celkové revitalizaci nádraží v Krči a jeho okolí, a vybudují se dříve. Projekční práce k tomu začnou ještě letos, a pokud by vše šlo dobře, tak by se mohlo začít stavět v příštím roce,“ upřesnil radní Míth.