V MHD nebudou jezdit autobusy starší patnácti let
23. března 2018 15:50
Maximální stáří vozidla bude počítáno od data první registrace vozu. Nezačne platit ihned po případném schválení pravidel. Do 1. ledna 2021 bude povoleno stáří 17 let a do ledna 2022 to bude 16 let. Průměrné stáří budou muset dopravci udržet na devíti letech po celou dobu kontraktu.
V PID bude jezdit sedm typů vozidel. Kromě klasických a kloubových autobusů to budou například minibusy dlouhé osm metrů nebo desetimetrové midibusy. Klasické a kloubové vozy mohou být ve dvou standardech, a to podle počtu sedadel, své délky a dalších parametrů.
Uvnitř vozů musí být kromě standardního vybavení jako například označovače jízdenek také elektronické informační tabule, hodiny, zobrazovač tarifního pásma nebo zvukové hlášení zastávek.
Dokument upřesňuje i podobu sedaček. V městských autobusech budou skořepinová sedadla s polstrováním sedacích a opěrných ploch potažených koženkou. V příměstských budou mít měkčí polstrování a mohou mít odlišnou velikost opěradla.Korigován je i vnější vzhled vozů. Městské vozy budou muset mít jednotný vzhled, stejně tak ty příměstské. Vzájemně od sebe budou stejně jako doposud odlišeny. Upřesněn je i rozsah a možné umístění reklamy.
Kdy začnou nova pravidla platit, není jasné. Záležet bude na objednavatelích dopravy, kterými jsou Praha a Středočeský kraj. V hlavním městě organizuje MHD Ropid, v kraji je to organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK).
Čtěte také:
Na linku z Dejvic do Suchdola se vrací cyklobus
Pražská a středočeská veřejná doprava se spojují již dlouhodobě. Letos je naplánováno rozšíření PID o oblasti Příbramska a Berounska. Loni v listopadu se zvětšila o 50 kilometrů vzdálené Kouřimsko, v dubnu 2017 o Neveklovsko a Sedlčansko a v srpnu o Kladensko. Spojení obou systémů například znamená, že lidé mohou jezdit na jednu jízdenku.