dnes
Středa - zatazeno
6°C
zítra
Čtvrtek - zatazeno
8°C
pozítří
Pátek - polojasno
4°C
V MHD nebudou jezdit autobusy starší patnácti let
Autobusy v pražské MHD prošly během desítek let velkým vývojem. Ilustrační foto: archiv DPP

V MHD nebudou jezdit autobusy starší patnácti let

V pražské integrované dopravě (PID) nebudou smět jezdit na městských a příměstských linkách autobusy starší 15 let. Vozový park každého dopravce nebude smět přesáhnout průměrné stáří devět let. V rámci PID bude jezdit sedm typů autobusů. Vyplývá to z aktualizovaného dokumentu o standardu kvality, který vypracovala organizace Ropid a který má ČTK k dispozici. Dokument definuje rovněž vzhled vozidel a jejich vybavení. Kdy začnou pravidla platit, zatím nebylo rozhodnuto. PID zahrnuje pražskou a příměstskou dopravu.

Maximální stáří vozidla bude počítáno od data první registrace vozu. Nezačne platit ihned po případném schválení pravidel. Do 1. ledna 2021 bude povoleno stáří 17 let a do ledna 2022 to bude 16 let. Průměrné stáří budou muset dopravci udržet na devíti letech po celou dobu kontraktu.

V PID bude jezdit sedm typů vozidel. Kromě klasických a kloubových autobusů to budou například minibusy dlouhé osm metrů nebo desetimetrové midibusy. Klasické a kloubové vozy mohou být ve dvou standardech, a to podle počtu sedadel, své délky a dalších parametrů.

Uvnitř vozů musí být kromě standardního vybavení jako například označovače jízdenek také elektronické informační tabule, hodiny, zobrazovač tarifního pásma nebo zvukové hlášení zastávek.

Autobusy v pražské MHD za posledních 90 let

Dokument upřesňuje i podobu sedaček. V městských autobusech budou skořepinová sedadla s polstrováním sedacích a opěrných ploch potažených koženkou. V příměstských budou mít měkčí polstrování a mohou mít odlišnou velikost opěradla.

Korigován je i vnější vzhled vozů. Městské vozy budou muset mít jednotný vzhled, stejně tak ty příměstské. Vzájemně od sebe budou stejně jako doposud odlišeny. Upřesněn je i rozsah a možné umístění reklamy.

Kdy začnou nova pravidla platit, není jasné. Záležet bude na objednavatelích dopravy, kterými jsou Praha a Středočeský kraj. V hlavním městě organizuje MHD Ropid, v kraji je to organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK).

V PID bude rovněž sjednocena podoba stojanů označujících zastávky veřejné dopravy. Tzv. označníky budou buď dvoutyčové, nebo jednotyčové. Součástí dvoutyčové varianty bude solární panel a elektronická obrazovka.

Pražská a středočeská veřejná doprava se spojují již dlouhodobě. Letos je naplánováno rozšíření PID o oblasti Příbramska a Berounska. Loni v listopadu se zvětšila o 50 kilometrů vzdálené Kouřimsko, v dubnu 2017 o Neveklovsko a Sedlčansko a v srpnu o Kladensko. Spojení obou systémů například znamená, že lidé mohou jezdit na jednu jízdenku.


I. P. Pavlova – Muzeum – Flora – Želivského: Přerušení provozu tramvají

14. ledna 2019 v 18:26

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází v pátek 18. ledna od 0.40 hodin do 4.30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora – Želivského – Nákladové nádraží Žižkov.

Radošovická – Nádraží Hostivař: Zítra nepojedou tramvaje

12. ledna 2019 v 11:52

V neděli 13. ledna bude od 10 do 16:30 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Radošovická – Nádraží Hostivař.

Průběžná – Nádraží Hostivař: Zítra ráno nepojedou tramvaje

12. ledna 2019 v 11:48

V neděli 13. ledna bude od 7:30 do 10 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Průběžná – Nádraží Hostivař.

Víkendové přerušení provozu tramvají: Čechovo náměstí v Moskevské ulici

10. ledna 2019 ve 12:25

Z důvodu údržby tramvajové trati dojde od soboty 12. ledna od 7 hodin do neděle 13. ledna do 16:20 hodin k dočasnému přerušení provozu v zastávce Čechovo náměstí v Moskevské ulici – pro směr Koh-i-noor, respektive Bohemians.

Další články
Nahoru