dnes
Úterý - zatazeno
20°C
zítra
Středa - skorojasno
22°C
pozítří
Čtvrtek - skorojasno
16°C
V MHD nebudou jezdit autobusy starší patnácti let
Autobusy v pražské MHD prošly během desítek let velkým vývojem. Ilustrační foto: archiv DPP

V MHD nebudou jezdit autobusy starší patnácti let

V pražské integrované dopravě (PID) nebudou smět jezdit na městských a příměstských linkách autobusy starší 15 let. Vozový park každého dopravce nebude smět přesáhnout průměrné stáří devět let. V rámci PID bude jezdit sedm typů autobusů. Vyplývá to z aktualizovaného dokumentu o standardu kvality, který vypracovala organizace Ropid a který má ČTK k dispozici. Dokument definuje rovněž vzhled vozidel a jejich vybavení. Kdy začnou pravidla platit, zatím nebylo rozhodnuto. PID zahrnuje pražskou a příměstskou dopravu.

Maximální stáří vozidla bude počítáno od data první registrace vozu. Nezačne platit ihned po případném schválení pravidel. Do 1. ledna 2021 bude povoleno stáří 17 let a do ledna 2022 to bude 16 let. Průměrné stáří budou muset dopravci udržet na devíti letech po celou dobu kontraktu.

V PID bude jezdit sedm typů vozidel. Kromě klasických a kloubových autobusů to budou například minibusy dlouhé osm metrů nebo desetimetrové midibusy. Klasické a kloubové vozy mohou být ve dvou standardech, a to podle počtu sedadel, své délky a dalších parametrů.

Uvnitř vozů musí být kromě standardního vybavení jako například označovače jízdenek také elektronické informační tabule, hodiny, zobrazovač tarifního pásma nebo zvukové hlášení zastávek.

Autobusy v pražské MHD za posledních 90 let

Dokument upřesňuje i podobu sedaček. V městských autobusech budou skořepinová sedadla s polstrováním sedacích a opěrných ploch potažených koženkou. V příměstských budou mít měkčí polstrování a mohou mít odlišnou velikost opěradla.

Korigován je i vnější vzhled vozů. Městské vozy budou muset mít jednotný vzhled, stejně tak ty příměstské. Vzájemně od sebe budou stejně jako doposud odlišeny. Upřesněn je i rozsah a možné umístění reklamy.

Kdy začnou nova pravidla platit, není jasné. Záležet bude na objednavatelích dopravy, kterými jsou Praha a Středočeský kraj. V hlavním městě organizuje MHD Ropid, v kraji je to organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK).

V PID bude rovněž sjednocena podoba stojanů označujících zastávky veřejné dopravy. Tzv. označníky budou buď dvoutyčové, nebo jednotyčové. Součástí dvoutyčové varianty bude solární panel a elektronická obrazovka.

Pražská a středočeská veřejná doprava se spojují již dlouhodobě. Letos je naplánováno rozšíření PID o oblasti Příbramska a Berounska. Loni v listopadu se zvětšila o 50 kilometrů vzdálené Kouřimsko, v dubnu 2017 o Neveklovsko a Sedlčansko a v srpnu o Kladensko. Spojení obou systémů například znamená, že lidé mohou jezdit na jednu jízdenku.


Lávka u stanice metra Luka se opravuje, uzavřeny jsou venkovní schodiště a podchozí rampa

Dnes v 10:17

Do 24. června bude Dopravní podnik hl. města Prahy provádět údržbu pěší lávky, vedoucí přes Mukařovského ulici, která spojuje obchodní a kulturní středisko Luka se stanicí metra.

Albertov a Nusle, Výtoň a Palackého náměstí. Během víkendu se připravte na omezení v tramvajové dopravě

20. dubna 2018 ve 20:47

V sobotu 21. dubna bude od 8 do cca 16 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Albertov – Otakarova a v úseku trati mezi náměstím Bratří Synků a křižovatkou ulic Nuselská a Vladimírova.

Ropid chce prodloužit vlakovou linku S41 do Hostivaře

18. dubna 2018 ve 14:12

Organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, zamýšlí prodloužit ve všední dny příměstskou vlakovou linku S41 z Libně na nádraží v Hostivaři. Změna by měla platit od příštího roku. Na jednání magistrátního výboru pro dopravu to včera řekl ředitel Ropidu Petr...

Další články
Nahoru