Dnes Pátek - zatazeno 18°C
Zítra Sobota - jasno 22°C
Pátek 29. 3. 2024
Svátek má Taťána
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
V MHD nebudou jezdit autobusy starší patnácti let
Autobusy v pražské MHD prošly během desítek let velkým vývojem. Ilustrační foto: archiv DPP

V MHD nebudou jezdit autobusy starší patnácti let

V pražské integrované dopravě (PID) nebudou smět jezdit na městských a příměstských linkách autobusy starší 15 let. Vozový park každého dopravce nebude smět přesáhnout průměrné stáří devět let. V rámci PID bude jezdit sedm typů autobusů. Vyplývá to z aktualizovaného dokumentu o standardu kvality, který vypracovala organizace Ropid a který má ČTK k dispozici. Dokument definuje rovněž vzhled vozidel a jejich vybavení. Kdy začnou pravidla platit, zatím nebylo rozhodnuto. PID zahrnuje pražskou a příměstskou dopravu.

Maximální stáří vozidla bude počítáno od data první registrace vozu. Nezačne platit ihned po případném schválení pravidel. Do 1. ledna 2021 bude povoleno stáří 17 let a do ledna 2022 to bude 16 let. Průměrné stáří budou muset dopravci udržet na devíti letech po celou dobu kontraktu.

V PID bude jezdit sedm typů vozidel. Kromě klasických a kloubových autobusů to budou například minibusy dlouhé osm metrů nebo desetimetrové midibusy. Klasické a kloubové vozy mohou být ve dvou standardech, a to podle počtu sedadel, své délky a dalších parametrů.

Uvnitř vozů musí být kromě standardního vybavení jako například označovače jízdenek také elektronické informační tabule, hodiny, zobrazovač tarifního pásma nebo zvukové hlášení zastávek.

Autobusy v pražské MHD za posledních 90 let

Dokument upřesňuje i podobu sedaček. V městských autobusech budou skořepinová sedadla s polstrováním sedacích a opěrných ploch potažených koženkou. V příměstských budou mít měkčí polstrování a mohou mít odlišnou velikost opěradla.

Korigován je i vnější vzhled vozů. Městské vozy budou muset mít jednotný vzhled, stejně tak ty příměstské. Vzájemně od sebe budou stejně jako doposud odlišeny. Upřesněn je i rozsah a možné umístění reklamy.

Kdy začnou nova pravidla platit, není jasné. Záležet bude na objednavatelích dopravy, kterými jsou Praha a Středočeský kraj. V hlavním městě organizuje MHD Ropid, v kraji je to organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK).

V PID bude rovněž sjednocena podoba stojanů označujících zastávky veřejné dopravy. Tzv. označníky budou buď dvoutyčové, nebo jednotyčové. Součástí dvoutyčové varianty bude solární panel a elektronická obrazovka.

Pražská a středočeská veřejná doprava se spojují již dlouhodobě. Letos je naplánováno rozšíření PID o oblasti Příbramska a Berounska. Loni v listopadu se zvětšila o 50 kilometrů vzdálené Kouřimsko, v dubnu 2017 o Neveklovsko a Sedlčansko a v srpnu o Kladensko. Spojení obou systémů například znamená, že lidé mohou jezdit na jednu jízdenku.


Autor: ČTK

Na Štěrboholské spojce budou opravena svodidla

25. března 2024 v 06:58

V termínu od 28. března do 28. dubna bude na Štěrboholské spojce probíhat oprava svodidel a zábradlí mostní konstrukce přes Hostavický potok.

Výměna plynového potrubí na Lehovci a omezení dopravy v Kukelské

24. března 2024 v 07:47

V termínu od 6. dubna do 30. dubna bude postupně pro veškerý automobilový provoz i parkování uzavírána Kukelská ulice na Lehovci. Důvodem postupného uzavírání ve 3 fázích je výměna starého plynového potrubí, které vede ve vozovce.

Koncem března se mění vedení dopravy v Komořanské ulici

22. března 2024 v 09:35

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) naplno obnoví po zimní přestávce práce na Komořanské ulici. V pondělí 25. března se změní aktuální vedení dopravy, a to s ohledem na postup stavebních prací. Spočívat bude v převodu automobilové dopravy ve směru do centra na novou komunikaci...

Další články
Nahoru