dnes
Sobota - zatazeno
8°C
zítra
Neděle - obcasny-dest
5°C
pozítří
Pondělí - skorojasno
4°C
Pražská doprava

V metru budou bezbariérově zpřístupněny další klíčové stanice

Dopravní podnik hl. m. Prahy pokračuje v dodatečném bezbariérovém zpřístupňování stanic pražského metra. V rámci nejnovější etapy zahájil dostavbu bezbariérových přístupů do stanic Anděl, I. P. Pavlova a do konce letošního roku DPP předpokládá, že začne s rekonstrukcí ve stanici metra Můstek.

Přestavba stanice metra I. P. Pavlova byla zahájena na konci června letošního roku. Bezbariérový přístup bude na povrchu ústit v Legerově ulici v přízemí domu č. p. 357 s přímým výstupem na chodník. Stanice metra je s povrchem spojena prostřednictvím dvou na sebe navazujících osobních výtahů. Na tento projekt byla v květnu 2014 podána žádost o podporu z fondů EU v rámci 11. výzvy OPPK.

Přepokládaná celková částka za přípravu a realizaci této stavby by měla činit přibližně 70 mil. Kč (předpokládaná výše získané dotace 47,825 mil. Kč).

Bezbariérový přístup do stanice metra Anděl bude veden z rohu ulic Bozděchova a Nádražní a bude také sestávat ze dvou na sebe navazujících výtahů. Staveniště bezbariérového přístupu do stanice metra Anděl bylo předáno a stavba byla zahájena na konci června 2014. Nyní probíhají přípravné práce a realizace se rozběhne během následujících dní.

Na tento projekt byla v květnu 2014 podána žádost o podporu z fondů EU v rámci 11. výzvy OPPK. Předpokládaná celková částka za přípravu a realizaci této stavby by měla činit přibližně 100 mil. Kč (předpokládaná výše získané dotace 84,235 mil. Kč).

Jednou z klíčových stanic metra pro dodatečné bezbariérové zpřístupnění je i Můstek, dosud však nebylo ukončeno výběrové řízení na zhotovitele. Zahájení prací na bezbariérovém zpřístupnění této stanice je odvislé od jeho ukončení, předpoklad je do konce letošního roku.

Technické řešení bezbariérového zpřístupnění je zde navrženo pomocí dvou osobních výtahů o nosnosti 1000 kg a přepravní výšky 23 m vedoucích z povrchového objektu situovaného na Václavském náměstí před Adamovou lékárnou do přestupní chodby, ze které bude pokračovat další osobní výtah s nosností 1 000 kg a přepravní výškou 16 m, který s ní spojuje postupně nástupiště tras A a B.

Mezi spojovací chodbou a nástupištěm trasy A bude k dispozici též krátké schodiště. Odhad celkových nákladů na přípravu a realizaci této stavby činí cca 110 mil. Kč (předpokládaná výše získané dotace 88 mil. Kč). Po dokončení rekonstrukce se stanou bezbariérovými všechny tři přestupní stanice pražského metra, což výrazně usnadní a časově zkrátí používání MHD cestujícím s omezenou možností pohybu.

DPP plánuje ukončení výstavby ve všech třech stanicích a jejich plně bezbariérové zpřístupnění během třetího čtvrtletí roku 2015. Celková předpokládaná cena všech tří staveb by měla činit 280 mil. Kč, přičemž část bude financována z fondů Evropské unie. Stavební práce nebudou mít žádný vliv na pravidelný provoz metra v metropoli. 

Dopravní podnik dlouhodobě sleduje trend zlepšování podmínek cestování MHD též pro cestující s omezenou schopností pohybu a orientace. Zastupitelstvo hl. m. Prahy dne 22. 10. 2009 projednalo a schválilo Program strategické koncepce hl. m. Prahy na období 2009 – 2015 (usnesení č. 30/84), ve kterém byly odhadnuty náklady na rozšíření možností přístupu do stanic metra pro osoby se sníženou pohyblivostí na cca 1,4 mld. Kč.

Z celkového počtu 57 stanic metra je v současnosti zajištěn bezbariérový přístup již do následujících 34 stanic, 2 stanice umožňují bezbariérový pohyb s proškoleným doprovodem:

  • Trasa A – 5 stanic

Dejvická, Muzeum, Strašnická, Skalka, Depo Hostivař.

  • Trasa B – 14 stanic

Zličín, Stodůlky, Luka, Lužiny, Hůrka, Nové Butovice, Smíchovské nádraží, Národní třída, Florenc B, Vysočanská, Kolbenova, Hloubětín, Rajská zahrada, Černý Most.

  • Trasa C – 15 stanic

Letňany, Střížkov, Prosek, Ládví, Kobylisy, Nádraží Holešovice, Vltavská, Florenc C, Hlavní nádraží, Muzeum, Vyšehrad, Pankrác, Budějovická, Chodov a Háje. 

2 stanice na trase C:  Opatov a Roztyly umožňují bezbariérový pohyb s proškoleným doprovodem prostřednictvím nákladních výtahů ve stanicích.

 

 

 

 

 


Další články
Nahoru