V metropoli je 34 tramvajových linek, plánují se nové
24. května 2020 16:52
Tramvajová doprava v Praze je provozována od září 1875, kdy zahájila provoz první linka koněspřežné tramvaje od Národního divadla do Karlína. První elektrická tramvaj následovala v červenci 1891. Provozovatelem sítě tratí i dopravy na nich je Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), jehož stoprocentním vlastníkem je město.
Po delší době byla poté nová tramvajová trať, Hlubočepy – Sídliště Barrandov, otevřena v listopadu 2003, v říjnu 2008 byl zahájen pravidelný provoz na novém úseku Laurová – Radlická a v září 2011 byla trať z Vítězného náměstí prodloužena od hotelu International do nové smyčky u plánované železniční zastávky Podbaba. V říjnu 2014 se pak tramvaje rozjely po Novém trojském mostě.
V minulých letech byly zveřejněny plány na nové tratě v Praze:
– Asi tříkilometrová trať Modřany – Libuš – Nové Dvory má spojit dnešní konečnou Levského s plánovanými stanicemi Metra D Libuš a Nové Dvory.
– Další novou tratí by mohla být trať ze Sídliště Barrandov do Holyně a Slivence.
– Měla by být prodloužena trať na Pankráci mezi stranicemi Na Veselí a Pankrác, trať má být dále prodlužována na Budějovickou.
– V plánu je i propojit tramvají Podbabu a Bohnice. Nová trať má vést přes nový most v cípu Císařského ostrova.
– Měly by také vzniknout tramvajové trati napojující bohnické sídliště na metro v Kobylisích a spojující Podbabu a metro Dejvická se Suchdolem.
– Pražští zastupitelé letos schválili trasu tramvaje z pražské Vinohradské třídy od Národního muzea ke Státní opeře a dále k hlavnímu nádraží a do Bolzanovy.
– V přípravě je i projekt výstavby tramvajové tratě z Malovanky na Strahov. Tramvaje by mohly jet z Bělohorské ulice od zastávky Malovanka dále Vaníčkovou ulicí a končily by v dnešním obratišti autobusů Stadion Strahov.