dnes
Pátek - bourky
25°C
zítra
Sobota - bourky
22°C
pozítří
Neděle - zatazeno
25°C
V květnu začnou práce na prodloužení podchodu hlavního nádraží směrem na Žižkov a Vinohrady
Nástupiště na hlavním nádraží. Foto: archiv

V květnu začnou práce na prodloužení podchodu hlavního nádraží směrem na Žižkov a Vinohrady

V květnu začnou práce na prodloužení podchodu na pražském hlavním nádraží. Práce za 219,55 milionu korun provede sdružení dvou firem. Informovala o tom Správa železnic. Podchody z centra směrem na Vinohrady a Žižkov by měly být otevřeny příští rok.

Správa železnic vybrala firmu na prodloužení severního podchodu na pražském hlavním nádraží. Sdružení firem Metrostav a Hochtief stavbu zrealizuje za 219,55 milionu korun. Práce začnou v květnu 2020 a první chodci si díky prodloužení podchodu zkrátí cestu z centra do přilehlých městských částí příští rok v srpnu.

„Prodloužením severního podchodu za stávajícího 7. nástupiště dojde k podstatnému zkrácení docházkové vzdálenosti z hlavního nádraží na Žižkov a Vinohrady. Vyústění pěší trasy bude situováno do Seifertovy ulice přes komerční centrum Churchill Square. Výstup z podchodu zajistí kromě schodiště také dvojice eskalátorů a výtah, takže bude zajištěný bezbariérový přístup,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Prodloužení podchodu je řešené tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště.

Práce budou dále zahrnovat potřebné přeložky kolejí, stávajícího kabelového kolektoru, vodovodu a úpravy kanalizace. V prodlouženém podchodu se současně zřídí informační a orientační systém. Součástí stavby jsou také související úpravy trakčního vedení a doplnění komunikace a pěších ploch u výstupu z podchodu. Podél části upravované areálové komunikace se rovněž vybuduje oplocení a venkovní osvětlení.

Dále se provede výměna podhledů ve všech třech podchodech, které budou sjednoceny s prodlouženým severním podchodem. Přístřešky z 90. let nahradí nové a jejich vzhled bude jednotný na celém hlavním nádraží.

Správa železnic na prodloužení podchodu z hlavního nádraží poprvé vyhlásila zakázku už loni v červnu. Počítala s propojením hlavního nádraží se Žižkovem a Vinohrady. Do tendru se jako jediné přihlásilo sdružení firem Metrostav, Hochtief a AŽD Praha, jehož nabídka byla o 74 procent vyšší než původně předpokládaných 700 milionů korun.

V rámci současné zakázky se Správa rozhodla projekt rozdělit na části. Soutěž je tak zatím určena pouze pro podchod k Seifertově ulici, cena je proto nižší. Zároveň by to stavbu mělo ulehčit.

V následujících letech na tuto stavbu naváže další část, v rámci které dojde k výměně informačního a orientačního systému v celé železniční stanici a rekonstrukci nástupišť číslo 5 až 7 včetně doplnění eskalátorů.


Radnice Prahy 1 mění úřední hodiny

Včera ve 12:59

Od 1. září stanovila radnice první městské části úřední hodiny úřadu na pondělí od 8 do 18 hodin a středu od 8 do 18 hodin.

Tragická nehoda na Pražském okruhu

11. srpna 2020 v 15:17

Dva mladí muži dnes zemřeli dopoledne při dopravní nehodě na Pražském okruhu. K tragédii došlo kolem půl jedenácté na 60. kilometru ve směru na Běchovice. Nákladní auto se srazilo s dodávkou, ve které zůstali muži zaklíněni. Pražský okruh byl u Běchovic neprůjezdný, policie dopravu...

Další články
Nahoru