V innogy zavádí projekt #innogystyl
30. prosince 2019 06:28
„Již před několika lety jsme zavedli pružnou pracovní dobu a home office. Snažíme se maximálně vycházet vstříc našim zaměstnancům; provádíme proto různé průzkumy spokojenosti. Z diverzitního průzkumu spokojenosti jsme mimo jiné zjistili, že zaměstnanci by uvítali možnost vzít dítě občas s sebou do práce. A to jsme jim umožnili,“ říká Nicole Jelínková, která se v innogy zaměřuje na rozvoj zaměstnanců a diverzitu.
Výsledky dalšího průzkumu ze začátku roku 2019 ukázaly, že to byl krok správným směrem. Potvrdilo se, že hlídání dětí, flexibilita práce a také problémy tzv. Sendvičové generace, tedy generace, kdy lidé stále ještě pečují o své děti a zároveň o stárnoucí rodiče, jsou témata, která zaměstnanci nejčastěji řeší.
V návaznosti na výsledky dotazníku připravuje innogy workshopy, sdílecí skupiny, zajímavé besedy a podobné akce. V minulém roce jsme podpořili i iniciativu Pride Business Forum, která se stará o to, aby se ve firmách budovalo respektující prostředí pro všechny bez ohledu na jejich sexuální orientaci.
Benefity pro rodiče s malými dětmi
Rodičům do tří let věku dítěte firma nabízí navíc dva dny osobního volna, které mohou využít podle potřeby. Standardně jsou to tři dny, rodiče mají pět dnů. K dispozici mají kancelář s dětským koutkem.
„Nezajišťujeme hlídání dětí, nicméně koutek je velmi dobře vybaven, jak pro rodiče, tak pro děti, takže se snadno zabaví samy. Koutek má největší využití tehdy, když rodičům nevyjde hlídání nebo není možný home office. Časem bychom rádi počet dětských koutků v našich lokalitách navýšili. Tam, kde zatím není, se snažíme kompenzovat nabídku alespoň nárazovými akcemi s celodenním hlídáním dětí,“ dodala Nicole Jelínková.
Triky, jak na flexibilitu práce
V rámci programu innogystyl proběhla série workshopů na téma flexibilita, kde se řešilo, jak funguje home office, jak podpořit produktivitu práce a další. U některých pozic, vzhledem k charakteru práce, bohužel není home office možný. Ve většině našich kancelářských prostor je open space, někde také shared desk policy, kdy zaměstnanci nemají svůj stabilní stůl. Důvodem je úspora místa, podpora home office a netradičních pracovních prostor. Díky této politice vznikl například Creative Space. Je to barevná místnost s různými kójemi, kam si člověk přinese notebook a pracuje podle potřeby. Ideální je také na týmové řešení projektů či pořádání workshopů.