V DPI zůstávají už jen 4 % zákazníků
20. ledna 2022 18:23
Těmto zákazníkům se jednak krátí doba na uzavření nové smlouvy, navíc s každým dalším měsícem se jim pasivita a vyčkávání zbytečně prodražuje. Ukončením DPI si totiž mohou zajistit výhodnější ceny a nižší zálohy. Přibližně dvanáct stovek zákazníků innogy navíc stále ještě dohledává kvůli špatným kontaktním údajům od předchozího dodavatele. Podle expertů innogy jde z velké části o naprosto chybné kontakty nebo o odběrná místa, kde došlo například v posledním roce ke změně vlastníka nemovitosti, převodům v rámci dědictví apod.
Aktuálně je u innogy v záchranném režimu DPI s dodávkou zemního plynu necelých 11 tisíc zákazníků.
K zákazníkům z podzimu přibylo dalších šest tisíc zákazníků, jejichž dodavatelé ukončili činnost na přelomu roku. „Zákazníci těchto menších dodavatelů jsou aktivnější a DPI urychleně opouštějí. To by měli udělat i všichni ostatní zákazníci, kteří stále ještě neuzavřeli novou standardní smlouvu. Na rozdíl od hektického podzimu už dnes není problém navštívit naši pobočku, dostupnější je i naše zákaznická linka,“ řekl David Konvalina, ředitel innogy pro maloobchod a marketing.
Finišuje také vyúčtování zákazníků DPI. K dnešnímu dni už innogy zákazníkům DPI rozeslala celkem 216 tisíc ukončovacích faktur, po jejichž vypořádání definitivně končí pro dodavatele i pro zákazníky režim DPI. „Fakturujeme bezodkladně. V momentě, kdy od distributora obdržíme stav měřidla, zasíláme závěrečné vyúčtování. Veškeré přeplatky záloh vracíme zákazníkům ve zkrácené lhůtě deseti dnů. V případě nedoplatků nadále platí standardní lhůta 20 dnů splatnosti,“ dodal Konvalina.