Dnes Středa - polojasno 13°C
Zítra Čtvrtek - zatazeno 14°C
Čtvrtek 29. 9. 2022
Svátek má Michal
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
V dejvickém kampusu se proháněly studentské závodní speciály
Studentské závodní speciály v Dejvicích. Foto: Petr Neugebauer / ČVUT

V dejvickém kampusu se proháněly studentské závodní speciály

V dejvickém kampusu se opět po roce objevily na veřejnosti závodní speciály studentských týmů ČVUT v Praze v rámci Závodního dne ČVUT. Díky dynamickým ukázkám byly stroje ve středu 21. září představeny ve svém živlu: spalovací formule z dílny CTU CarTech z Fakulty strojní, elektrická a autonomní formule z dílen týmu eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické a taktéž elektrické a spalovací silniční závodní motocykly týmu CTU Lions z Fakulty dopravní. Informovala o tom mluvčí ČVUT Kateřina Veselá.

Dejvický kampus ČVUT v Praze hostil tento týden ve středu již tradiční akci Závodní den ČVUT, na kterém zástupci jednotlivých studentských týmů CTU CarTech z Fakulty strojní, eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické a CTU Lions z Fakulty dopravní představili své monoposty a prezentovali své výsledky letošní sezóny. 

Tým eForce představil již jedenáctou generaci studentské formule FSE.11 a inovovaný autonomní monopost DV.01. Pilotovaná formule se v letní sezóně zúčastnila pěti závodů, na kterých se jí podařilo navázat na úspěšnou předcovidovou sezónu. Hned na prvních závodech se povedlo vyhrát první ročník závodů ve švýcarském Curychu a k tomu přidat dvě druhá místa. První z nich na domácích závodech v Mostě, kde se týmu již tradičně daří. 

Na úplný závěr sezóny se mu podařilo, stejně jako v minulém roce, obhájit druhé místo v Chorvatsku na závodech Alpe Adria. Autonomní formule DV.01 se zúčastnila tří závodů a také dosahovala skvělých úspěchů. Na českých závodech v Mostě dokonce vyhrála disciplínu Akcelerace a Autocross a celkově získala třetí místo. „Jedná se o jednu z nejúspěšnějších sezón v historii eForce,” říká kapitán týmu Tomáš Krejčí. 

Monopost FS.14 týmu CTU CarTech je výsledkem návaznosti na úspěšného předchůdce FS.13, který v minulé sezóně obhájil 1. místo v Mostě a zároveň sloužil jako testovací vůz pro zaškolení nových jezdců. Tým z úspěšného předchůdce převzal osvědčené komponenty a doplnil ho o inovativní koncept hybridní pohonné jednotky přední nápravy. I přes celkovou náročnost celého projektu se týmu povedlo odjet celou závodní sezónu Formula student 2022 a umisťovat se v první desítce konkurentů. 

V neposlední řadě se na akci představil se svými prototypy tým CTU Lions, který se jako jediný v ČR účastní mezinárodní studentské soutěže MotoStudent. „V letošním roce jsme pracovali především na konceptu nové EVO 3.0 Electric. Zvažujeme celkovou koncepci, uložení motoru, nové technologie výroby rámu a novou chemii baterií. Během roku jsme také testovali a ladili loňský prototyp EVO 2.0 Electric, který oproti konkurenci vyniká hlavně podélně umístěným motorem a souosým uložením zadní kyvné vidlice a hnacího řetězového kola,” vysvětluje Přemysl Toman, šéf týmu CTU Lions. 

Se zmíněným motocyklem a celým jeho projektem se v minulém roce CTU Lions umístili na závěrečném závodě soutěže MotoStudent ve španělském Aragonu na celkovém 12. místě z 45 mezinárodních účastníků. 

 V dílčích kategoriích pak stojí za zmínku 15. místo v hlavním závodě, 8. místo v oblasti inovace proměnlivého rozvoru a 1. místo v disciplíně business plánu. Letos se tým ještě chystá na závody v italské Imole. 

Týmy u svých strojů kromě svých výsledků představily účastníkům také technický návrh monopostů. Hlavním lákadlem akce zůstaly již tradičně předváděcí jízdy všech formulí a motocyklů po uzavřené ulici Technická před budovami ČVUT.


Autor: puc
Další články
Nahoru