V centru Prahy začnou platit změny. Dotknou se Hybernské, Havlíčkovy, Na Poříčí a dalších ulic
7. února 2022 10:47
Přikázaný směr jízdy v Hybernské ulici
Zhruba 600 metrů dlouhá ulice Hybernská je obousměrná jen ve svém krátkém úseku mezi Opletalovou ulicí a magistrálou. Od křižovatky před Prašnou branou až po Opletalovu je Hybernská jednosměrná. Kdo se chce tedy autem dostat do západní části Hybernské, musí jet přes Jindřišskou, Panskou a ulici Na Příkopě.
„To je zbytečných pár stovek metrů, v ulici Jindřišská navíc auta jezdí přes koleje a překáží tramvajím. Prosadili jsme proto, že Hybernská bude obousměrná v celém svém úseku. V dávnější minulosti to tak bylo,“ sdělil radní Bureš.
„Na křižovatce u Prašné brány vznikne malý kruhový objezd. Zavedeme tak podobný režim jako v ulici Národní, kde se osvědčil a ulevilo se ulicím Perlová, Skořepka a Na Perštýně,“ pokračoval.
Zelenými šipkami jsou vyznačeny změny dopravního režimu, které začnou platit v dubnu
Nový dopravní režim bude realizovat Praha 1 v průběhu letošního dubna, dohodla se na tom s magistrátem a dalšími zainteresovanými subjekty. Zpočátku bude provedeno jen vodorovné a svislé dopravní značení, až následně případné stavební úpravy, pokud se ukážou jako nutné.
Z ulice Havlíčkova vjíždí auta do Hybernské
Se změnou v Hybernské ulici bude zaveden zákaz průjezdu ulicí Havlíčkova, která vede před hlavním vchodem do Masarykova nádraží. Povolen zůstane jen vjezd zásobování, popelářům a vozidlům integrovaného záchranného systému.
Ulicí Havlíčkovou často projíždí od ulice Na Poříčí auta, aby se dostala do Hybernské a dále na magistrálu v jižním směru.
„Uzavření Havlíčkovy nahradíme tím, že nově umožníme vjezd z ulice Na Poříčí do ulice Těšnov. Díky tomu se řidiči dostanou krátkou cestou na magistrálu, takže dosavadní delší variantu přes Havlíčkovu nebo Zlatnickou a Petrskou už nebudou potřebovat,“ řekl radní Bureš.
Ulice Těšnov by měla být od dubna obousměrná
Podle něj pár těchto dopravních změn přispěje ke zklidnění dopravy v oblasti. Jejich provedení podle Bureše navíc dává smysl i s budoucí celkovou revitalizací ulice Na Poříčí. Tu má Praha 1 téměř celou připravenou s odhadovanými náklady 100 milionů korun.
„Taková investice je sice nad finanční možnosti Prahy 1, ale věřím, že ve spolupráci s hlavním městem se projekt podaří realizovat. Každopádně je smysluplné nejdříve zklidnit dopravu v lokalitě, což se těmito změnami režimu podaří,“ dodal radní Richard Bureš.