dnes
Středa - zatazeno
9°C
zítra
Čtvrtek - zatazeno
11°C
pozítří
Pátek - zatazeno
12°C
V části Libeňského mostu se nesmí potkat dvě tramvaje, rozhodla Praha
Tramvaje na Libeňském mostě. Foto: Matěj Baťha / Wikimedia Commons

V části Libeňského mostu se nesmí potkat dvě tramvaje, rozhodla Praha

Praha zakázala v části Libeňského mostu souběžný provoz tramvají. Důvodem je špatný stav mostu. Zároveň na most nebudou smět jezdit po kolejích auta těžší šesti tun. Město nyní čeká na výrok ministerstva kultury, které rozhodne, zda most bude památkou. Pražské zastupitelstvo schválilo rekonstrukci mostu, termín zahájení není znám, závisí na rozhodnutí ministerstva.

Libeňský most se skládá z několika mostů. Zákaz se týká takzvaného inundačního mostu směrem k Palmovce. „Dopravní podnik (DPP) bude vypravovat tramvaje tak, že se nesmí na mostě dvě tramvaje potkat, neboť by to vedlo k další nevratné degradaci mostu s následným celkovým zamezením provozu tramvají," řekl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).

Podle Dolínka nehrozí, že by tramvaje nabíraly zpoždění. „Tím, že se nebavíme o celém soumostí, bavíme se o zpoždění v řádu sekund. Zatím si myslím, že to zvládneme," řekl Dolínek. DPP pro jízdu na mostu testoval všechny typy tramvají a zatím nemusel provoz žádného z nich omezit. Město neuvažuje o tom, že by byl provoz na mostě jednokolejný.

Kromě omezení provozu tramvají město rozhodlo o omezení provozu aut těžších šesti tun. Ty budou muset jezdit pouze v pravých krajních jízdních pruzích a nesmí na tramvajový pás.

„Stále nemáme informace ani rozhodnutí ministerstva kultury o památkové ochraně mostu," řekl Dolínek s tím, že město a Technická správa komunikací (TSK) pokračují v přípravných diagnostických pracích pro opravu mostu. TSK sleduje mimo jiné zatížení konstrukcí. „Běžná údržba je dělána, ale nečiníme nové investice, protože k mostu musíme přistupovat jako k památce," doplnil Dolínek.

Praha v minulosti uvažovala o tom, že by byl most z větší části zbourán a vystavěn znovu – zbyly by v podstatě pouze pilíře. Od tohoto záměru po protestech části odborníků i veřejnosti ustoupilo a zastupitelé letos v únoru souhlasili s rekonstrukcí. Kdy opravy začnou, není jasné.

Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Autory mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt Pavel Janák a konstruktér František Mencl.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru