Dnes Pátek - zatazeno 19°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 20°C
Pátek 12. 7. 2024
Svátek má Bořek
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
V Braníku by u nádraží mohla vyrůst nová tramvajová vozovna, vznikne proto studie
Pohled od branického nádraží na Parkoviště P+R a na tramvajovou smyčku za ním. V těchto místech by mohla stát vozovna. Foto: TSK

V Braníku by u nádraží mohla vyrůst nová tramvajová vozovna, vznikne proto studie

V pražském Braníku by u nádraží mohla vyrůst nová tramvajová vozovna. Město nyní prostřednictvím své společnosti Pražská developerská společnost (PSD) vypíše soutěž na zpracovatele studie dané lokality. Studie prověří možnosti umístění vozovny a rovněž dalších staveb. Přesné parametry vozovny PSD dodá pražský dopravní podnik (DPP). Vyplývá to z dokumentu, který včera schválili pražští radní. DPP nyní buduje novou vozovnu v Hloubětíně.

Vozovnu plánuje město s ohledem na rozvoj tramvajových tratí zejména na jihu metropole. Ušetří se tím čas a množství kilometrů, které musí tramvaje ujet, než se ze současných vozoven dostanou na svou trasu. To se týká například nyní prodlužované trati z Modřan na Libuš a jejího následného prodloužení na Nové Dvory nebo plánované trati do Komořan.

„Lokalita v Braníku bude mít výhodu, že se tramvaje díky novému Dvoreckému mostu snadno dostanou jak do Modřan, tak na Barrandov a do Slivence. Právě tramvaje v jižní části města mají nejdelší zátahy do vozoven. Díky tomu, že zde pozemky vlastní Praha a dopravní podnik, máme také možnost zde mimo technického zázemí pro tramvaje vytvořit i městské bydlení," uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Studie bude zahrnovat nejen samotnou vozovnu, ale také napojení inženýrských sítí a kolejí, umístění záchytného parkoviště P+R, odstavnou plochu pro autobusy MHD, umístění tramvajové smyčky a návaznost na vlaky a další veřejnou dopravu. Zároveň bude prověřena možnost výstavby administrativní budov či bytového domu a vznikne urbanistický návrh proměny veřejného prostranství.

Návrh rovněž zahrne hospodaření s dešťovou vodou, zásady takzvané modro-zelené infrastruktury, energetickou soběstačnost a tak dále. Studie pojedná také protipovodňovou ochranu a navrhne další postup v jejím vybudování.

Dopravní podnik v současné době opravuje vozovnu v Hloubětíně. Starou budovu nechal strhnout v roce 2019 a dokončena má být v příštím roce. DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má přes 900 tramvají. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.


Autor: ČTK

Aplikace KOOPILOT funguje už přes rok, užívá ji už deset tisíc řidičů

10. července 2024 ve 12:46

Vloni v květnu představila pojišťovna Kooperativa unikátní aplikaci KOOPILOT, která vyhodnocuje styl jízdy řidiče. Klienti si ji zdarma nainstalují do svého chytrého telefonu při sjednání pojištění vozidla a na základě hodnocení této aplikace mohou získat část zaplaceného...

Sládkovičovu ulici čeká několikaměsíční rekonstrukce

10. července 2024 v 10:25

Na tři etapy z různým dopravním režimem je rozdělena celková rekonstrukce Sládkovičovy na sídlišti Krč. První etapa začíná ve středu 10. července a potrvá až do pátku 9. srpna. Druhá, navazující etapa, by měla být hotova do pondělí 9. září a poslední etapa pak skončí v úterý...

Praha 14: Letní čištění ulic

8. července 2024 ve 12:17

Letní blokové čištění ulic bude v Praze 9 probíhat v termínu od 29. července do 9. srpna.

Oprava kanalizační stoky ve Vrbově pokračuje

3. července 2024 ve 14:20

V průběhu letních prázdnin pokračuje oprava kanalizační stoky ve Vrbově ulici. Výraznější změnu řidiči i chodci zaznamenají na úrovni čerpací stanice EuroOil na jedné straně ulice, a Střední školy gastronomické a hotelové na straně druhé.

Další články
Nahoru