dnes
Čtvrtek - skorojasno
10°C
zítra
Pátek - zatazeno
13°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
9°C
Pražská politika

Úřad Prahy 14? Snadno, rychle a bez čekání

Lidé, kteří žijí či podnikají v Praze 14, budou moci nově využívat řadu služeb, jež jim ušetří čas a zároveň usnadní komunikaci s úřadem. Tyto změny umožní čerstvě dokončený projekt na „realizaci e-Governmentu“, nebo-li na elektronizaci výkonu veřejné správy.

„Jsem velmi rád, že tento náročný projekt dospěl do finále. Věřím, že zpříjemní komunikaci s Úřadem městské části jak občanům, tak i podnikatelům,“ říká starosta Prahy 14 Radek Vondra.

Elektronizace úřadu bude mít přímý dopad na komfort obsluhy občanů městské části. Za zcela zásadní novinku lze považovat kompletní digitalizaci stavebního archivu. Indexováno a převedeno do elektronické podoby bylo více než půl druhého milionu dokumentů. Co to znamená? Stavební odbor může k materiálům rychleji přistupovat a rovnou je také v elektronické podobě poskytnout vlastníkům nemovitostí. Práce s papírovou formou dokumentace má být omezena na nezbytné minimum.

Dalším krokem pro zvýšení pohodlí při komunikaci s úředníky Prahy 14 je vytvoření tzv. Portálu občana. Ten díky pokročilému redakčnímu systému nových webových stránek nabízí automatizované zobrazení úřední desky, rychlý způsob rezervace schůzky s úředníkem či interaktivní formuláře pro některá podání. Zároveň portál umožňuje zveřejňování materiálů z jednání Rady a Zastupitelstva městské části, odebírání informačních novinek, diskutování v rámci diskusních fór a zajišťuje přímý export smluv uzavřených městskou částí na webové stránky úřadu. Je navržen tak, aby s minimálními náklady umožňoval rozšíření, např. o sekce patřící jednotlivým neziskovým organizacím či jednotlivým školám.

Novinkou je rovněž zprovoznění SMS brány, jejímž prostřednictvím bude kromě obvyklých hromadných oznámení a vyžádaných potvrzení (např. rezervované schůzky) možné odebírat i informace o uzavírkách, čištění ulic, kulturních akcích a podobně.

„Nově mají návštěvníci také možnost v prostorách úřadu bezplatně využívat internet. Přístupové údaje jsou na radnici volně k dispozici. U vchodu do úřadu byly rovněž instalovány elektronické vývěsky v odolném venkovním provedení, chráněné kamerou. Umožňují nepřetržitý přístup k informacím z úřední desky,“ dodává starosta Radek Vondra.

Projekt byl realizován v rámci OPPK (Operační program Praha konkurenceschopnost). Spolufinancovala jej Evropská unie a Magistrát hlavního města Prahy.

 


Pirátům v pražském zastupitelstvu byla zamítnuta možnost vzdát se odměn

2. listopadu 2017 v 15:15

Pražští zastupitelé dnes nesouhlasili s tím, aby se jejich kolegové za Piráty zvolení do Sněmovny mohli vzdát odměn za výkon funkce v zastupitelstvu. Pro návrh Pirátů hlasovalo 13 z celkem 65 zastupitelů. Piráti mají v pražském zastupitelstvu čtyři členy. Ve volbách do Sněmovny získala strana...

Další články
Nahoru