dnes
Sobota - zatazeno
8°C
zítra
Neděle - skorojasno
5°C
pozítří
Pondělí - jasno
4°C
Tvůrci studie: Lanovka ze zoo do Podbaby by přepravovala více lidí než tramvaje
Jedna z konečných stanic lanovky by podle úvah byla na Podbabě v Praze 6 u železniční tratě. Odtud by vedla do zoo. Foto: ŠJů / Wikimedia Commons

Tvůrci studie: Lanovka ze zoo do Podbaby by přepravovala více lidí než tramvaje

Lanovka z Bohnic přes zoo do Podbaby by mohla přepravovat více lidí než zvažovaná tramvajová trať. Informace vyplynula z předběžných konzultací Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (Ropid) s firmou, která zpracovává studii na stavbu lanovky. ČTK to sdělil mluvčí Ropid Filip Drápal. Studie by měla být dokončena na přelomu roku 2017 a 2018.

„Studii jsme zadali, abychom vedle tramvajového projektu, jehož realizaci však neočekáváme v následujících deseti letech, měli alternativní možnost, jak využít poptávky spojení Bohnice – zoo – Podbaba," uvedl Drápal.

Studie má zodpovědět otázky, kudy by měla lanová dráha vést, kolik by stála stavba a jaká by byla přepravní kapacita. Dalšími tématy je počet a umístění stanic nebo typ lanové dráhy.

Předběžné konzultace ukázaly, že stavba jedné patky pro sloup a stanice u zoologické zahrady by změnila podobu chráněného území Troje méně než u tramvajové tratě, která by vyžadovala výstavbu tunelů, opěrných zdí a náspů.

Podle firmy, která vytváří studii, by stačily v celé délce trasy dva podpěrné sloupy, pokud by byl vybrán systém lanovky využívající tří lan. Realizace lanové dráhy by mohla trvat jednu sezonu.

V Praze jsou v provozu dvě lanové dráhy. Ve čtvrtek 14. září oslaví čtyřicetiletou historii lanovka v zoologické zahradě. Její délka je 106 metrů a výškový rozdíl stanic je 50 metrů. Lanovka na Petřín z Újezdu zahájila provoz v roce 1891 a na délce 510 metrů překonává převýšení 130 metrů.

Plánů na vybudování dalších lanovek v hlavním městě bylo v minulosti několik. Žádný z nich ale nebyl realizován. V roce 2008 se objevil nápad na vybudování lanové dráhy od smíchovského pivovaru přes Vltavu na Pankráckou pláň.

Praha 5 uvažovala o spojení Nových Butovic s Barandovem lanovkou, která by vedla přes Prokopské údolí. Radnice Prahy 7 zvažovala lanovku z Holešovic k zoo.


Další články
Nahoru