Tržnice pro všechny. Holešovická ikona představuje svůj vizuální styl
25. října 2022 09:24
Vítězný koncept od designérů Josefiny Karlíkové a Mateje Vojtuše nejvíce zaujal svým netradičním pojetím vizuálního stylu založeným na samolepkách či cenovkách s výrazným písmem a barevnou škálou.
„Koncept vizuální identity Holešovické tržnice definujeme jako ozvuk tradice lidového, nejen obchodního, ale také kulturního, společenského a kulinářského života. Vidíme v tržnici možnost setkávat se a na jednom místě zažívat rozličné zážitky. I proto jsme zvolili v návaznosti na různé ‚zóny‘, které se v tržnici vyskytují, širokou škálu a možné využití barev. Pražská, resp. Holešovická tržnice je jakýmsi ‚městem ve městě‘ a s touto základní myšlenkou jsme i uvažovali nad celým grafickým řešením,“ popisují koncept autoři.
Vybrané písmo Animo (od české písmolijny Heavyweight) a grafické motivy odkazují na typické architektonické prvky tržnice, ale také na typickou estetiku prodejních míst – cenovky, vývěsní štíty, ukazatele nebo tabule. Ty mohou také evokovat ruch a rozmanitost trhového prostranství.
„Tyto motivy se v kombinaci s písmem jeví jako ideální a přehledné řešení pro následnou tvorbu orientačního systému, který bude v tržnici výjimečně důležitý s ohledem na rozlehlost celého prostoru a šíři služeb,“ doplňují autoři.
Při výběru písma byl pro autory důležitý odkaz k minulosti, ale také přesah do současného světa. „Ve vizuálním stylu se snažíme uchopit, co pro člověka může představovat tržnice i v dnešní době, ideálně prostor, který není určen jen k nákupu, hromadění a spěchu, ale slouží především jako místo plné zážitků,“ doplňují.
Dle poroty je systém správně lokalizovaný pro potřeby tržnice a odráží její charakter a genius loci. Nabízí dostatek grafických nástrojů pro cílenou komunikaci se všemi různorodými skupinami návštěvníků. Funguje také velmi dobře v systému a nápaditě na sebe navazuje i napříč jednotlivými výstupy.