dnes
Pondělí - jasno
26°C
zítra
Úterý - prehanky-dest
25°C
pozítří
Středa - jasno
28°C
Byznys

Tři čtvrtiny Čechů nakupují rády. Pro 20 % je nakupování přímo vášní

Celých 72 % Čechů nakupuje rádo a pro 20 % je nakupování vášní, vyplynulo z aktuálního průzkumu Rondo.cz. Ženy nakupují ještě raději než muži, Češi preferují nákupní centra a nejčastěji se při nákupu rozhodují podle intuice. Více jak třetina má zábrany vůči nákupu potravin online, i když je nakupuje nyní již 26 % respondentů.

„Z průzkumu zaměřeného na nákupní zvyklosti vyplynulo, že většina Čechů nakupuje ráda a pro zhruba pětinu je nakupování opravdovou vášní. Průzkum také potvrdil, že ženy nakupují ještě raději než muži. Rádo nakupuje více než 78 % žen a 64 % mužů a vášní je nakupování pro 22,5 % žen a téměř 17 % mužů,“ informuje Lukáš Vršecký, jednatel Rondo.cz.

Nejraději Češi nakupují v nákupních centrech (31 %) a v supermarketech (27 %), dále pak na e-shopech (21 %) či v malých obchodech (13 %). Ženy nakupují o něco raději v supermarketech (28 %) než v nákupních centrech (27 %). Naopak muži dávají přednost nákupním centrům (34 %) před supermarkety (26 %). Popularita e-shopů je mezi muži a ženami srovnatelná.

Nejčastěji se Češi při nakupování rozhodují podle intuice a vyberou si, co se jim právě líbí, a to až ve 38 %. Podle akčních slev a speciálních nabídek se jich řídí 28 % a podle předem připraveného seznamu více jak 23 %.

A jak dlouho již nakupujeme online? Největší skupina Čechů (34 %) se vyjádřila, že nakupuje již více než 5 let, 28 % více jak 10 let, 28 % méně než 5 let a 10 % více jak 10 let.

Nejdůležitějšími vodítky pro nákup na určitém e-shopu jsou pro Čechy zejména uživatelsky ověřený e-shop, například Heureka.cz (32 %), výhodné ceny (30 %) a důvěryhodná značka (20 %). Od nákupu naopak odradí téměř čtvrtinu lidí celková nedůvěryhodnost e-shopu, drahá doprava (18 %), nutnost platby předem (13 %), nedostatečné informace o nabízeném zboží (13 %) či nevyhovující dodací podmínky (11 %).

A podle čeho se Češi rozhodují pro nákup na novém e-shopu? Nejčastěji je k tomu vede jejich vlastní aktivita, kdy si jej sami vyhledají na internetu – 57 %. Více než 20 % dá při nákupu na novém e-shopu na doporučení kolegů a 15 % zareaguje na reklamu na internetu.

Ač je online nákup potravin dynamicky rostoucím segmentem, stále zhruba třetina Čechů má vůči němu zábrany. Dále nechceme nakupovat například erotické pomůcky (14 %), obuv (13 %), zájezdy a rekreační pobyty (14 %), oblečení (6 %), elektroniku (6 %), kosmetiku (4 %) nebo zboží pro děti (4 %).

Online nakupuje potraviny 26 % Čechů. Více než 5 % je nakupuje déle než 2 roky, 5,5 % více než rok, 6 % méně než rok, 9,5 % nákup potravin online zkusilo, ale pravidelně nenakupuje. 8,5 % by nakupovalo, ale v jejich lokalitě není nabídka služby bohužel dostupná. Více než 18 % nenakupuje, protože se bojí nedostatečné čerstvosti potravin, 22 % nenakupuje, protože si nemůže potraviny fyzicky prohlédnout a téměř 8 % nenakupuje potraviny online, protože je baví proces nakupování v kamenných prodejnách.

Průzkum realizovala agentura Rondo Data na vzorku 2250 respondentů z celé ČR.

 


Revoluce v kontaktování záchranných složek či škola hrou ve Středoafrické republice. Česko i letos v Cenách SDGs ocenilo projekty, které zlepšují svět

13. června 2018 ve 12:43

V úterý 12. června se v Černínském paláci předaly Ceny SDGs, unikátní ocenění za naplňování Cílů udržitelného rozvoje OSN v Česku. Večerem nejvíce rezonovala témata odpovědné spotřeby, boje proti plastu či zlepšení vzdělávání. Vítěze vybírala odborná porota i široká veřejnost ve veřejném...

Odběratelé plynu mohou nově sami hlásit stav plynoměru přes mobilní aplikaci

7. června 2018 v 11:21

Jednou z povinností distributorů plynu je kontrola stavu plynoměru pro potřeby fakturace za spotřebovaný zemní plyn. Největší distributor v zemi GasNet, který se v Česku stará o dodávku plynu do 2,3 milionu odběrných míst, nově umožňuje domácnostem a maloodběratelům nahlásit kdykoliv stav jejich...

Nezaměstnanost přestala klesat. Dosahuje hodnoty 2,3 procenta

31. května 2018 v 09:45

„Nízká nezaměstnanost proměnila trh práce. Lidé si méně váží svého zaměstnání a jsou připraveni k migraci za vyšší mzdou. Ve firmách vznikají paradoxní situace, kdy v některých případech nově přijímaní zaměstnanci mají vyšší mzdy než stávající pracovníci,“ upozorňuje hlavní ekonom BH Securities...

Na nabídky částečných úvazků reaguje o třetinu více zájemců. Přibude jich letos?

30. května 2018 v 09:53

Zatímco loňský rok byl ve znamení růstu mezd, předpokládá se, že letos naroste podíl částečných a flexibilních úvazků. V EU patříme mezi země, kde je jejich podíl nejnižší. Jaký zájem o zkrácené úvazky vyjádřili čeští zaměstnanci v anketě?

Technologie hlavního města Prahy správcem plynového osvětlení Královské cesty

21. května 2018 v 16:57

Správu, provoz a údržbu plynového osvětlení na Královské cestě nově převzala Technologie hlavního města Prahy, a.s. (THMP). Je to více jak 650 plynových svítilen veřejného osvětlení. Pracovníci THMP spolu se zástupci Pražské plynárenské a.s. (PPAS), která se na chodu těchto plynových lamp bude...

Portál Hotel.cz: Kapacity hotelů v Česku se pro období letních prázdnin rychle plní

21. května 2018 v 16:25

Tuzemská dovolená je pro velkou část Čechů stále volbou číslo jedna. Řeší ji právě v těchto týdnech. Podle statistiky největšího českého rezervačního portálu Hotel.cz tuzemským hotelům a penzionům v nejvytíženějších lokalitách přiteče 70 % rezervací na letní prázdniny v období od dubna do polovina...

Pojišťovny pojistí i rizikové cestovní kanceláře

21. května 2018 v 10:17

Cestovní kanceláře v ČR musí být dle zákona povinně pojištěny proti úpadku. Mezi 833 pojištěnými cestovními kancelářemi jich je, podle scoringového modelu Bisnode, více než šest procent ohroženo úpadkem. Scoringový model Bisnode hodnotí pravděpodobnost krachu firmy v následujících dvanácti...

Filmová nadace podporuje českou audiovizuální tvorbu

10. května 2018 ve 22:18

Filmová nadace, společný projekt České televize, Barrandov Studia a innogy, je zřízena za účelem podpory české audiovizuální tvorby, podpory tvůrčích osobností v oblasti literární přípravy české audiovizuální tvorby, ke hledání cest k realizaci těchto projektů a k podpoře...

Další články
Nahoru