dnes
Středa - polojasno
3°C
zítra
Čtvrtek - obcasny-dest
3°C
pozítří
Pátek - obcasny-dest
10°C
Byznys

Tři čtvrtiny Čechů nakupují rády. Pro 20 % je nakupování přímo vášní

Celých 72 % Čechů nakupuje rádo a pro 20 % je nakupování vášní, vyplynulo z aktuálního průzkumu Rondo.cz. Ženy nakupují ještě raději než muži, Češi preferují nákupní centra a nejčastěji se při nákupu rozhodují podle intuice. Více jak třetina má zábrany vůči nákupu potravin online, i když je nakupuje nyní již 26 % respondentů.

„Z průzkumu zaměřeného na nákupní zvyklosti vyplynulo, že většina Čechů nakupuje ráda a pro zhruba pětinu je nakupování opravdovou vášní. Průzkum také potvrdil, že ženy nakupují ještě raději než muži. Rádo nakupuje více než 78 % žen a 64 % mužů a vášní je nakupování pro 22,5 % žen a téměř 17 % mužů,“ informuje Lukáš Vršecký, jednatel Rondo.cz.

Nejraději Češi nakupují v nákupních centrech (31 %) a v supermarketech (27 %), dále pak na e-shopech (21 %) či v malých obchodech (13 %). Ženy nakupují o něco raději v supermarketech (28 %) než v nákupních centrech (27 %). Naopak muži dávají přednost nákupním centrům (34 %) před supermarkety (26 %). Popularita e-shopů je mezi muži a ženami srovnatelná.

Nejčastěji se Češi při nakupování rozhodují podle intuice a vyberou si, co se jim právě líbí, a to až ve 38 %. Podle akčních slev a speciálních nabídek se jich řídí 28 % a podle předem připraveného seznamu více jak 23 %.

A jak dlouho již nakupujeme online? Největší skupina Čechů (34 %) se vyjádřila, že nakupuje již více než 5 let, 28 % více jak 10 let, 28 % méně než 5 let a 10 % více jak 10 let.

Nejdůležitějšími vodítky pro nákup na určitém e-shopu jsou pro Čechy zejména uživatelsky ověřený e-shop, například Heureka.cz (32 %), výhodné ceny (30 %) a důvěryhodná značka (20 %). Od nákupu naopak odradí téměř čtvrtinu lidí celková nedůvěryhodnost e-shopu, drahá doprava (18 %), nutnost platby předem (13 %), nedostatečné informace o nabízeném zboží (13 %) či nevyhovující dodací podmínky (11 %).

A podle čeho se Češi rozhodují pro nákup na novém e-shopu? Nejčastěji je k tomu vede jejich vlastní aktivita, kdy si jej sami vyhledají na internetu – 57 %. Více než 20 % dá při nákupu na novém e-shopu na doporučení kolegů a 15 % zareaguje na reklamu na internetu.

Ač je online nákup potravin dynamicky rostoucím segmentem, stále zhruba třetina Čechů má vůči němu zábrany. Dále nechceme nakupovat například erotické pomůcky (14 %), obuv (13 %), zájezdy a rekreační pobyty (14 %), oblečení (6 %), elektroniku (6 %), kosmetiku (4 %) nebo zboží pro děti (4 %).

Online nakupuje potraviny 26 % Čechů. Více než 5 % je nakupuje déle než 2 roky, 5,5 % více než rok, 6 % méně než rok, 9,5 % nákup potravin online zkusilo, ale pravidelně nenakupuje. 8,5 % by nakupovalo, ale v jejich lokalitě není nabídka služby bohužel dostupná. Více než 18 % nenakupuje, protože se bojí nedostatečné čerstvosti potravin, 22 % nenakupuje, protože si nemůže potraviny fyzicky prohlédnout a téměř 8 % nenakupuje potraviny online, protože je baví proces nakupování v kamenných prodejnách.

Průzkum realizovala agentura Rondo Data na vzorku 2250 respondentů z celé ČR.

 


Při internetových nákupech na poslední chvíli volte dvojité ověřování

17. prosince 2018 ve 14:49

Dvě třetiny lidí nakupují podle průzkumu Seznam.cz alespoň některé dárky na poslední chvíli. U českých e-shopů ale stále máme možnost nakoupit zboží včas. Podle dat Zboží.cz bychom ale měli objednat ideálně do středy 19. prosince, aby bylo možné si je vyzvednout na prodejně či na odběrných...

Ceny plynu v příštím roce? U innogy porostou jen mírně

13. prosince 2018 v 08:27

Po několika letech zlevňování dochází letos na energetických trzích k obratu trendu. V uplynulých měsících ceny plynu na velkoobchodních trzích výrazně vzrostly a nadále rostou. Někteří dodavatelé již v reakci na tento vývoj plyn zdražili nebo zdražení ohlásili, a to až o více než 10 %. Naproti...

Od roku 2012 v ČR klesá podíl ztrátových firem

10. prosince 2018 v 11:52

Podíl ztrátových firem mezi společnostmi, které v posledních deseti letech vykázaly tržby a zveřejnily finanční výkazy, byl v roce 2017 na nejnižší úrovni. S rostoucími tržbami firem klesá podíl ztrátových subjektů. Ukázala to nejnovější analýza poradenské společnosti Bisnode, která v ČR disponuje...

innogy vstupuje do telco byznysu v ČR

4. prosince 2018 v 09:17

Energetická skupina innogy rozšiřuje své podnikání v Česku – nově vstoupila na trh telekomunikací se zaměřením na infrastrukturu optických kabelů. Od začátku letošního roku nakupuje innogy lokální poskytovatele vysokorychlostního připojení k internetu a souvisejících...

Počet firem řízených bezdomovci skokově vzrostl, nejvíc jich je v Praze 4

3. prosince 2018 v 09:58

Počet firem, které jsou vlastněny nebo řízeny osobami, které mají trvalý pobyt na radnici, dosáhl 14 453 a meziročně se zvýšil o 76 %. Jde o necelá 3 % českých firem. Stejně tak prudce narůstají počty bezdomovců angažovaných ve firmách, aktuálně jich je 9 599, o 80 % víc než loni. Analýza...

Byznys v ČR se koncentruje v Praze

1. prosince 2018 v 10:32

Na tisíc obyvatel v ČR připadá necelých 47 firem. Celorepublikovému průměru se zcela vymyká Praha. V hlavním městě má sídlo 44 % českých firem a na tisícovku obyvatel je tak registrováno téměř 174 společností. V Česku je aktuálně 485 908 společností s ručením omezených a akciových společností....

Trend trhu práce: Poptávka po práceschopných seniorech

29. listopadu 2018 v 07:34

Na trhu práce dnes stále nejsou lidi, nezaměstnanost je na rekordně nízké úrovni a firmy již nevědí, kde volné pracovníky získat. Skupinou, která se nabízí a kolem které mnozí zaměstnavatelé obletují, jsou práceschopní senioři. Ti mohou ekonomice pomoci, musí však mít pro svou práci adekvátní...

Další články
Nahoru