dnes
Sobota - zatazeno
8°C
zítra
Neděle - obcasny-dest
5°C
pozítří
Pondělí - skorojasno
4°C
Trasu na letiště bude dva týdny testovat nejdelší dvoučlánkový evropský autobus
Mercedes-Benz CapaCity L. Foto: archiv

Trasu na letiště bude dva týdny testovat nejdelší dvoučlánkový evropský autobus

Na dva únorové týdny vyšle do pražských ulic nový velkokapacitní dvoučlánkový autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Bude se jednat o prezentační a zkušební provoz. Ve vybraných dnech a časech budou umožněny také bezplatné prezentační jízdy pro zájemce z řad veřejnosti.

Oficiální představení vozidla proběhlo včera v autobusovém obratišti Letiště Václava Havla. Autobus bude nyní testován po dobu dvou týdnů na trase linky číslo 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla, přičemž budou simulovány provozní podmínky včetně umístění zátěže v interiéru.

Prezentační jízdy pro veřejnost budou organizovány vždy v odpoledních hodinách v úterý 9. února, ve středu 10. února a v neděli 14. února. Odjezdy prezentačních jízd z Nádraží Veleslavín jsou plánovány od 12:50 do 18:50 (vždy v hodinovém intervalu).

„Co nejlepší spojení veřejnou dopravou na Letiště Václava Havla vnímám jako věc důležitou pro Pražany i návštěvníky našeho města. Není žádným tajemstvím, že zejména pokud mají cestující větší počet zavazadel, je pro ně v současnosti MHD často až třetí volbou za vlastním vozem či taxi. To chceme postupně změnit. Velkokapacitní autobus vnímám jako zřejmě nejlepší přechodnou volbu, než bude vybudováno komfortní železniční spojení z centra,“ uvedl náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

„Testováním velkokapacitního autobusu získáme řadu provozních dat a praktických zkušeností, které budou využity při rozhodování o dalším postupu řešení dopravní obsluhy pražského letiště. Autobus svou délkou a kapacitou zatím nemá v ČR obdoby,“ uvedl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Mimořádně dlouhý autobus měří téměř 21 metrů, čímž překonává českými předpisy danou maximální délku 18,75 metrů. Prezentační režim provozu na určené trase je umožněn díky dočasně udělené výjimce.

V současné době se jedná o nejdelší dvoučlánkový autobus v Evropě, na jehož zapůjčení se pražský Dopravní podnik dohodl s výrobcem.
Mercedes CapaCity L o celkové hmotnosti 32 tun je určen především pro trasy s mimořádně vysokou přepravní poptávkou. Celkově pojme 190 cestujících, z toho je 38 míst určeno k sezení a 152 míst ke stání. Vozidlo plně splňuje v současnosti nepřísnější emisní normu Euro VI.

„Prostřednictvím velkokapacitních autobusů lze snižovat objem dopravy ve městech, a tím také snižovat zátěž na životní prostředí. Moderní autobus CapaCity L nabízí unikátní velkokapacitní řešení pro extrémně vytížené linky, kde není možno z hlediska organizace dopravy zkracovat intervaly mezi spoji,“ řekl Georg Kendlbacher, ředitel EvoBus Česká republika.

„Se současnou kapacitou kloubových autobusů se už dostáváme v letní letecké sezoně do svízelné situace a jestli bude počet cestujících na letišti dál přibývat tímto tempem, což by dle predikcí Letiště Praha a vývoje z posledních dvou let měl, budeme to muset řešit,“ řekl ředitel organizace ROPID Petr Tomčík.

Harmonogram jízd autobusu:

9. – 10. února
prezentační jízdy pro veřejnost, odjezdy z Nádraží Veleslavín (každou hodinu v časovém intervalu od 12.50 do 18.50 hodin)

11. – 13. února
zkušební provoz autobusu se zátěží a bez cestujících (od 5.00 do 24.00 hodin)

14. února
prezentační jízdy pro veřejnost, odjezdy z Nádraží Veleslavín (každou hodinu v časovém intervalu od 12.50 do 18.50 hodin)

15. – 18. února
zkušební provoz autobusu se zátěží a bez cestujících (od 5.00 do 24.00 hodin)


Další články
Nahoru