
Tramvajovou smyčku u Depa Hostivař postaví do letošního srpna Eurovia za 194 milionů korun
12. února 2022 06:58
Nová tramvajová smyčka Depo Hostivař vznikne na místě stávajícího stejnojmenného obratiště autobusů mezi stanicí metra A Depo Hostivař, křižovatkou Černokostelecké a Sazečské ulice a povrchovým záchytným parkovištěm P+R.
DPP v rámci této investiční akce postaví celkem jeden a čtvrt kilometru nových kolejí, z nichž zhruba třetina bude mít zatravněný svršek. Napojení smyčky na stávající tramvajovou trať vedoucí ze Strašnic Černokosteleckou ulicí do Ústředních dílen DPP bude zhruba 100 metrů před křižovatkou Černokostelecké a Sazečské ulice.
Autobusové obratiště u stanice metra Depo Hostivař nezanikne, ale dostane novou podobu. Bude uvnitř tramvajové smyčky včetně odstavných ploch pro autobusy.Nová tramvajová smyčka bude mít kapacitu odstavných kolejí pro celkem až pět tramvají typu 15T a celkem čtyři nástupiště. Tři budou určeny pro tramvajové spoje, jeden pro výstup, dva pro nástup, jak pro směr do centra, tak i z centra.
Čtvrté nástupiště bez kolejí bude sloužit autobusovým linkám. V této podobě bude smyčka připravena na případné prodloužení tramvajové tratě do Štěrbohol a ukončování spojů i z této strany.
Tramvajová smyčka je podle náměstka primátora pro dopravu Adana Scheinherra (Praha Sobě) první stavbou z nové podoby přestupního terminálu, který zde město připravuje.
Místo stávajícího povrchového záchytného parkoviště o nízké kapacitě zde následně vznikne nové P+R parkoviště až se 649 parkovacími stáními pro auta.
Součástí přestupního uzlu bude v další etapě také připravovaná nová železniční zastávka na železniční trati. „Výrazně se tak zlepší přestupní vazby mezi jednotlivými druhy dopravy a zvýší se atraktivita spojů MHD směrem do Nových Strašnic, Vršovic a dále do centra Prahy,“ řekl Scheinherr.„Do roku 2006 se dalo výborně přestupovat ze všech autobusových spojů na obě tramvajové linky jezdící po Černokostelecké ulici. Zprovoznění stanice metra Depo Hostivař tuto vazbu přerušilo a teprve letos po šestnácti letech zase dojde k provázání tramvajových a autobusových spojů. Příjemným bonusem bude zkrácení přestupu z metra na tramvaj ze 400 na zhruba 180 metrů,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.