Tramvajová trať z Divoké Šárky na Dědinu je už v provozu
22. října 2023 18:49
„Nová trať bude sloužit nejen obyvatelům sídliště Na Dědině, ale celé rezidenční oblasti, včetně nové bytové zástavby u Drnovské ulice. Umožnila také redukci autobusové dopravy v oblasti. Ve smyčce na Dědině však tramvaje nebudou končit navždy,“ uvedl 1. náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib (Piráti).
V červenci vedení Prahy uložilo DPP úkol, aby začal projekčně připravovat prodloužení tratě z Dědiny k budoucímu dopravnímu terminálu Dlouhá Míle u budoucí zastávky železnice na letiště. „Připravujeme také tramvajovou trať do Suchdola a prověřujeme možnosti výstavby tratě, která by propojila Prahu 6, Troju a Prahu 8, tři městské části, které doposud nemají přímé kapacitní spojení MHD,“ dodal Hřib.
Podél trati bude v průběhu podzimu dokončena výsadba 176 stromů a bezmála 8,5 tisíce keřů.
„Parkovací místa, která kvůli výstavbě tratě a modernizace ulice zmizela, budou brzy k dispozici v parkovacím domě, který odbor investiční HMP začal stavět mezi ulicemi Vlastina, Drnovská a Ciolkovského,“ sdělil Petr Hlaváček (STAN), náměstek primátora pro oblast územního a strategického rozvoje.
„Výstavba tramvajové tratě na Dědinu byla velice náročná. Jsem ale rád, že se podařilo dodržet stanovený termín dokončení. Chtěl bych ale poděkovat zejména obyvatelům Dědiny za jejich shovívavost a pochopení v průběhu celé výstavby. Velice dobře si uvědomuji, jak to pro ně bylo náročné. A zároveň je prosím ještě o trpělivost v průběhu dokončovacích prací. Věřím ale, že jim nová tramvajová trať přinese nejen zrychlení, ale také mnohem větší komfort v dopravě,“ řekl starosta Prahy 6 Jakub Stárek (ODS).
„Letos jsme v Praze zprovoznili tři tramvajové tratě o celkové délce téměř přesně pět kilometrů, což je za uplynulých dvacet let zatím největší porce od zprovoznění tramvajové tratě na Barrandov v roce 2003. Příští rok nás nicméně čeká zahájení násobně náročnějšího projektu, a to výstavba nové tramvajové tratě v absolutním centru Prahy – na Václavském náměstí,“ řekl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Od pondělí 23. října od ranního výjezdu začnou tramvajové linky číslo 20 a 26 jezdit na nově vybudované trati na Dědinu, tj. ve směru z centra budou prodlouženy o úsek Divoká Šárka – Vlastina – Sídliště Na Dědině – Ciolkovského – Dědina. Na Dědinu budou obě linky jezdit denně, v noci bude oblast zatím obsluhována autobusovou linkou číslo 910.
Změny v provozu autobusových linek
- Linka č. 108 je zkrácena do trasy Dejvická – Divoká Šárka.
- Linka č. 225 je zkrácena do trasy Velká Ohrada – Sídliště Na Dědině.
- Na lince č. 300 jsou v pracovních dnech od cca 5:00 do zhruba 20:00 zavedeny vložené spoje, které obslouží úsek Nádraží Veleslavín – Nové Vokovice.
Přejmenování autobusových zastávek
- Zastávka Dlouhá Míle je přejmenována, její nový název je Dědina.
Další trvalé změny v provozu tramvají
- Linka č. 6 je ve směru z centra ze zastávky Palmovka prodloužena přes zastávky Balabenka, Divadlo Gong, Poliklinika Vysočany a Nádraží Vysočany do zastávky Vysočanská.
- Linka č. 14 je ve směru z centra zkrácena do zastávky Palmovka.
- Linky č. 7 a 19 se vrací do své původní trasy, tj. navzájem si vymění koncové úseky od zastávky Vinice. Linka č. 7 bude ze zastávky Vinice pokračovat přes zastávky Solidarita, Zborov – Strašnické divadlo, Limuzská, Nové Strašnice do své konečné Depo Hostivař. Linka č. 19 bude od zastávky Vinice pokračovat přes zastávky Krematorium Strašnice, Vinohradské hřbitovy, Želivského, Nákladové nádraží Žižkov, Biskupcova, Krejcárek, Palmovka, Balabenka, Divadlo Gong, Poliklinika Vysočany, Nádraží Vysočany, Vysočanská, Špitálská, Poštovská, Kolbenova, Nový Hloubětín, Vozovna Hloubětín, Starý Hloubětín, Hloubětín, Sídliště Hloubětín do své konečné Lehovec.
Zdroj: DPP