Dnes Pondělí - zatazeno 3°C
Zítra Úterý - snih 3°C
Pondělí 29. 11. 2021
Svátek má Zina
Koronavirus
Aktuální informace o epidemii.
Tramvajová trať do Zdib má zpoždění, stavět by se měla začít až za čtyři roky
Ilustrační foto: archiv

Tramvajová trať do Zdib má zpoždění, stavět by se měla začít až za čtyři roky

Stavba prodloužení tramvajové trati z pražských Kobylis do středočeských Zdib by mohla začít v roce 2024 a skončit o rok později. Vyplývá to z dokumentace stavby pro posouzení vlivu projektu na životní prostředí (EIA). V původním oznámení se hovořilo o začátku stavby v příštím roce. Úsek má měřit necelých 5,5 kilometru a podle dřívějších informací má stát přes dvě miliardy korun, o které se podělí Praha a Středočeský kraj.

Cílem stavby, na kterém se shoduje vedení metropole i kraje, je zlepšit napojení severu Středočeského kraje na hlavní město. V současné době je spojení hromadnou dopravou zajištěno autobusy, které však již kapacitně nedostačují. Trať by měla vést ulicí Ústecká.

V dokumentaci pro EIA jsou navrhovány dvě varianty vedení trati – první počítá se zachováním pouze jednoho pruhu pro auta v obou směrech a druha s rozložením 2+1. Varianta zachování dvou pruhů v obou směrech je podle autorů dokumentace zcela nevhodná.

Dokument uvádí, že jako vhodnější se jeví zachování pouze jednoho pruhu v obou směrech, protože v případě zachování dvou pruhů v jednom ze směrů by bylo například nutné zrušit zelené pásy mezi krajnicí a chodníkem a projekt by také mohl zasahovat do soukromých nemovitostí.

Součástí trati mají být čtyři mosty, z nichž největší má vést přes křižovatku s dálnicí D8 na konci trati u Zdib. „Most je navržen společně s lávkou pro chodce a cyklisty," píše se v dokumentu.

V plánu je i vybudování dvou záchytných parkovišť. První bude na okraji Zdib a mělo by pojmout 420 aut. Druhé parkoviště s 840 místy má být na konci trati v nedalekém Sedlci, kde vznikne také tramvajová smyčka.

Hlavní město plánuje i další rozšiřování tramvajové sítě. Mezi prioritní patří nové tratě na Václavské náměstí, do Libuše a do Slivence.

V souvislosti s lepším napojení Středočeského kraje se v minulosti mluvilo i o tratích do Průhonic a Jesenice, které jsou také součástí strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030. Tu zpracoval pražský dopravní podnik a zahrnuje stavbu tří desítek tratí.


Autor: ČTK
Další články
Nahoru