Tramvaje začaly jezdit na nové trati z Barrandova do Slivence
13. října 2023 18:17
Vznikla nová trať o délce 415 metrů ukončena smyčkou Slivenec, kde byla vybudována také stejnojmenná výstupní a nástupní zastávka. Výstavba trvala 253 dnů. Zhotovitelem byla společnost STRABAG Rail. Smluvní náklady na výstavbu druhé etapy činí 233,1 milionu korun bez DPH. DPP do Slivence prodloužil provoz denních tramvajových linek číslo 4 a 5. Až do Slivence budou nově jezdit také spoje noční tramvajové linky číslo 94.
Vybudováním druhého úseku tratě Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec má tramvajová síť v Praze nově celkem 146,3 kilometru. V těsném sousedství samotné nové tramvajové tratě, v prostoru mezi ulicemi U Náhonu, K Barrandovu a smyčkou Slivenec nadále pokračují intenzivní stavební práce.
Podél trati mají vzniknout bytové domy pro asi 8000 obyvatel, záchytné parkoviště P+R a nákupní centrum a park. V plánech města je také výstavba úložny jízdních kol.
V souvislosti se zahájením provozu na tramvajové trati Holyně – Slivenec dochází k přejmenování autobusových zastávek Slivenec na Škola Slivenec a Slivenecká na V Bokách.
„V posledních několika letech jsme v Praze zprovoznili celou řadu nových tramvajových tratí nebo smyček, Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec je z nich první dokončená ucelená trať zakončena smyčkou. Díky tomu jsme mohli z linky číslo 5 uvolnit obousměrné tramvaje KT8, které využijeme na linkách do Libuše a na Pankrác. Zejména na Pankráci je zhruba od ledna 2025 budeme potřebovat na náhradní tramvajovou dopravu při výstavbě metra D a budování přestupu mezi stanicemi Pankrác D a C, kdy bude stanice Pankrác pro cestující zhruba rok uzavřena,“ sdělil Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
„Rozvojové plány města počítají, že prakticky každá tramvajová radiála by mohla být ještě prodloužena či dále rozvětvena. V případě té barrandovské jsme se však dostali již opravdu do cílového bodu ve Slivenci. Právě proto je zde vybudována velkorysá smyčka se dvěma předjízdnými kolejemi, což je pro náš tramvajový provoz příjemná změna po řadě minimalistických úvratí,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
Spolu s tratí do Slivence podnik letos dokončil i trať z Modřan do Libuše a z Divoké Šárky na Dědinu, kterou plánuje slavnostně zprovoznit v neděli 22. října. „Tím rozhodně nekončíme, protože máme ještě rozestavěný Dvorecký most, který bude součástí tramvajového okruhu. Soutěžíme také zhotovitele na horní konec Václavského náměstí a potom nás čeká prodloužení trati na Praze 4 k Arkádám Pankrác," řekl primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti).