Dnes Čtvrtek - polojasno 13°C
Zítra Pátek - bourky 13°C
Čtvrtek 23. 5. 2024
Svátek má Vladimír
Pražské drby
Co se v Praze povídá
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Tramvaje už se nemusí rozebírat, začal fungovat průjezdný lakovací box
Interiéry lakovací linky. Foto: Petr Hejna / DPP

Tramvaje už se nemusí rozebírat, začal fungovat průjezdný lakovací box

Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil ve svých ústředních dílnách provoz prvního průjezdného lakovacího boxu pro tramvaje. Umožní zaměstnancům podniku lakovat všechny typy vícečlánkových tramvají, aniž by je musel rozebírat. Nový box ušetří peníze a zefektivní péči o vozy. Výstavba dvoupodlažní budovy vyšla na 388 milionů korun a trvala 12 měsíců. Novinářům to řekli náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), generální ředitel DPP Petr Witowski a technický ředitel Jan Šurovský. Box pro DPP vystavěla firma Metrostav DIZ.

Nový lakovací box je dvoupodlažní budova umístěna mezi stávající zkušební kolejí a budovou Opravny tramvají, naproti velkokapacitnímu odstavenému kolejišti. Jeho délka je 131,2 metru, šířka 8,14 metru a výška 12,8 metru.

V přízemí se nachází tři lakovací kabiny, každá o délce 40 metrů, které jsou navzájem odděleny technologickými místnostmi sloužícími pro ovládání režimů jednotlivých kabin, pro odstavení posunovacích zařízení nebo mytí stříkacích pistolí.

V první kabině bude probíhat hrubá příprava vozidel na lakování a stříkání jejich spodních částí, proto je vybavena pneumatickými zvedáky tramvají. Ve druhé kabině bude následovat příprava na lakování, tj. broušení, tmelení a sušení. Poté se tramvaj přesune do poslední kabiny, kde technici DPP provedou na vozidle vlastní lakování a sušení, které probíhá při teplotě až 60 stupňů. Druhá a třetí kabina jsou vybaveny montážními plošinami.

„Nový lakovací box pro tramvaje je vybaven nejmodernější technologií splňující veškeré hygienické nároky, bezpečnostní prvky a požadavky na ochranu životního prostředí,“ uvedl Witowski.

„V Hostivaři jsme doposud měli celkem 10 lakovacích boxů, které slouží pro lakování jednotlivých dílů nebo maximálně jednoho článku tramvaje nebo vozidla o maximální délce 18 metrů, tj. ekvivalentu T3. Tyto byly v minulosti naprojektovány pro lakování vozidel T3 nebo T6A5. Bohužel tato technologie nám neumožňovala lakovat vícečlánkové tramvaje délky 30 metrů v nerozčlánkovaném stavu,“ uvedl technický ředitel DPP.

Výstavba nového průjezdného lakovacího boxu podle něj sníží celkové náklady na údržbu vozidel, zvýší kvalitu a životnost laku.

„Součástí zakázky byly i přeložky inženýrských sítí a vybudování nových asfaltových ploch, kolejišť, výhybek nebo objízdné trasy,“ sdělil Karel Volf, generální ředitel Metrostav DIZ.


Autor: Jan Puci

První mikrocertifikátový kurz na Fakultě stavební ČVUT má 27 absolventů

Včera ve 22:46

První mikrocertifikátový kurz pořádaný Fakultou stavební Českého vysokého učení technického v Praze úspěšně završilo 27 zájemců. V dvousemestrálním kurzu celoživotního vzdělávání „Technická zařízení budov pro energeticky efektivní a zdravé budovy“ se věnovali tématu řešení technických systémů...

Další články
Nahoru