
Tramvaje už se nemusí rozebírat, začal fungovat průjezdný lakovací box
23. dubna 2024 19:03
Nový lakovací box je dvoupodlažní budova umístěna mezi stávající zkušební kolejí a budovou Opravny tramvají, naproti velkokapacitnímu odstavenému kolejišti. Jeho délka je 131,2 metru, šířka 8,14 metru a výška 12,8 metru.
V přízemí se nachází tři lakovací kabiny, každá o délce 40 metrů, které jsou navzájem odděleny technologickými místnostmi sloužícími pro ovládání režimů jednotlivých kabin, pro odstavení posunovacích zařízení nebo mytí stříkacích pistolí.
V první kabině bude probíhat hrubá příprava vozidel na lakování a stříkání jejich spodních částí, proto je vybavena pneumatickými zvedáky tramvají. Ve druhé kabině bude následovat příprava na lakování, tj. broušení, tmelení a sušení. Poté se tramvaj přesune do poslední kabiny, kde technici DPP provedou na vozidle vlastní lakování a sušení, které probíhá při teplotě až 60 stupňů. Druhá a třetí kabina jsou vybaveny montážními plošinami.
„Nový lakovací box pro tramvaje je vybaven nejmodernější technologií splňující veškeré hygienické nároky, bezpečnostní prvky a požadavky na ochranu životního prostředí,“ uvedl Witowski.„V Hostivaři jsme doposud měli celkem 10 lakovacích boxů, které slouží pro lakování jednotlivých dílů nebo maximálně jednoho článku tramvaje nebo vozidla o maximální délce 18 metrů, tj. ekvivalentu T3. Tyto byly v minulosti naprojektovány pro lakování vozidel T3 nebo T6A5. Bohužel tato technologie nám neumožňovala lakovat vícečlánkové tramvaje délky 30 metrů v nerozčlánkovaném stavu,“ uvedl technický ředitel DPP.
Výstavba nového průjezdného lakovacího boxu podle něj sníží celkové náklady na údržbu vozidel, zvýší kvalitu a životnost laku.
„Součástí zakázky byly i přeložky inženýrských sítí a vybudování nových asfaltových ploch, kolejišť, výhybek nebo objízdné trasy,“ sdělil Karel Volf, generální ředitel Metrostav DIZ.