
Tramvaje tažené koňmi vydržely v Praze 40 let, provoz doprovázela řada problémů
12. května 2019 11:56
Koňky na začátku provozu bojovaly s řadou problémů. Jednak jim na trati často překážely dostavníky a povozy, vozy také mnohdy vykolejily. Běžně se pak stávalo, že jízda namísto plánovaných 25 minut trvala třeba dvojnásobnou dobu.
Pro rozlišení tratí bylo využíváno barevné označení a barevně byly rozlišeny také jízdenky. Pro každý směr jízdy se navíc lišily také odstínem barvy. Provoz pražské MHD v osmdesátých letech 19. století končil kolem 22 hodiny. Poslední spoje na všech linkách byly označeny modrou svítilnou.
Po ukončení provozu byla koněspřežná dráha nahrazena elektrickými tramvajemi. V roce 1908 zahájily tehdejší Elektrické podniky první provoz autobusů. Ten byl ale hned v následujícím roce z důvodu několika vážnějších nehod v provozu zastaven.
V roce 1925 byla díky pokroku v konstrukci silničních vozidel zavedena autobusová doprava znovu, tentokrát již bez vážných technických rizik. První autobusová linka tohoto období vyjela 21. června 1925 na trati z Vršovic do Záběhlic. Trolejbusy byly v Praze jako v prvním českém městě zavedeny do pravidelného provozu v roce 1936. Provoz byl ukončen v roce 1972.