dnes
Pondělí - zatazeno
9°C
zítra
Úterý - zatazeno
6°C
pozítří
Středa - skorojasno
4°C
Tramvaje Porsche se vrátí do pražského provozu, čekají je úpravy interiéru
Desítky odstavených tramvají typu 14T se vrátí do pražského provozu. Foto: archiv

Tramvaje Porsche se vrátí do pražského provozu, čekají je úpravy interiéru

Pražský dopravní podnik (DPP) bude pokračovat v opravách tramvají Škoda 14T známých jako Porsche a jejich návratu do provozu. V současné době dohodu o jejich prodeji podnik nemá. Tramvaje mají problémy s podvozky a v srpnu 2014 DPP rozhodl, že kvůli technickým závadám odstaví 57 tramvají, pět z nich je zpět v provozu. Celkem podnik nakoupil 60 vozů.

„Rozhodně s nimi počítáme do provozu. Každý měsíc by se měly dvě z nich vrátit na tratě," řekl generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
Tramvaje dlouhodobě trápila závada na podvozku. DPP se proto s dodavatelem Škodou Transportation domluvil, že firma vzorově na své náklady jednu tramvaj opraví.

Nyní si podle tohoto vzoru podnik tramvaje opravuje sám – vadnou část podvozku zaměstnanci podniku vyříznou a navaří tam součást novou. „Náklady navíc to pro nás prakticky neznamená, oprava bude hrazena ze strojního pojištění," řekl Ďuriš.

V minulosti podnik uvažoval, že by tramvaje začal odprodávat. S tím ale v současné době nepočítá. „Vzhledem k situaci na Ukrajině a obecně na východě nemáme v současné době žádnou dohodu o prodeji těchto tramvají," řekl Ďuriš.

Podnik podle něj nyní pracuje také na úpravě vnitřních dispozic tramvají. Interiér chce podnik přestavět v prostřední a poslední části tříčlánkové tramvaje. Jakmile bude dokončen první vůz, chce DPP o změnách diskutovat s cestujícími, kteří si na nepohodlné uspořádání v minulosti často stěžovali.

Tramvaj Škoda 14T, která může jet až šedesátikilometrovou rychlostí, měří 31 metrů. Má pět článků spojených klouby. Do tramvaje se vejde 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. Jedna 14T vyšla hlavní město přibližně na 58 milionů korun.


Další články
Nahoru