dnes
Pondělí - zatazeno
23°C
zítra
Úterý - obcasny-dest
14°C
pozítří
Středa - obcasny-dest
16°C
Tramvaje na Václavském náměstí jsou třeba, shodli se odborníci
Tramvaje přestaly jezdit horní částí Václavského náměstí na začátku osmdesátých let minulého století. Foto: archiv DPP

Tramvaje na Václavském náměstí jsou třeba, shodli se odborníci

Pro fungování pražské tramvajové sítě je zásadní dostavět tramvajovou trať, která by vedla z Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice. Pomohly by i koleje vedoucí horní částí Václavského náměstí. Na včerejší debatě to uvedli Martin Šubrt z organizátora pražské MHD Ropid a Jan Šurovský z dopravního podniku (DPP). V centru je podle nich tramvajová síť na maximu kapacity a chybí možnost objet klíčové trasy.

Obě zvažované tratě jsou součástí změny územního plánu, kterou město v současnosti pořizuje. Schválení změny je nutné pro případnou stavbu, o které zatím vedení města nerozhodlo. Není tak jasné, jestli v budoucnu tramvaj povede z Vinohradské ulice kolem hlavního nádraží do Bolzanovy, přes Václavské náměstí nebo vzniknou obě trati.

Podle náměstka ředitele organizace Ropid Martin Šubrta je nyní tramvajová kapacita v centru Prahy na absolutním maximu. Například ve Spálené ulici jezdí 129 tramvají za hodinu a denně tudy projede 90 000 lidí.

V Jindřišské ulici je to 105 tramvají a 80 000 cestujících. Zároveň v posledních letech sice roste počet spojů, ale i přes modernizaci kolejí a vozidel klesá cestovní rychlost. „To je ukazatel, který by se měl naopak zlepšovat," uvedl náměstek.

Velký tramvajový provoz v centru znamená problémy pro celou síť, protože klíčové trati jako ty ve Vodičkově a Lazarské nebo v Ječné ulici nejdou objet. Klíčová je proto podle Šubrta zejména trať z Vinohradské přes hlavní nádraží do Bolzanovy ulice, s čímž souhlasí i technický ředitel DPP Jan Šurovský. Tato trať zajistí tramvajím v případě nehod a dalších událostí možnost objízdné trasy.

Oba odborníci souhlasí i s vedením tramvaje přes Václavské náměstí, to však pro ně není tak důležité. „Nám by se samozřejmě dopravně hodily obě, na druhou stranu vnímáme, že to je téma spíše politického než odborného rozhodnutí," uvedl Šurovský.

Stavbu trati na Václavském náměstí na dnešní debatě podpořil i šéf pražského pracoviště Národního památkového ústavu Ondřej Šefců.

O propojení Vinohradské ulice s Václavským náměstím se mluví roky. Proti návratu tramvají na náměstí se dlouhodobě staví Praha 1. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit v roce 1980.


Starý Chodov: Diskuse na téma doprava

25. května 2019 v 08:09

Praha 11 zve 29. května od 18 hodin na veřejnou diskusi na téma dopravy v lokalitě Starého Chodova.

Koncert skupiny Muse v neděli omezí dopravu

22. května 2019 ve 14:12

V neděli 26. května bude v souvislosti s koncertem britské skupiny Muse na letišti v Letňanech, kde se očekává velké množství návštěvníků, omezen provoz na některých komunikacích v okolí. 

V ulicích Komořan budou provedeny výkopové práce

22. května 2019 v 11:13

Komořany čekají od konce května výkopové práce, které budou provedené v chodnících. Naplánovány jsou do první červencové dekády, kdy budou pokládány optické kabely pro UPC.

Malostranská – Chotkovy sady: V neděli nepojedou tramvaje

22. května 2019 v 09:05

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází v neděli 26. května od 8 hodin do 20 hodin k přerušení provozu tramvají v úseku Malostranská – Chotkovy sady, v uvedeném směru.   

Chotkovy sady – Malostranská: V sobotu nepojedou tramvaje

22. května 2019 v 09:00

Z důvodu údržby tramvajové trati dojde v sobotu 25. května od 8 do 20 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Chotkovy sady – Malostranská.

Bubenečský tunel - tubus A bude uzavřen

21. května 2019 v 08:02

Z důvodu závady na požárních čidlech v úseku části tubusu A bude uzavřen Bubenečský tunel – tubus A (směr Barrandovský most) 22. května od 0,30 hodin do 2,30 hodin.

Další články
Nahoru