dnes
Pondělí - polojasno
3°C
zítra
Úterý - zatazeno
3°C
pozítří
Středa - zatazeno
2°C
Tramvaje na Václavském náměstí jsou třeba, shodli se odborníci
Tramvaje přestaly jezdit horní částí Václavského náměstí na začátku osmdesátých let minulého století. Foto: archiv DPP

Tramvaje na Václavském náměstí jsou třeba, shodli se odborníci

Pro fungování pražské tramvajové sítě je zásadní dostavět tramvajovou trať, která by vedla z Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice. Pomohly by i koleje vedoucí horní částí Václavského náměstí. Na včerejší debatě to uvedli Martin Šubrt z organizátora pražské MHD Ropid a Jan Šurovský z dopravního podniku (DPP). V centru je podle nich tramvajová síť na maximu kapacity a chybí možnost objet klíčové trasy.

Obě zvažované tratě jsou součástí změny územního plánu, kterou město v současnosti pořizuje. Schválení změny je nutné pro případnou stavbu, o které zatím vedení města nerozhodlo. Není tak jasné, jestli v budoucnu tramvaj povede z Vinohradské ulice kolem hlavního nádraží do Bolzanovy, přes Václavské náměstí nebo vzniknou obě trati.

Podle náměstka ředitele organizace Ropid Martin Šubrta je nyní tramvajová kapacita v centru Prahy na absolutním maximu. Například ve Spálené ulici jezdí 129 tramvají za hodinu a denně tudy projede 90 000 lidí.

V Jindřišské ulici je to 105 tramvají a 80 000 cestujících. Zároveň v posledních letech sice roste počet spojů, ale i přes modernizaci kolejí a vozidel klesá cestovní rychlost. „To je ukazatel, který by se měl naopak zlepšovat," uvedl náměstek.

Velký tramvajový provoz v centru znamená problémy pro celou síť, protože klíčové trati jako ty ve Vodičkově a Lazarské nebo v Ječné ulici nejdou objet. Klíčová je proto podle Šubrta zejména trať z Vinohradské přes hlavní nádraží do Bolzanovy ulice, s čímž souhlasí i technický ředitel DPP Jan Šurovský. Tato trať zajistí tramvajím v případě nehod a dalších událostí možnost objízdné trasy.

Oba odborníci souhlasí i s vedením tramvaje přes Václavské náměstí, to však pro ně není tak důležité. „Nám by se samozřejmě dopravně hodily obě, na druhou stranu vnímáme, že to je téma spíše politického než odborného rozhodnutí," uvedl Šurovský.

Stavbu trati na Václavském náměstí na dnešní debatě podpořil i šéf pražského pracoviště Národního památkového ústavu Ondřej Šefců.

O propojení Vinohradské ulice s Václavským náměstím se mluví roky. Proti návratu tramvají na náměstí se dlouhodobě staví Praha 1. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit v roce 1980.


Praha 2: Parkování po dobu vánočních svátků

Dnes v 09:35

Od 22. prosince do 2. ledna bude ve smíšených/fialových a návštěvnických/oranžových parkovacích úsecích omezena maximální cena za den stání v Praze 2 na 40 korun/den a návštěvník si může předplatit až na 5 dnů (změna se netýká rezidentních/modrých parkovacích...

Neděle: Změna trasy a zastávek pro linku číslo 102

13. prosince 2018 v 08:48

Z důvodu konání společenské akce Starobohnické vánoční těšení dojde v neděli 16. prosince k dočasné změně trasy a zastávek pro linku číslo 102. Opatření platí pouze pro spoje zajíždějící do zastávky Staré Bohnice.

Praha 6: Vánoční režim pro parkování

12. prosince 2018 ve 12:40

Víkendy 22. – 23. prosince a 29. – 30. prosince je parkování v celé Praze 6 zdarma. V době vánočních prázdnin od 22. prosince do 2. ledna bude v Praze 6 ve smíšených – fialových – zónách omezena maximální cena parkovného na 20 – 40,– Kč/den dle cenového pásma, tedy Dejvice a Bubeneč 40 korun,...

Ze soboty na neděli bude uzavřen Bubenečský tunel

12. prosince 2018 v 11:08

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude úplně uzavřen Bubenečský tunel od soboty 15. prosince od 23 hodin do neděle 16. prosince do 5 hodin.

Těšnov – Vltavská: V sobotu nepojedou tramvaje

11. prosince 2018 v 08:03

Z důvodu studijní zatěžovací zkoušky silničního mostu přes kolejovou křižovatku Vltavská dochází od soboty 15. prosince přibližně od 4.30 hodin do neděle 16. prosince do 0.30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Těšnov – Vltavská.

Další články
Nahoru