dnes
Úterý - zatazeno
20°C
zítra
Středa - skorojasno
22°C
pozítří
Čtvrtek - skorojasno
16°C
Tramvaje na Václavském náměstí jsou třeba, shodli se odborníci
Tramvaje přestaly jezdit horní částí Václavského náměstí na začátku osmdesátých let minulého století. Foto: archiv DPP

Tramvaje na Václavském náměstí jsou třeba, shodli se odborníci

Pro fungování pražské tramvajové sítě je zásadní dostavět tramvajovou trať, která by vedla z Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice. Pomohly by i koleje vedoucí horní částí Václavského náměstí. Na včerejší debatě to uvedli Martin Šubrt z organizátora pražské MHD Ropid a Jan Šurovský z dopravního podniku (DPP). V centru je podle nich tramvajová síť na maximu kapacity a chybí možnost objet klíčové trasy.

Obě zvažované tratě jsou součástí změny územního plánu, kterou město v současnosti pořizuje. Schválení změny je nutné pro případnou stavbu, o které zatím vedení města nerozhodlo. Není tak jasné, jestli v budoucnu tramvaj povede z Vinohradské ulice kolem hlavního nádraží do Bolzanovy, přes Václavské náměstí nebo vzniknou obě trati.

Podle náměstka ředitele organizace Ropid Martin Šubrta je nyní tramvajová kapacita v centru Prahy na absolutním maximu. Například ve Spálené ulici jezdí 129 tramvají za hodinu a denně tudy projede 90 000 lidí.

V Jindřišské ulici je to 105 tramvají a 80 000 cestujících. Zároveň v posledních letech sice roste počet spojů, ale i přes modernizaci kolejí a vozidel klesá cestovní rychlost. „To je ukazatel, který by se měl naopak zlepšovat," uvedl náměstek.

Velký tramvajový provoz v centru znamená problémy pro celou síť, protože klíčové trati jako ty ve Vodičkově a Lazarské nebo v Ječné ulici nejdou objet. Klíčová je proto podle Šubrta zejména trať z Vinohradské přes hlavní nádraží do Bolzanovy ulice, s čímž souhlasí i technický ředitel DPP Jan Šurovský. Tato trať zajistí tramvajím v případě nehod a dalších událostí možnost objízdné trasy.

Oba odborníci souhlasí i s vedením tramvaje přes Václavské náměstí, to však pro ně není tak důležité. „Nám by se samozřejmě dopravně hodily obě, na druhou stranu vnímáme, že to je téma spíše politického než odborného rozhodnutí," uvedl Šurovský.

Stavbu trati na Václavském náměstí na dnešní debatě podpořil i šéf pražského pracoviště Národního památkového ústavu Ondřej Šefců.

O propojení Vinohradské ulice s Václavským náměstím se mluví roky. Proti návratu tramvají na náměstí se dlouhodobě staví Praha 1. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit v roce 1980.


Lávka u stanice metra Luka se opravuje, uzavřeny jsou venkovní schodiště a podchozí rampa

Dnes v 10:17

Do 24. června bude Dopravní podnik hl. města Prahy provádět údržbu pěší lávky, vedoucí přes Mukařovského ulici, která spojuje obchodní a kulturní středisko Luka se stanicí metra.

Albertov a Nusle, Výtoň a Palackého náměstí. Během víkendu se připravte na omezení v tramvajové dopravě

20. dubna 2018 ve 20:47

V sobotu 21. dubna bude od 8 do cca 16 hodin obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Albertov – Otakarova a v úseku trati mezi náměstím Bratří Synků a křižovatkou ulic Nuselská a Vladimírova.

Ropid chce prodloužit vlakovou linku S41 do Hostivaře

18. dubna 2018 ve 14:12

Organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, zamýšlí prodloužit ve všední dny příměstskou vlakovou linku S41 z Libně na nádraží v Hostivaři. Změna by měla platit od příštího roku. Na jednání magistrátního výboru pro dopravu to včera řekl ředitel Ropidu Petr...

Další články
Nahoru