dnes
Sobota - zatazeno
12°C
zítra
Neděle - skorojasno
11°C
pozítří
Pondělí - skorojasno
12°C
Tramvaje na Václavském náměstí jsou třeba, shodli se odborníci
Tramvaje přestaly jezdit horní částí Václavského náměstí na začátku osmdesátých let minulého století. Foto: archiv DPP

Tramvaje na Václavském náměstí jsou třeba, shodli se odborníci

Pro fungování pražské tramvajové sítě je zásadní dostavět tramvajovou trať, která by vedla z Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice. Pomohly by i koleje vedoucí horní částí Václavského náměstí. Na včerejší debatě to uvedli Martin Šubrt z organizátora pražské MHD Ropid a Jan Šurovský z dopravního podniku (DPP). V centru je podle nich tramvajová síť na maximu kapacity a chybí možnost objet klíčové trasy.

Obě zvažované tratě jsou součástí změny územního plánu, kterou město v současnosti pořizuje. Schválení změny je nutné pro případnou stavbu, o které zatím vedení města nerozhodlo. Není tak jasné, jestli v budoucnu tramvaj povede z Vinohradské ulice kolem hlavního nádraží do Bolzanovy, přes Václavské náměstí nebo vzniknou obě trati.

Podle náměstka ředitele organizace Ropid Martin Šubrta je nyní tramvajová kapacita v centru Prahy na absolutním maximu. Například ve Spálené ulici jezdí 129 tramvají za hodinu a denně tudy projede 90 000 lidí.

V Jindřišské ulici je to 105 tramvají a 80 000 cestujících. Zároveň v posledních letech sice roste počet spojů, ale i přes modernizaci kolejí a vozidel klesá cestovní rychlost. „To je ukazatel, který by se měl naopak zlepšovat," uvedl náměstek.

Velký tramvajový provoz v centru znamená problémy pro celou síť, protože klíčové trati jako ty ve Vodičkově a Lazarské nebo v Ječné ulici nejdou objet. Klíčová je proto podle Šubrta zejména trať z Vinohradské přes hlavní nádraží do Bolzanovy ulice, s čímž souhlasí i technický ředitel DPP Jan Šurovský. Tato trať zajistí tramvajím v případě nehod a dalších událostí možnost objízdné trasy.

Oba odborníci souhlasí i s vedením tramvaje přes Václavské náměstí, to však pro ně není tak důležité. „Nám by se samozřejmě dopravně hodily obě, na druhou stranu vnímáme, že to je téma spíše politického než odborného rozhodnutí," uvedl Šurovský.

Stavbu trati na Václavském náměstí na dnešní debatě podpořil i šéf pražského pracoviště Národního památkového ústavu Ondřej Šefců.

O propojení Vinohradské ulice s Václavským náměstím se mluví roky. Proti návratu tramvají na náměstí se dlouhodobě staví Praha 1. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit v roce 1980.


Na Českobrodské bude omezena doprava

Včera v 07:20

Od pondělí 18. února bude pokračovat rekonstrukce Českobrodské ulice. Práce na 300 metrů dlouhém úseku komunikace a jejím okolí ve středu Běchovic, které si vyžádají nezbytná dopravní opatření, potrvají do konce června. 

Bubenečský tunel bude v sobotu uzavřen

11. února 2019 v 16:36

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Bubenečský tunel uzavřen od soboty 16. února od 23 hodin do neděle 17. února do 5 hodin.

V Černokostelecké a Saratovské ulici bude omezen provoz

9. února 2019 v 08:00

Od 11. do 17. února bude částečně omezen provoz na Černokostelecké a Saratovské ulici. Důvodem je přeložka kabelů.

Tunel Mrázova čeká čištění kamer, bude uzavřen

7. února 2019 v 17:33

Z důvodu čištění kamer bude probíhat úplná uzávěra tunelu Mrázova od soboty 9. února od 23 hodin do neděle 10. února do 5 hodin.  

Vítězné náměstí – Nádraží Podbaba: Nedělní přerušení provozu tramvají

4. února 2019 ve 14:36

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází v neděli 10. února od 7:30 hodin do 12:30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Vítězné náměstí – Nádraží Podbaba.

Ládví C: Dočasné omezení přístupu imobilních osob ve stanici metra

3. února 2019 ve 13:05

Z důvodu opravy osobního výtahu mezi nástupištěm a uliční úrovní dochází od pondělí 4. února do odvolání – předpoklad první polovina února, k dočasnému omezení přístupu imobilních osob do stanice metra C – Ládví.

Další články
Nahoru