dnes
Úterý - jasno
14°C
zítra
Středa - zatazeno
17°C
pozítří
Čtvrtek - jasno
22°C
Tramvaje i autobusy jsou doplňovány o klimatizaci, většina stále zůstává bez ní
Klimatizace je instalována do moderních vozů 15T. Foto: archiv DPP

Tramvaje i autobusy jsou doplňovány o klimatizaci, většina stále zůstává bez ní

Většina tramvají a autobusů v pražské MHD zatím není klimatizovaná, jejich počet se postupně zvyšuje. Nyní má klimatizaci 109 tramvají a 154 autobusů. Na dotaz ČTK to uvedla mluvčí dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. DPP ke konci loňského roku provozoval 1169 autobusů, tramvají měl 830. Kabiny řidičů většinou klimatizaci mají. Kvůli horkému počasí řeší podnik i letos poškození kolejí, v případě dalšího růstu teplot se může situace zhoršit.

Do konce roku by mělo být podle Řehkové klimatizací vybaveno 126 tramvají typu 15T. Kromě toho DPP připravuje dodatečné přidání klimatizace do 124 vozů, které dodavatel v první dodávce vyrobil bez ní. Celkem by tak mělo jít o 250 vozů, tedy necelou třetinu z provozovaných tramvají.

V případě autobusů je většina klimatizovaných vozů z dodávky nových autobusů od firmy SOR Libchavy, kterých zatím DPP od dodavatele dostal 110. Dalších 190 postupně pořídí do konce roku 2019.

Kabiny řidičů tramvají i autobusů ve většině případů klimatizaci mají, řidiči také dostávají vodu a ochranné iontové nápoje.

Klimatizované tramvaje lidé rozeznají podle žluté čelní masky a piktogramu klimatizace, který je umístěn u každých dveří. „Všechna okna tramvaje lze otvírat, ale účinnost klimatizace tím během horkých dnů ztrácí smysl," připomněla mluvčí.

Stejně jako v minulých letech i letos zaznamenal podnik v souvislosti s horkem potíže s tramvajovými kolejemi. Už v květnu kolej vyboulená horkem zastavila dopravu mezi Smíchovským nádražím a Hlubočepy.

V minulém týdnu se podle Řehkové komplikace objevily u podjezdu na Zahradním Městě a mezi Vltavskou a Pražskou tržnicí. V obou případech to znamenalo kratší zdržení jednotlivých spojů. Pokud by se teploty ještě zvyšovaly, může se situace dále zkomplikovat.

Koleje vyboulené horkem dvakrát na několik hodin zastavily provoz tramvají loni v červnu v Zenklově ulici v Praze 8. Horko tam poničilo koleje už předloni. DPP trať v Zenklově ulici od ledna rekonstruuje.


Anděl – Sídliště Řepy: V pátek nepojedou tramvaje

Dnes v 07:50

V pátek 28. září od 7:30 hodin do 15 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Anděl – Sídliště Řepy.

Těšnov – Vltavská. V noci nepojedou tramvaje

Včera v 08:47

V noci ze středy 26. září od 22:10 hodin na čtvrtek 27. září do 5:10 hodin bude přerušen provoz tramvají v úseku Těšnov – Vltavská, v uvedeném směru.

Den bez aut přinese dopravní omezení

21. září 2018 ve 20:15

Zítra se v rámci Evropského týdne mobility uskuteční Den bez aut a Pražské cyklozvonění. Tuto tradiční dopravně-společenskou akci budou provázet některá dopravní opatření.

Bubenečský tunel čeká noční uzavření

20. září 2018 v 16:51

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Bubenečský tunel od soboty 22. září od 23 hodin do neděle 23. září do 5 hodin.

Palmovka – Balabenka: Obousměrné přerušení provozu tramvají

20. září 2018 v 07:43

Od soboty 22. září od 5:10 do pondělí 24. září do cca 0:30 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Palmovka – Balabenka.

V úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice nepojedou tramvaje

19. září 2018 ve 23:40

V noci ze čtvrtka 20. září od 22 hodin na pátek 21. září do 4 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice.

Protipovodňové cvičení Karlín a Libeň 2018 přinese dopravní omezení

18. září 2018 v 18:26

V sobotu 22. září pořádá hlavní město Praha protipovodňové cvičení „Karlín a Libeň 2018“, které budou doprovázet v době od 7 do 20 hodin dopravní opatření. Týkat se budou některých pozemních komunikací, cyklostezek a stezek pro pěší v Praze 1 a 8.

Omezení provozu v souvislosti s Během 11 km a 21 km Prahou 11

15. září 2018 v 15:28

V Praze 11 bude, v souvislosti s Během 11 km a 21 km Prahou 11, v neděli 16. září v době mezi 10:45 a 14, změněna doprava.

Další články
Nahoru