Tramvaje i autobusy jsou doplňovány o klimatizaci, většina stále zůstává bez ní
31. července 2018 11:07
Do konce roku by mělo být podle Řehkové klimatizací vybaveno 126 tramvají typu 15T. Kromě toho DPP připravuje dodatečné přidání klimatizace do 124 vozů, které dodavatel v první dodávce vyrobil bez ní. Celkem by tak mělo jít o 250 vozů, tedy necelou třetinu z provozovaných tramvají.
V případě autobusů je většina klimatizovaných vozů z dodávky nových autobusů od firmy SOR Libchavy, kterých zatím DPP od dodavatele dostal 110. Dalších 190 postupně pořídí do konce roku 2019.
Kabiny řidičů tramvají i autobusů ve většině případů klimatizaci mají, řidiči také dostávají vodu a ochranné iontové nápoje.
Klimatizované tramvaje lidé rozeznají podle žluté čelní masky a piktogramu klimatizace, který je umístěn u každých dveří. „Všechna okna tramvaje lze otvírat, ale účinnost klimatizace tím během horkých dnů ztrácí smysl," připomněla mluvčí.
V minulém týdnu se podle Řehkové komplikace objevily u podjezdu na Zahradním Městě a mezi Vltavskou a Pražskou tržnicí. V obou případech to znamenalo kratší zdržení jednotlivých spojů. Pokud by se teploty ještě zvyšovaly, může se situace dále zkomplikovat.
Koleje vyboulené horkem dvakrát na několik hodin zastavily provoz tramvají loni v červnu v Zenklově ulici v Praze 8. Horko tam poničilo koleje už předloni. DPP trať v Zenklově ulici od ledna rekonstruuje.