dnes
Čtvrtek - oblacno
6°C
zítra
Pátek - prehanky-snih-dest
5°C
pozítří
Sobota - prehanky-snih
4°C
Tragikomedie Blanka: Vymění „jen“ 15 kilometrů kabelů? Kdeže, čtyřikrát víc!
Nevděčníci, ti moji nástupci. Kdybych já jen věděl, jaké budou mít problémy Blanku dokončit, tak bych se do stavby snad ani nepouštěl. Foto: archiv MHMP

Tragikomedie Blanka: Vymění „jen“ 15 kilometrů kabelů? Kdeže, čtyřikrát víc!

V tunelu Blanka bude potřeba vyměnit více poškozených kabelů, než se předpokládalo. Na začátku května úředníci společně s dodavateli rozhodli, že namísto původních 80 kusů v délce asi 15 kilometrů je potřeba vyměnit asi 300 kabelů v délce zhruba 56 kilometrů. ČTK to potvrdil zdroj dobře obeznámený s děním okolo stavby. Dnes by měla začít výměna poškozených kabelů. Zprovoznění tunelu Blanka je zatím naplánováno na 15. září a jeho výstavba dosud Prahu stála asi 37 miliard.

Samotná montáž kabelů by měla podle informací ČTK trvat zhruba 50 dnů. Poté je bude muset firma ČKD Praha DIZ začít testovat. Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) v minulých týdnech pro ČTK uvedla, že stále platí zářijový termín zprovoznění.

Vedení města se však nechce k množství kabelů, které je třeba vyměnit, ani k daným termínům nijak blíže vyjadřovat. „Ať vymění takové množství kabelů, jaké považují za vhodné, hlavně když dodrží harmonogram. Město nebude nic navíc platit," řekl ČTK náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). „Výměna kabelů by měla dnes začít. Celá situace mi ale z hlediska dodavatelů přijde vysoce neprofesionální," doplnil.

V rámci dostavby tunelu se nyní město u rozhodčího soudu dohaduje s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která stavbu dozoruje, o vyplacení asi 300 milionů korun, které město dosud nezaplatilo. Konečný verdikt ve sporu vynese Rozhodčí soud 31. července. Soud rozhodoval v minulém roce i ve sporu mezi Prahou a stavební firmou Metrostav, kdy městu přikázal firmě dlužné peníze zaplatit.

Problematický tunel Blanka vyjde celkem na zhruba 37 miliard, bez propojky na Strahovský tunel. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav, kdy šlo o částky v řádu miliard korun. Dopravní stavba, která je součástí městského okruhu, by se po opakovaných odkladech měla otevřít v polovině září.


Další články
Nahoru