Topí pod kotlem, obvinil primátorku ze lži
4. srpna 2015 08:00
„Paní Krnáčová se snaží kontinuálně v médiích vzbuzovat dojem, že situace s Opencard je stabilizována a problémy neexistují. Opak je však pravdou. Současný stav je naprosto havarijní. Jedním z evidentních projevů je například výpadek služeb Kontaktního centra Opencard z 20. července. Služby se podařilo obnovit pouze díky dobré vůli a zásahu společnosti EMS, která městu pomohla. Výrok paní primátorky o tom, že „když nezaplatíme jejich cenu, víceméně systém vypnou“ je naprosto lživý. Společnost EMS poskytovala uvedenou podporu více než půl roku bez toho, aniž by za poskytované služby hlavní město platilo a mělo uzavřený jakýkoliv smluvní vztah na poskytování těchto služeb,“ uvedl Martin Opatrný.
„Naší snahou bylo tuto situaci vyřešit, tak aby odpovídal standardnímu fungování v obdobných případech. Tedy například u všech ostatních systémů, které město provozuje – jako je Ekonomický systém od společnosti GORDIC, agendový systém od společnosti Marbes a řada dalších. U všech těchto systémů je uzavřena smlouva na podporu a tyto služby jsou hrazeny. Zmíněné smlouvy na podporu byly odsouhlaseny paní primátorkou na jednáních Rady Hlavního města Prahy. Musíme zdůraznit, že EMS nikdy žádnou cenu za tyto služby ani nenabízela a nikdy o ni nejednala, tím méně pak jakkoli vyhrožovala vypínáním systému. Na skutečnost, že není možné poskytovat po více než půl roce další služby bez jejich úhrady upozorňovala dlouho dopředu,“ pokračoval.
„Jediné, co město pod vedením Adriany Krnáčové činí, je falešné předstírání, že problémy neexistují. Musíme tedy konstatovat, že prohlášení paní primátorky ohledně stavu Opencard v rozhovoru s E15 je tak bohužel v naprostém rozporu s realitou, ať už proto, že paní primátorka skutečný stav nezná, nebo jej chce veřejnosti zatajovat,“ dodal Opatrný.
Zmiňovaný rozhovor s pražskou primátorkou, na který Opatrný reagoval, je zde.