Tísňová linka byla při vichřici přetížena, na jeden padlý strom upozorňovaly i desítky lidí
30. října 2017 12:55
„Docházelo k tomu hlavně proto, že jedinou mimořádnou událost, například spadlý strom, nahlašovalo 20 a více lidí,“ uvedla tisková mluvčí generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR Nicole Zaoralová.
Primárně byly vysílány síly a prostředky k událostem, kdy byl ohrožen život a zdraví, takže se stávalo, že další události čekaly na vyřízení ve frontě, ale postupně na ně docházela řada a byly řešeny.
„V této souvislosti je potřeba si uvědomit, že během včerejšího dne odbavili operátoři na tísňových linkách přes 30 tisíc hovorů a ve špičce pět tisíc hovorů za hodinu. Což znamená, že například oproti orkánu Kyrill, kdy jsme odbavili za hodinu zhruba 1300 hovorů, šlo tentokrát o více jak trojnásobek hovorů,“ vysvětlila Zaoralová.
„V tuto chvíli probíhá analýza a vyhodnocení celé události. Rozhodně se budeme snažit přijmout taková opatření, abychom příště, i takovéto extrémní nápory tísňového volání, byli schopni zvládnout ještě lépe. I přes takové množství odbavených hovorů a hlavně mimořádných událostí však nedošlo vlivem přetížení linky k žádnému ohrožení na životě nebo zdraví,“ dodala.