Téměř 800 nových škod denně registruje Kooperativa
18. září 2024 14:33
Nejvíce škod je stále z Moravskoslezského kraje, postupně přibývají škody i z Olomoucka a z jižních Čech. Škodám dominují poškozené domy a vytopené domácnosti, evidujeme i přes stovku poškozených automobilů. Očekáváme, že podobným tempem budou přibývat nejméně do konce tohoto týdne.
Zároveň se naplno rozeběhlo prohlížení a řešení škod, včetně vyplácení pojistného plnění, likvidátorům se podařilo ukončit 300 pojistných událostí a klientům jsme vyplatili přes 4,5 milionu korun.
Kromě výplaty pojistného plnění po ukončení pojistné události nabízí Kooperativa klientům i možnost požádat o výplatu zálohy na pojistné plnění. Stačí vyplnit příslušný formulář s technikem, který škodu dokumentuje. Zálohu Kooperativa klientovi obratem poukáže na účet.
Pro co nejrychlejší vyřízení pojistných má Kooperativa pro klienty několik rad:
-
zabraňte zvětšování rozsahu škody, například začněte s provizorní opravou střechy, aby do domu nadále nezatékalo, případně začněte s čerpáním vody z domu,
-
nahlaste událost, nejlépe on-line na webových stránkách Kooperativy, kam můžete nahrávat i fotografie, případně na infolince 957 105 105 nebo na naší pobočce,
-
pořiďte fotodokumentaci škody, zejména aby byl vidět stav před začátkem oprav, pak postupně foťte další škody: i třeba příčinu záplavy – místní tok, kanál; důležité jsou celkové pohledy, foto celých místností z několika stran, zdokumentujte do jaké výše záplava vystoupala; průběžně dokumentujte likvidované předměty a stavební součásti; přístroje a technologie foťte s detaily (štítek spotřebiče), vyfoťte demontované stavební konstrukce (podlahové krytiny, parkety, obklady stěn apod…). Prostě čím více fotek, tím lépe,
-
načrtněte plánek místností s uvedením názvu a rozměrů, příp. i výšky zaplavení,
-
udělejte soupis poškozených věcí, stavebních součástí, je-li to možné, zajistěte k těmto věcem doklady,
-
poškozené zaplavené věci vysušte, elektrické spotřebiče nezapínejte a zabezpečte posouzení odbornou opravnou, věci nepodléhající zkáze ideálně ponechte někde poblíž, aby je mohl prohlédnout technik pojišťovny.
Veškeré informace, včetně odpovědí na nejčastější dotazy najdou klienti i na speciálních www stránkách https://www.koop.cz/jak-postupovat-po-zivelne-udalosti