dnes
Čtvrtek - zatazeno
2°C
zítra
Pátek - snih
2°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
6°C
Svůj první malý obchod otvírá v centru Prahy IKEA
Interiér prodejny IKEA Point na Václavském náměstí. Foto: IKEA

Svůj první malý obchod otvírá v centru Prahy IKEA

Nábytkářský řetězec IKEA Česká republika otevírá 20. září první menší obchod, takvaný pop-up. Obchod s názvem IKEA Point o ploše 800 metrů čtverečních není určen k přímému prodeji nábytku, zákazníci si vybrané zboží ale mohou vyzvednout na pobočce řetězce.

IKEA Point vznikl jako dočasný prostor, kterým si chce IKEA otestovat nový koncept menších prostor v centru měst. „Obchodní domy budou stále v srdci IKEA a vždy budou místem, kam zákazníci přijdou načerpat inspiraci, prohlédnout si celý náš sortiment, vyzkoušet si ho a nakoupit vybavení do domácnosti,“ vysvětluje Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Peter Tichý, lídr projektu, dodává: „Chceme oslovit nové zákazníky a více jim přiblížit značku IKEA. Formát pop-upu nám dává jedinečnou možnost více se zaměřit na jednu konkrétní oblast našeho sortimentu, na design, vitalitu a poskytnout zákazníkům praktické plánovací studio přímo v centru hlavního města.“

IKEA Point poskytne bude zaměřen na sortiment obývacích pokojů, který bude doplněný o aktuální limitované kolekce. Zákazníci zde mohou s pomocí odborníků z řad IKEA plánovat své kuchyně, šatní a úložné systémy a obývací stěny. Kromě plánování bydlení a inspirace je jim k dispozici i kavárna v prvním patře IKEA Point.

Design IKEA Point je pojatý v minimalistickém skandinávském duchu. Zákazníci zde najdou novinky v sortimentu, limitované kolekce i ikonické produkty. „Prostředí IKEA Point je velmi monochromatické. Rozhodli jsme se pro zachování betonových prvků, barvu do prostoru přinesou pouze výrobky IKEA. Můžeme se tak rychleji přizpůsobovat potřebám a přáním našich zákazníků. První patro je věnované inspiraci, která se bude pravidelně obměňovat, aby v něm zákazníci vždy našli něco nového,“ popisuje vizuální koncept Klára Hausenblasová, interiérová designérka IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

V plánovacím studiu jsou veškeré vzorky materiálů v různých barevných kombinacích včetně podpůrných výrobků, jako jsou dvířka, zásuvky nebo úchytky. Zákazníci si můžou vytvořit vlastní koláž produktů a lépe si tak představit a naplánovat celkový vzhled interiéru.

Pop-up je součástí globální strategie IKEA, která tento koncept testuje v několika zemích.   „Pop-up je už dle názvu dočasný projekt a z naší zkušenosti z jiných zemí a průběžných výsledků víme, že podobný formát je mezi zákazníky ve světě velmi oblíbený.  Budou nás velmi zajímat reakce zákazníků. Na základě výsledků projekt v průběhu roku vyhodnotíme a rozhodneme se, jaké budou naše další kroky,“ uvádí Peter Tichý.

Investice do inspirace v centru města činila 17 milionů korun. Pracovní místo zde najde 30 zaměstnanců, kteří budou zákazníkům k dispozici každý den od 9 do 21 hodin.

IKEA v Česku provozuje čtyři prodejny. Tržby firmy v ČR stouply ve finančním roce 2016/2017 o čtyři procenta na 9,7 miliardy korun. Za nárůstem stálo zejména zvýšení průměrné útraty, která vzrostla o šest procent na 1638 korun.


Aktivisté budou protestovat při jednání pražského zastupitelstva

Včera ve 13:25

Hnutí Extinction Rebellion ČR neboli Rebelie proti vyhynutí bude ve čtvrtek 12. prosince v Praze na Nové radnici protestovat za serióznější přístup zastupitelů ke klimatické změně. Protest v budově na Mariánském náměstí začne ve 12:30 hodin, tedy v okamžik, kdy při posledním letošním jednání...

Na každých 1000 obyvatel ČR připadá 47 firem, Praha se zcela vymyká

Včera v 10:23

V České republice přibývají firmy rychleji než obyvatelé. V loňském roce na každých 1 000 obyvatel připadalo 46,6 firmy, aktuálně to je 47,1. Celorepublikovému průměru se zcela vymyká Praha. V hlavním městě má sídlo 44 % českých firem a na tisícovku obyvatel je tak registrováno téměř...

Další články
Nahoru