Světelnou závoru mezi Bohnicemi a Trojou odmítají policisté, podle nich by došlo ke zhoršení dopravy
23. ledna 2020 14:53
„Považujeme za velmi nevhodné realizovat navržené dopravní opatření. V současné době jsou z Prahy 8 do centra pouze tři sběrné komunikace, které v poslední době zaznamenaly proměnu, z kapacitního hlediska k horšímu, například v Zenklově ulici,“ uvedlo ve svém vyjádření Oddělení dopravního inženýrství Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy.
Policisté světelnou závoru odmítají z několika důvodů. Podle nich by došlo ke vzdutí dopravy na neúnosnou míru v oblasti Bohnic, což by přineslo zvýšení hluku a exhalací. Dále by prý nastal kolaps MHD, zhoršení průjezdu vozidel integrovaného záchranného systému, zvýšil by se počet dopravních nehod a také by se podle policistů neúměrně navýšila doprava v rezidenčních čtvrtích a u škol.
Podle policistů nelze řešit problémy jedné městské části na úkor jiné. Myslí si, že by naopak měla být zprůjezdněna ulice Trojská ve směru do Kobylis. Do dokončení obchvatu Prahy by podle policistů neměla být zaváděna zásadní opatření ke snížení průjezdnosti a omezení plynulosti na sběrných komunikacích.
Krajské ředitelství ve svém vyjádření také připomíná, že navrhované opatření nekoresponduje se zněním zákona o pozemních komunikacích. „Policie ČR, Krajské ředitelství policie hl.m. Prahy, Odbor služby dopravní policie, jako orgán státní správy ve věcech bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích s tímto záměrem nebude souhlasit,“ píše se ve vyjádření policistů, které má server Pražský patriot k dispozici.
„Projekt na výstavbu nového provizorního semaforu s funkcí světelné závory, umístěného v ulici K Pazderkám, včetně úprav dopravního značení v okolí a umístění mobilních zařízení pro informování řidičů v Čimické a Lodžské ulici, je momentálně ve fázi připomínkování dotčených orgánů státní správy,“ sdělila mluvčí TSK Barbora Lišková.
„Světelná signalizace s regulační funkcí podle ní může být realizována pouze v případě vydání stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích. „S ohledem na zákonné lhůty je nejdříve možný termín realizace na jaře 2020. V případě nesouhlasu dotčených orgánů nebude možné toto opatření realizovat vůbec,“ sdělila.