Dnes Pátek - obcasny-dest 6°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 7°C
Pátek 16. 4. 2021
Svátek má Irena
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Komentáře

Šulta: Trh ojetých aut projde největší změnou za posledních 20 let

Jen desetinu vozů oproti minulému roku prodávaly české autobazary v průběhu omezení spojených s koronavirovou epidemií. V přepočtu na celkové tržby prodejců znamenalo toto tříměsíční období meziroční propad o zhruba 25 miliard korun. Trh ojetých aut začal nyní opět posilovat, ale ještě koncem roku se podle našich prognóz bude pohybovat jen asi na 80 procent výkonu před koronakrizí.

Pro obchodníky, kteří uvažují dopředu a sledují vývoj i na dalších trzích, ale může být i krize příležitostí. Pokud zareagují správně, mohou při nadcházejícím oživení trhu růst výrazně rychleji než jejich konkurence. Krize totiž urychluje transformační procesy a nasazování inovací. Příklady můžeme vidět v dalších odvětvích, které v relativně krátké době prošly zásadní digitální transformací. Výsledkem je, že si dnes po internetu objednáme prakticky jakékoli spotřební zboží, potraviny či jídlo z restaurací, stejně jako si rezervujeme letenky, hotely atd. Právě on-line prodejci potravin a zboží denní potřeby přitom během protipandemických opatření zaznamenali obrovský nárůst poptávky.

Nyní přichází na řadu digitální transformace v odvětví automobilového průmyslu. Pokud by totiž prodejci nových i ojetých vozů měli již dříve připraveny online prodejní kanály a související procesy, nemusely by pro ně být letošní ztráty být tak fatální. Protože dosavadní koncept prodeje automobilů klasickým způsobem přestává stačit, musí prodejci přijít s inovacemi, se kterými nabídnou svým klientům nové možnosti, jako koupit vůz kompletně on-line včetně veškerých služeb s nákupem spojených (financování, pojištění) a dodávky až ke dveřím domu. Pro prodejce jde o skutečně velkou výzvu, protože kromě legislativních náležitostí bude jednou z nejdůležitějších otázka logistiky – zvlášť když začnou obchodovat s automobily po celé Evropě.

Trh s ojetými automobily až na výjimky běžel de-facto samospádem – dokonce velmi úspěšně, s pravidelnými meziročními nárůsty. Nicméně dopad pandemie bude natolik zásadní, že se jeho přechod do online prostředí značně urychlí. Kdo jako první přijde s konceptem opravdového online prodeje, získá velkou konkurenční výhodu. V následujících měsících a letech tak budeme svědky vstupu automotive segmentu do e-commerce prostoru, který strhne obrovskou lavinu inovací – v tomto odvětví největší za posledních 20 let –, ze které budou těžit zákazníci.

S přechodem do online prostředí – obzvláště v tak náročném a citlivém segmentu jako je prodej ojetých automobilů – enormně stoupá tlak na získání a udržení důvěry zákazníka, stejně jako na transparentnost podnikání samotných prodejců. Spotřebitelé dnes tráví mnoho času na nejrůznějších fórech, procházejí recenze a sdílejí zkušenosti na sociálních sítích a prodejci na to pochopitelně musí patřičně reagovat. Již brzy proto uvidíme, kdo z hráčů přinese na trh ojetých vozů skutečně kvalitní služby, a kdo jen doplní do svého marketingu nové komunikační linky, ale přitom dále pojede ve starých stopách.

A co si vlastně pod kompletně online prodejem ojetých aut máme představit? Jde o zajištění veškerých služeb, spojených s prodejem vozu, včetně technické certifikované inspekce s kompletní fotodokumentací, podepsání kupní smlouvy a VOP, sjednání financování, pojištění, záruky s možností jejího prodloužení a finální zajištění logistiky auta k zákazníkovi. Vše musí být možné realizovat na jediném místě – jednoduše, transparentně a plnou zárukou prodejce. Carvago tento koncept nazývá door2door delivery a abychom jej mohli úspěšně realizovat, vybudovali jsme s naším klíčovým partnerem, logistickým gigantem Gefco, testovací centrum a logistický HUB TechYard. V blízké době budeme spouštět Carvago.com i koncovým zákazníkům v rámci retail prodeje. U našich partnerů v Evropě pak budou mít zákazníci možnost vybírat z více jak milionu nejžádanějších typů vozů – s nájezdem do 100 tisíc kilometrů a do 5 let stáří.

Autorem komenáře je Jakub Šulta, CEO Autotržiště Carvago

Články uveřejněné v rubrice KOMENTÁŘE nemusí vyjadřovat stanoviska a názory redakce 
 



Komentář: Doprovázení pěstounských rodin si jistě zaslouží legislativní úpravu, musí však být citlivá

13. dubna 2021 v 09:42

Téma pěstounů je v současné době více diskutované než dřív, a to je určitě dobře. Poměrně často se však pěstounství zaměňuje s adopcí dětí, a ne každý je schopen uvědomit si mezi těmito dvěma instituty rozdíly. Jedno mají ale společné: pěstouni i adoptivní rodiče nahrazují rodinné prostředí dětem,...

Černochová: Po bitvě o navrácení deseti miliard přijde ministerstvo kvůli vlastní neschopnosti o půl miliardy

7. dubna 2021 v 17:01

„Pravomocné rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) o udělení více než půlmiliardové pokuty Ministerstvu obrany za pochybení při zakázce na nákup víceúčelových vrtulníků je pohromou pro obranný rozpočet a naše ozbrojené síly. Bez ohledu na to, zda bude následovat soudní proces, a...

ODS Praha: Pražské dopravě hrozí kolaps, slibovaná koordinace dopravních omezení se nekoná

18. března 2021 ve 14:21

Radní pro dopravu Adam Scheinherr na dnešním jednání Zastupitelstva hl. m. Prahy představil rozsáhlý materiál, týkající se dopravních omezení v souvislosti s plánovanými opravami pražských komunikací. Z celkových 40 investičních akcí jich byla téměř polovina odmítnuta vedeními jednotlivých radnic...

Zajíčková: Navrženou podobu maturit vítám

7. února 2021 v 16:48

Letošní maturity budou v mnoha ohledech jiné. Studenti se toho vzhledem k situaci nestihli naučit tolik, kolik jejich spolužáci v předchozích ročnících. Nicméně nebudou prokazovat pouze objem vědomostí. Musí zvládnout ustát také stres, který s sebou zkouška dospělosti logicky...

Reakce Saunie na změny v systému PES

23. ledna 2021 v 10:52

Vítáme jakoukoliv inovaci systému PES, která směřuje k obnovení provozu služeb a obchodů ve všech stupních PES. Již delší dobu upozorňujeme na to, že je nutné za jasně stanovených podmínek otevření umožnit. Nicméně systém byl aktuálně upraven tak, že kritéria pro přechod do čtvrtého stupně...

Udženija: Mně tento krok vedení Prahy přijde postavený na hlavu

21. ledna 2021 v 16:03

Městská policie v Praze od začátku roku seškrtala počet tabulkových míst o 220 na celkových 2300. Podle předsedkyně klubu zastupitelů za ODS Alexandry Udženiji takový krok přišel v době, kdy by se naopak měl počet strážníků zvyšovat.

Chtěli jsme mluvit s jedním z těch šťastlivců, o kterých hovoří Babiš a Havlíček. Nepodařilo se žádného najít

14. ledna 2021 v 18:59

Podnikatelské odbory to vidí jasně: Spokojení podnikatelé a živnostníci? Jen virtuální realita, která má vládě pomoci zlepšovat její velmi pošramocenou pověst a mediální obraz.

Starosta Wenzl: Poděkování patří každému z vás za to, že jste se poprali s těžkou covidovou dobou

5. ledna 2021 ve 21:10

Vážení a milí spoluobčané, stojíme na prahu nového roku, který je jistě pro většinu z nás plný očekávání, víry a naděje. Rok uplynulý byl ve všech ohledech zkrátka jiný. Koho z nás by napadlo, že se v dnešní přetechnizované době zásadně změní naše životy vinou...

Pekarová Adamová mu připomněla zahrádkářský zákon

4. ledna 2021 ve 13:22

„Zatímco Evropská unie nakupovala vakcíny od různých výrobců, protože tehdy nebylo zřejmé, jakou která bude mít účinnost, Andrej Babiš chtěl ve Sněmovně řešit zahrádkářský zákon. Když teď hovoří o tom, že EU zaspala, nemá soudnost. Kdyby je nakupoval on, nemáme...

Černochová: Je nepřijatelné, že komunisté jí diktují faktické vyhladovění. Tato realita je ohavná a bude mít vážné důsledky

19. prosince 2020 v 16:17

„Vláda se chytila do vlastní pasti, kterou si nastražila, když opřela svou důvěru o komunistické hlasy. Je nepřijatelné, že 31 let od znovunabytí svobody a demokracie komunisté torpédují naši obranyschopnost a naše spojenecké závazky, oslabují naši armádu a diktují jí faktické vyhladovění. To vše...

Zastupitelský klub Piráti a Zelená pro jedničku nepodporuje rozšíření Letiště Praha

17. prosince 2020 ve 13:22

Zastupitelský klub Piráti a Zelená pro jedničku se plně ztotožňuje s peticí Letiště Praha nebourat, nerozšiřovat! a podporuje rozhodnutí rady HMP nedoporučit změnu územního plánu, která by umožnila stavbu nové přistávací dráhy. Zastupitelský klub žádá, aby zastupitelé, kteří budou věc ve čtvrtek...

Další články
Nahoru