Dnes Čtvrtek - prehanky-dest 18°C
Zítra Pátek - obcasny-dest 19°C
Čtvrtek 13. 6. 2024
Svátek má Antonín
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Zpravodajství

Studenti díky projektu Moje vize nula opět mění k lepšímu bezpečnost na silnicích

V pořadí již pátý ročník projektu MOJE VIZE NULA: Studenti pro bezpečné silnice přinesl opět zajímavé myšlenky, nápady a úspěšné práce. Všechny mají společné: přispět ke zlepšení stavu nehodovosti a zkvalitnění dopravy na českých silnicích. Do finále se dostalo šest nejlépe ohodnocených projektů, na kterých pracovali studenti ze středních a vysokých škol téměř po celý školní nebo akademický rok. Zabojovat o co nejlepší umístění v soutěži museli ještě při prezentaci svých vizí ve středu 21. června v prostorech Pojišťovny Kooperativa v Praze, kde odborná porota vybrala vítěze letošního ročníku. Tím se stal studentský tým z Vysoké školy ekonomické v Praze s projektem Zpověď vraku. Autoři všech finálových projektů získají finanční odměnu a příležitost nahlédnout do praxe v oboru díky placeným studentským stážím.  

„Podrobnější pohled na statistické údaje publikované na webovém portálu Dopravní nehody v ČR odhalil, že při dopravních nehodách zemřelo v loňském roce 50 mladých jedinců ve věku 15 až 24 let, z toho bylo 32 řidičů motorových vozidel. Dalších 227 mladých utrpělo těžké zranění, z toho bylo 116 motoristů. Projekt MOJE VIZE NULA proto právem cílí na zástupce nastupující generace, která patří  v silničním provozu k nejohroženějším. Aktivní zapojení studentů do řešení projektů je přiměje k aktivnímu zamyšlení se nad potřebou důsledně dodržovat příslušná pravidla bezpečného provozu,“ uvádí Roman Budský z Platformy VIZE 0.

Studenti si mohli vybrat ze šesti nejrůznějších oblastí týkajících se jejich studijního oboru a zpracovat projekt s cílem řešit dopravní problémy. Sešlo se celkem 116 projektů, které předložili jak jednotliví studenti, tak celé skupiny z fakult vysokých škol a univerzit, vyšších odborných škol a středních škol. Ve svých projektech navrhovali úpravy silnic, hodnotili bezpečnost úseků pozemních komunikací, věnovali se asistenčním systémům a jiným ochranným prvkům, další vytvořili marketingové kampaně zaměřené na zlepšení chování na silnicích.

O umístění nerozhodla pouze úroveň vypracovaného projektu, ale také prezentace návrhů před porotou složenou ze zástupců Platformy VIZE 0, Policejního prezidia ČR, Asociace autoškol, Týmu silniční bezpečnosti, pojišťovny Kooperativa, společností AUREL a GORNEX. Dále Ministerstvem dopravy ČR, Ministerstvem vnitra ČR, Zdravotnické záchranné služby Libereckého kraje. V neposlední řadě České kanceláře pojistitelů, která projekt financuje.

„Mladí lidé jsou velmi inspirativní a problematiku silničního provozu vnímají a chápou. Proto vybrat nejlepší projekty nebylo vůbec jednoduché. Z diskuze s nimi vím, že si všímají agresivity na silnicích i nedodržování pravidel. Určitě nejsou lhostejní, mají spoustu užitečných postřehů i nápadů a mají chuť se na změnách podílet," říká ředitel Týmu silniční bezpečnosti Jan Polák. 

Nejlépe hodnocený projekt Zpověď vraku představili studenti z Vysoké školy ekonomické v Praze. Projekt navrhuje komunikační kampaň zaměřenou na mladé řidiče s použitím vraku auta. Porotu také zaujala kombinace využití virtuální reality a skutečného vraku auta.

Za druhým oceněným projektem stojí Barbora Brunclíková ze Střední průmyslové školy dopravní v Plzni. Projekt byl založen na osobní zkušenosti studentky, na základě které přišla s návrhem aplikace, která by usnadnila účastníkům dopravní nehody její následné řešení. Usnadní uživatelům například vyplnění potřebných formulářů či připomene oznamovací povinnost, pokud je nutná,

Tomáš Gromnica z Vysoké školy báňské se ve svém projektu Dej mi prostor zabýval návrhem a výrobou laserového světla, které by mohlo být nainstalováno na řídítka kola a vedle cyklisty by naznačovalo hranici 1,5 m, která je nutná pro bezpečné objetí cyklisty. Podle autora projektu by to mohlo snížit nehodovost cyklistů s motorovými vozidly a pomoct zpřesnit odhad dané hranice řidičům motorových vozidel.

Ve finálovém kole svůj nápad prezentovali rovněž studenti z Vysoké školy ekonomické v Praze a jejich projekt nesl název Etické desatero pro autoškoly. Dalším prezentujícím týmem byli studenti z Vysoké školy kreativní komunikace s projektem Bezpečnost hrou. A posledním účastníkem finále byla studentka Univerzity Pardubice, která se zabývala Zhodnocením vhodnosti a efektivity tenkovrstvých úprav při údržbě komunikací.


Autor: Cen

Úplný zákaz sdílení motorových koloběžek na svém území chce Praha 1

Včera ve 22:20

Vedení hlavního města se chce nyní pokusit řešit novou smlouvou s provozovateli sdílených koloběžek s motorovým pohonem, která by obsahovala udělení úplatného souhlasu se zvláštním užíváním veřejného prostoru. Tedy jakousi regulací. Praha 1 ale dál trvá na úplném vyloučení nabízení motorových...

Další články
Nahoru