Dnes Pátek - obcasny-dest 6°C
Zítra Sobota - jasno 3°C
Pátek 23. 2. 2024
Svátek má Svatopluk
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Byznys

Studenti ČVUT testovali emailové nástroje. Pomáhala umělá inteligence

Studenti třetího ročníku Masarykova ústavu při ČVUT měli možnost na vlastní kůži projít kampaní e-mailového marketingu. Jejím cílem bylo vytvořit personalizovanou kampaň e-shopu, který nabízí různé druhy kávy a vnitřní procesy zautomatizovat. S obsahem pomáhala umělá inteligence.

Testovací workshop se uskutečnil v rámci předmětu Online marketing a probíhal ve třech fázích. Po teoretické části tvorby emailové kampaně následovala samostatná práce skupin více než 50 studentů. Na závěr měli vysokoškoláci čas na zpětnou vazbu a diskusi svých prací.

„V rámci seminářů se studenti naučí interaktivní formou naplánovat strategii mailingové komunikace, jak vytvořit e-mail a jak řídit jeho rozesílání s ohledem na zásah cílové skupiny zákazníků a personalizaci obsahu,” říká Tomáš Sadílek z Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT.

Výsledky otestovali v 86 prohlížečích
Studenti měli možnost zkontrolovat vzhled svých kampaní v náhledech více než osmi desítek nejpopulárnějších poštovních klientů, například Gmailu, Outlooku, Seznamu nebo Centrumu.

„Vizí Mailkitu je bezpečný a dobře fungující e-mailing. Proto se snažíme přispívat k tomu, aby v Česku rostla nová generace budoucích marketérů, kteří budou mít dobré zásady e-mailingu zakotvené už ze studií. Celá případová studie byla postavena na reálných kampaních,“ říká Libor Nádvorník, Business development manažer společnosti Mailkit, který setkání připravil.

Studenty potrápila personalizace sdělení
Marketingový specialista Martin Císař nachystal samostatnou část práce a upozornil na legislativní požadavky i zkušenosti z praxe. „Dvě třetiny prací získaly plný počet bodů. Nejvíce dala studentům zabrat personalizace sdělení,“ hodnotí Sadílek a dodává, že vysokoškoláci rádi pracují na příkladech blízkých reálnému světu.

Posluchači měli možnost dozvědět se více o metrikách, které měří úspěšnost kampaní. Zjistili, jaké jsou rozdíly mezi newsletterem a vysoce segmentovaným newsletterem. Cílem bylo dojít až k plně automatizované personalizované kampani pro opakování nákupu.

„Studenti se v platformě Mailkit velmi snadno zorientovali, a to přesto, že neměli s tímto nástrojem předchozí zkušenost. Obsah dle zadání vytvořili do hodiny. K dispozici měli i ChatGPT, který někteří využili ke stylistické úpravě, jiní k vygenerování lepších variant předmětu. Během dalších 60 minut byli schopni nastavit personalizaci i automatizaci,“ shrnuje Nádvorník.



Autor: TZ, red

Společnost Pražské služby existuje už třicet let

18. února 2024 ve 21:08

Pražské služby slaví v letošním roce 30 let od založení. V hlavním městě je součástí svozu směsného i tříděného odpadu, údržby ulic i parků. Společnost nadále plánuje posilovat své postavení na trhu, snižovat negativní dopady na životní prostředí, edukovat veřejnost a zároveň pomáhat v předcházení...

Londýn je v kvalitě 5G připojení nejhorší metropolí Evropy, konstatuje studie

16. února 2024 ve 20:42

Londýn patří z hlediska kvality 5G připojení mezi nejhorší evropské metropole. Tak zní závěr šetření společnosti MedUX, která analyzovala celkovou uživatelskou zkušenost s pevnými a mobilními sítěmi v deseti velkých městech Evropy. Hlavní město Spojeného království propadlo hlavně proto, že je...

Kooperativa využívá řešení od Resistant AI

11. února 2024 v 17:41

Pojišťovna Kooperativa, druhá největší pojišťovna na českém trhu, zahájila spolupráci se společností Resistant AI, specialistou na prevenci finanční kriminality využívající umělou inteligenci a strojové učení. Kooperativa využívá technologii Document Forensics, k ověřování dokumentů předložených...

Tobias Sonndorfer jmenován místopředsedou představenstva VIG Re

7. února 2024 ve 14:41

Společnost VIG Re, zajišťovna skupiny Vienna Insurance Group, s potěšením oznamuje, že Tobias Sonndorfer byl jmenován místopředsedou představenstva s účinností od 1. února 2024. 

Změna výše dotace Nová zelená úsporám

5. února 2024 v 08:58

Od 15. února klesá dotace na fotovoltaiku. Při podpisu smlouvy do 9. února innogy garantuje vyplacení stávající dotace ve výši až 220 000 korun. Společnost o tom informovala na svém webu. 

Další články
Nahoru