Studenti ČVUT testovali emailové nástroje. Pomáhala umělá inteligence
19. května 2023 09:46
Testovací workshop se uskutečnil v rámci předmětu Online marketing a probíhal ve třech fázích. Po teoretické části tvorby emailové kampaně následovala samostatná práce skupin více než 50 studentů. Na závěr měli vysokoškoláci čas na zpětnou vazbu a diskusi svých prací.
„V rámci seminářů se studenti naučí interaktivní formou naplánovat strategii mailingové komunikace, jak vytvořit e-mail a jak řídit jeho rozesílání s ohledem na zásah cílové skupiny zákazníků a personalizaci obsahu,” říká Tomáš Sadílek z Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT.
Výsledky otestovali v 86 prohlížečích
Studenti měli možnost zkontrolovat vzhled svých kampaní v náhledech více než osmi desítek nejpopulárnějších poštovních klientů, například Gmailu, Outlooku, Seznamu nebo Centrumu.
„Vizí Mailkitu je bezpečný a dobře fungující e-mailing. Proto se snažíme přispívat k tomu, aby v Česku rostla nová generace budoucích marketérů, kteří budou mít dobré zásady e-mailingu zakotvené už ze studií. Celá případová studie byla postavena na reálných kampaních,“ říká Libor Nádvorník, Business development manažer společnosti Mailkit, který setkání připravil.
Studenty potrápila personalizace sdělení
Marketingový specialista Martin Císař nachystal samostatnou část práce a upozornil na legislativní požadavky i zkušenosti z praxe. „Dvě třetiny prací získaly plný počet bodů. Nejvíce dala studentům zabrat personalizace sdělení,“ hodnotí Sadílek a dodává, že vysokoškoláci rádi pracují na příkladech blízkých reálnému světu.
Posluchači měli možnost dozvědět se více o metrikách, které měří úspěšnost kampaní. Zjistili, jaké jsou rozdíly mezi newsletterem a vysoce segmentovaným newsletterem. Cílem bylo dojít až k plně automatizované personalizované kampani pro opakování nákupu.
„Studenti se v platformě Mailkit velmi snadno zorientovali, a to přesto, že neměli s tímto nástrojem předchozí zkušenost. Obsah dle zadání vytvořili do hodiny. K dispozici měli i ChatGPT, který někteří využili ke stylistické úpravě, jiní k vygenerování lepších variant předmětu. Během dalších 60 minut byli schopni nastavit personalizaci i automatizaci,“ shrnuje Nádvorník.