Dnes Úterý - jasno 14°C
Zítra Středa - jasno 11°C
Úterý 30. 5. 2023
Svátek má Ferdinand
Newsletter Pražský patriot
Pro odběr ranního přehledu článků za posledních 24 hodin se přihlaste zde.
Byznys

Studenti ČVUT testovali emailové nástroje. Pomáhala umělá inteligence

Studenti třetího ročníku Masarykova ústavu při ČVUT měli možnost na vlastní kůži projít kampaní e-mailového marketingu. Jejím cílem bylo vytvořit personalizovanou kampaň e-shopu, který nabízí různé druhy kávy a vnitřní procesy zautomatizovat. S obsahem pomáhala umělá inteligence.

Testovací workshop se uskutečnil v rámci předmětu Online marketing a probíhal ve třech fázích. Po teoretické části tvorby emailové kampaně následovala samostatná práce skupin více než 50 studentů. Na závěr měli vysokoškoláci čas na zpětnou vazbu a diskusi svých prací.

„V rámci seminářů se studenti naučí interaktivní formou naplánovat strategii mailingové komunikace, jak vytvořit e-mail a jak řídit jeho rozesílání s ohledem na zásah cílové skupiny zákazníků a personalizaci obsahu,” říká Tomáš Sadílek z Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT.

Výsledky otestovali v 86 prohlížečích
Studenti měli možnost zkontrolovat vzhled svých kampaní v náhledech více než osmi desítek nejpopulárnějších poštovních klientů, například Gmailu, Outlooku, Seznamu nebo Centrumu.

„Vizí Mailkitu je bezpečný a dobře fungující e-mailing. Proto se snažíme přispívat k tomu, aby v Česku rostla nová generace budoucích marketérů, kteří budou mít dobré zásady e-mailingu zakotvené už ze studií. Celá případová studie byla postavena na reálných kampaních,“ říká Libor Nádvorník, Business development manažer společnosti Mailkit, který setkání připravil.

Studenty potrápila personalizace sdělení
Marketingový specialista Martin Císař nachystal samostatnou část práce a upozornil na legislativní požadavky i zkušenosti z praxe. „Dvě třetiny prací získaly plný počet bodů. Nejvíce dala studentům zabrat personalizace sdělení,“ hodnotí Sadílek a dodává, že vysokoškoláci rádi pracují na příkladech blízkých reálnému světu.

Posluchači měli možnost dozvědět se více o metrikách, které měří úspěšnost kampaní. Zjistili, jaké jsou rozdíly mezi newsletterem a vysoce segmentovaným newsletterem. Cílem bylo dojít až k plně automatizované personalizované kampani pro opakování nákupu.

„Studenti se v platformě Mailkit velmi snadno zorientovali, a to přesto, že neměli s tímto nástrojem předchozí zkušenost. Obsah dle zadání vytvořili do hodiny. K dispozici měli i ChatGPT, který někteří využili ke stylistické úpravě, jiní k vygenerování lepších variant předmětu. Během dalších 60 minut byli schopni nastavit personalizaci i automatizaci,“ shrnuje Nádvorník.



Autor: TZ, red

Festival Rock for People bude v ekologičtějším kabátě

Včera v 16:28

Tradiční hudební festival Rock for People, který se uskuteční 8.-11. června v Parku 360 v Hradci Králové, fandí ekologii. Proto se hlavním partnerem na poli mobility stala automobilka Toyota. Ta zajistí dopravu svými modely s nulovými emisemi, které využijí i největší hvězdy letošního ročníku jako...

V Česku za první čtyři měsíce roku přibylo 4 870 firem, nejméně za poslední tři roky

Včera ve 12:13

V dubnu vzniklo v České republice 2 159 obchodních společností, což je o 555 méně než v březnu a nejméně od září minulého roku. Zároveň v dubnu zaniklo 1 133 společností, o 250 méně než v březnu a nejméně od loňského srpna. V Česku tak minulý měsíc přibylo 1 026 obchodních společností, což je...

Praha je pátou nejžádanější kongresovou destinací světa

28. května 2023 v 18:48

Praha v loňském roce přivítala podle agregovaných dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) a Prague Convention Bureau (PCB) téměř čtyři tisíce akcí s 616 000 delegáty. Ačkoliv se oproti pandemickým rokům jednalo o přírůstek v hodnotě několika stovek procent, kongresová Praha se zatím zdaleka...

Sirotčinec v Kongu z ČVUT slaví světový úspěch

24. května 2023 v 08:08

Soutěžní návrh vzniklý na Projektovém maratonu se úspěšně prosadil ve 43. ročníku prestižní architektonické soutěže World Architecture Award. V každém ročníku se vybírají nejlepší z projektů v kategorii Architektura nebo interiér. A projekt ICWD – zázemí pro sirotky v Kongu – byl oceněn...

Odborníci z oblasti chytrých měst a udržitelné mobility představí nové poznatky

23. května 2023 v 09:07

Fakulta dopravní ČVUT v Praze v letošním roce slaví 30 let od svého založení, a u této příležitosti pořádá ve dnech 25. a 26. května v Národní technické knihovně dvě významné akce: 21. ročník Evropského dopravního kongresu (ETC) společně s 9. ročníkem mezinárodního sympozia Smart Cities Symposium...

Pražský hotel Don Giovanni zahájil oslavy 30 let s místními policisty

21. května 2023 ve 21:11

V rámci oslav 30 let od založení hotelu Don Giovanni poblíž stanice metra Želivského, pohostili v uplynulých dnech zaměstnanci hotelu řadové policisty z Prahy 3 na slavnostním obědě.

Praha 14 uzavřela registraci do systému Corrency

19. května 2023 v 08:20

Registrace do systému Corrency pro obyvatele Prahy 14 je již uzavřena. Prvních 1000 místních občanů využilo šanci a získalo correnty ve výši 1000 korun.

Jaké příležitosti k hrdinství umožňují technologie? Odpovědi přinese konference

17. května 2023 v 08:40

Tématem druhého ročníku konference Technologie ve společnosti je hrdinství a hledání všech jeho podob. Co je hrdinství? A má v našem cloudovém světě hrdinství ještě vůbec místo? 

V anketě AČPM Pojišťovna roku dominovala Kooperativa

16. května 2023 v 08:13

Letošní anketu Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) Pojišťovna roku ovládla pojišťovna Kooperativa. Na vyhlášení výsledků si převzala první místa v kategoriích Životní pojištění, Pojištění průmyslu a podnikatelů a Pojištění občanů. Třetí místo pak obsadila v kategorii...

Konference doručitelnosti přivede odborníky z celého světa

15. května 2023 v 10:48

Konference doručitelnosti se bude poprvé konat v Praze 1. a 2. června. Nabídne několik přednášek, panelových diskusí i interaktivních workshopů a představí technologie, díky kterým marketéři minimalizují riziko, že budou jejich kampaně označeny za spam. Experti z celého světa budou...

Scott.Weber Workspace otevře třetí lokalitu v Praze 8

15. května 2023 v 07:14

Poskytovatel privátních flexibilních kanceláří a coworkingu se rozšiřuje o lokalitu Dock v Libni na Praze 8. Třinácté centrum nabídne na ploše 3 190 m2 celkem 350 kancelářských míst, eventové prostory, privátní terasy a přes 20 zasedacích a jiných místností pro soustředěnou práci pro zvýšení...

Další články
Nahoru