Dnes Úterý - skorojasno 26°C
Zítra Středa - oblacno 29°C
Úterý 24. 6. 2025
Svátek má Jan
Zpravodajství
Co se v metropoli děje aneb Buďte v Praze v obraze
Pražský patriot na Seznamu
Nejnovější články na Seznamu ze zdroje Pražský patriot
Byznys

Studenti ČVUT testovali emailové nástroje. Pomáhala umělá inteligence

Studenti třetího ročníku Masarykova ústavu při ČVUT měli možnost na vlastní kůži projít kampaní e-mailového marketingu. Jejím cílem bylo vytvořit personalizovanou kampaň e-shopu, který nabízí různé druhy kávy a vnitřní procesy zautomatizovat. S obsahem pomáhala umělá inteligence.

Testovací workshop se uskutečnil v rámci předmětu Online marketing a probíhal ve třech fázích. Po teoretické části tvorby emailové kampaně následovala samostatná práce skupin více než 50 studentů. Na závěr měli vysokoškoláci čas na zpětnou vazbu a diskusi svých prací.

„V rámci seminářů se studenti naučí interaktivní formou naplánovat strategii mailingové komunikace, jak vytvořit e-mail a jak řídit jeho rozesílání s ohledem na zásah cílové skupiny zákazníků a personalizaci obsahu,” říká Tomáš Sadílek z Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT.

Výsledky otestovali v 86 prohlížečích
Studenti měli možnost zkontrolovat vzhled svých kampaní v náhledech více než osmi desítek nejpopulárnějších poštovních klientů, například Gmailu, Outlooku, Seznamu nebo Centrumu.

„Vizí Mailkitu je bezpečný a dobře fungující e-mailing. Proto se snažíme přispívat k tomu, aby v Česku rostla nová generace budoucích marketérů, kteří budou mít dobré zásady e-mailingu zakotvené už ze studií. Celá případová studie byla postavena na reálných kampaních,“ říká Libor Nádvorník, Business development manažer společnosti Mailkit, který setkání připravil.

Studenty potrápila personalizace sdělení
Marketingový specialista Martin Císař nachystal samostatnou část práce a upozornil na legislativní požadavky i zkušenosti z praxe. „Dvě třetiny prací získaly plný počet bodů. Nejvíce dala studentům zabrat personalizace sdělení,“ hodnotí Sadílek a dodává, že vysokoškoláci rádi pracují na příkladech blízkých reálnému světu.

Posluchači měli možnost dozvědět se více o metrikách, které měří úspěšnost kampaní. Zjistili, jaké jsou rozdíly mezi newsletterem a vysoce segmentovaným newsletterem. Cílem bylo dojít až k plně automatizované personalizované kampani pro opakování nákupu.

„Studenti se v platformě Mailkit velmi snadno zorientovali, a to přesto, že neměli s tímto nástrojem předchozí zkušenost. Obsah dle zadání vytvořili do hodiny. K dispozici měli i ChatGPT, který někteří využili ke stylistické úpravě, jiní k vygenerování lepších variant předmětu. Během dalších 60 minut byli schopni nastavit personalizaci i automatizaci,“ shrnuje Nádvorník.



Autor: TZ, red

Hana Machačová se stala členkou dozorčí rady Vienna Insurance Group

19. června 2025 v 18:11

Dlouholetá členka vedení pojišťovny Kooperativa Hana Machačová se stala členkou vrcholného orgánu skupiny VIG. Informoval o tom tiskový mluvčí Kooperativy Milan Káňa.  

Nový projekt od VR Group ukazuje, v čem může být wargaming užitečný při výuce

9. června 2025 ve 20:17

Simulace konfliktů a rozhodovacích procesů už dávno nejsou doménou jen armádních štábů. Česká společnost VR Group vyvíjí platformu Wargaming Table, která propojuje prvky stolních her s digitální technologií a nachází uplatnění i ve výuce na civilních univerzitách. Projekt vzniká ve spolupráci...

Veolia Energie ukončila topnou sezonu. Do údržby i modernizace plánuje investice 5 miliard

29. května 2025 v 16:13

Skupina Veolia Energie ČR ukončila kvůli teplému počasí topnou sezonu. Vytápění včera skončilo v Praze a většině dalších českých městech a dnes se tak stane i na Moravě včetně Ostravy, Olomouce nebo Karviné. Zároveň se rozbíhají kontroly, opravy a modernizace potrubních rozvodů i energetických...

V anketě AČPM Pojišťovna roku zvítězila v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů Kooperativa

26. května 2025 ve 21:52

V anketě Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) Pojišťovna roku 2024 získala pojišťovna Kooperativa tři pódiová umístění. Na čtvrtečním vyhlášení výsledků si převzala první místo v kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů, stříbrný stupínek obsadila v kategoriích Životní pojištění a...

Nadační fond letos podpoří 155 projektů zaměstnanců

23. května 2025 v 08:01

Správní rada Nadačního fondu Veolia schválila ve čtvrtek 22. května v 18. ročníku programu MiNIGRANTY podporu 155 projektům, mezi které bude tentokrát rozděleno 4 886 000 korun.

Další články
Nahoru