Dnes Středa - prehanky-dest 25°C
Zítra Čtvrtek - polojasno 25°C
Středa 24. 7. 2024
Svátek má Kristýna
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Byznys

Studenti ČVUT testovali emailové nástroje. Pomáhala umělá inteligence

Studenti třetího ročníku Masarykova ústavu při ČVUT měli možnost na vlastní kůži projít kampaní e-mailového marketingu. Jejím cílem bylo vytvořit personalizovanou kampaň e-shopu, který nabízí různé druhy kávy a vnitřní procesy zautomatizovat. S obsahem pomáhala umělá inteligence.

Testovací workshop se uskutečnil v rámci předmětu Online marketing a probíhal ve třech fázích. Po teoretické části tvorby emailové kampaně následovala samostatná práce skupin více než 50 studentů. Na závěr měli vysokoškoláci čas na zpětnou vazbu a diskusi svých prací.

„V rámci seminářů se studenti naučí interaktivní formou naplánovat strategii mailingové komunikace, jak vytvořit e-mail a jak řídit jeho rozesílání s ohledem na zásah cílové skupiny zákazníků a personalizaci obsahu,” říká Tomáš Sadílek z Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT.

Výsledky otestovali v 86 prohlížečích
Studenti měli možnost zkontrolovat vzhled svých kampaní v náhledech více než osmi desítek nejpopulárnějších poštovních klientů, například Gmailu, Outlooku, Seznamu nebo Centrumu.

„Vizí Mailkitu je bezpečný a dobře fungující e-mailing. Proto se snažíme přispívat k tomu, aby v Česku rostla nová generace budoucích marketérů, kteří budou mít dobré zásady e-mailingu zakotvené už ze studií. Celá případová studie byla postavena na reálných kampaních,“ říká Libor Nádvorník, Business development manažer společnosti Mailkit, který setkání připravil.

Studenty potrápila personalizace sdělení
Marketingový specialista Martin Císař nachystal samostatnou část práce a upozornil na legislativní požadavky i zkušenosti z praxe. „Dvě třetiny prací získaly plný počet bodů. Nejvíce dala studentům zabrat personalizace sdělení,“ hodnotí Sadílek a dodává, že vysokoškoláci rádi pracují na příkladech blízkých reálnému světu.

Posluchači měli možnost dozvědět se více o metrikách, které měří úspěšnost kampaní. Zjistili, jaké jsou rozdíly mezi newsletterem a vysoce segmentovaným newsletterem. Cílem bylo dojít až k plně automatizované personalizované kampani pro opakování nákupu.

„Studenti se v platformě Mailkit velmi snadno zorientovali, a to přesto, že neměli s tímto nástrojem předchozí zkušenost. Obsah dle zadání vytvořili do hodiny. K dispozici měli i ChatGPT, který někteří využili ke stylistické úpravě, jiní k vygenerování lepších variant předmětu. Během dalších 60 minut byli schopni nastavit personalizaci i automatizaci,“ shrnuje Nádvorník.



Autor: TZ, red

Zákazníci v Tesco vybírají charitativní projekty, kterým firma věnuje přes 3 miliony korun

22. července 2024 ve 14:05

Ve všech prodejnách Tesco po celém Česku zákazníci vybírají dobročinné projekty, které jsou podle nich nejprospěšnější pro rozvoj komunit. Vítězným organizacím 15. kola grantového programu „Vy rozhodujete, my pomáháme“ Tesco rozdělí 3 150 000 korun. Za celou dobu trvání programu od roku...

UBM dokončila rezidenční projekt Astrid Garden v Praze 7

19. července 2024 v 09:46

Společnost UBM Development Czechia úspěšně zkolaudovala nový rezidenční projekt Astrid Garden v pražských Holešovicích, ve kterém vzniklo 138 bytů a dvě obchodní jednotky.

Praha 4 hledá členy do volebních komisí při volbách do Senátu

12. července 2024 v 10:33

Radnice se rozhodla výrazně navýšit odměnu pro členy OVK. Za první kolo bude přidáno 500, v případě druhého kola pak dalších 1500 korun.

Jiří Jarkovský bude novým členem představenstva Czech Airlines Handling

9. července 2024 v 15:02

Novým členem představenstva odbavovací společnosti Czech Airlines Handling (dceřiná společnost Letiště Praha) bude od prvního srpna Jiří Jarkovský. Jeho hlavním úkolem bude strategické plánování činností společnosti CSAH v kombinaci s nepravidelností provozu. Současný předseda představenstva Tomáš...

Novou šéfkou komunikace innogy bude Zuzana Tylčerová, nahradí Martina Chalupského

26. června 2024 v 19:14

Po více než 20 letech mění skupina innogy vedení své komunikace. Na pozici Head of Corporate Affairs vystřídá Martina Chalupského nová ředitelka Zuzana Tylčerová. Bude přes léto postupně přebírat veškeré kompetence v oblasti externí a interní komunikace, sponzoringu, společenské odpovědnosti a...

MennYacht personálně posiluje pobočku pro Česko a otevřela prostory v Pařížské

26. června 2024 v 08:10

Společnost MennYacht, která letos slaví 30 let působení, zastupuje prémiové značky z portfolia Ferretti Group. České zastoupení formy nově reprezentuje Petr Kabát a společnost představila novou pobočku na Pařížské ulici v Praze.

Další články
Nahoru