dnes
Úterý - mlha
15°C
zítra
Středa - zatazeno
16°C
pozítří
Čtvrtek - zatazeno
15°C
Stroje, trenér, rozvičení, pekáč buchet. Bývalý kulturista reaguje na mýty o posilovnách
Ilustrační foto: Martina10 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Stroje, trenér, rozvičení, pekáč buchet. Bývalý kulturista reaguje na mýty o posilovnách

Rozcvičení před posilováním je zbytečné. Když chodím do fitka, nemusím moc řešit stravu, protože na přístrojích prostě všechno „spálím“. A vyhazovat peníze za trenéra je zbytečné, stačí chodit cvičit denně a za chvíli mám bicáky jak kokosy a k tomu na břiše pekáč buchet. S takovým typem názorů jste se možná setkali, jedná se o některé z mýtů, které kolem posiloven kolují. Přečtěte si, jak na ně reaguje Václav Kváča, který se v minulosti věnoval kulturistice na vrcholové úrovni.
kvaca-nahled

Václav Kváča býval kulturistou

1. mýtus: Rozcvičení před posilovnou je ztráta času
Kváčova reakce: „Rozcvičení a protažení před tréninkem nám napomáhá předejít případnému zranění. Pravidelným cvičením dochází také ke zkracování svalstva, a proto si pravidelným protahováním udržíte patřičnou flexibilitu. Stačí vám k tomu před tréninkem pět minut na rotopedu, aby se rozproudila krev a tělo se prohřálo, poté pár protahovacích cviků a cvičení zahájit lehčí vahou na stroji.“

2. mýtus: Je jedno, co jím, v posilovně to stejně všechno spálím
Reakce: „Myslíte-li cvičení vážně, tak správné stravování je velmi důležité. Pokud si před tréninkem dáte mastné nebo smažené jídlo, tak se vám určitě dobře cvičit nebude a po pár cvicích bude chtít jídlo ven. Podobné je to i po tréninku. Kvalitním tréninkem jsou svaly vyčerpané a je potřeba zahájit regeneraci, ideálně proteinovým nápojem. Pokud si zacvičíte před obědem a pak si dáte guláš s knedlíkem, tak místo potřebné regenerace tělo podruhé zatížíte. Pak se budete cítit ještě více unavení.“

3. mýtus: Zajímají mě jen bicáky a pekáč buchet, na jiné části těla proto cvičit nemusím
Reakce: „Tuto chybu dělá bohužel hodně lidí. Obzvláště ti, kteří nemají tréninkový plán a po příchodu do fitka jednou či dvakrát týdně si zacvičí pouze to, co je baví. Důležité je pro celou stavbu těla mít svalový rozvoj vyvážený. Pokud budete pořád cvičit prsní svaly, protože jsou vidět, a zanedbávat záda, budete mít shrbený postoj, neboť prsní svaly vám potáhnou ramena dopředu.“

4. mýtus: Chci rychle nabrat svalovou hmotu, budu chodit do posilovny denně
Reakce: „V případě, že chcete nabrat svalovou hmotu, tak důležitá fáze je regenerace. Těžkým tréninkem narušíte svalová vlákna a dáte impuls k růstu svalové hmoty. K růstu dochází teprve v klidové fázi. Dostačující je proto 4 až 5 tréninků týdně a podpořit regeneraci proteinovým nápojem a BCAA (větvené amino).“

5. mýtus: Trenér je zbytečný, cvičení na strojích zvládnu sám.
Reakce: „Cvičíte-li již delší dobu, nebo s kamarádem, který vám vše ukáže, tak trenéra nepotřebujete. Spousta cviků se dá okoukat od zkušenějších cvičenců. Pokud jste ale ve fitku poprvé, nechcete si ublížit a chcete docílit toho, abyste měli nějaké výsledky, je dobré do osobního trenéra zainvestovat. Bez pomoci osobního trenéra nebo někoho zkušeného se může lehce stát, že návštěvník posilovny po půl roce cvičení řekne: ,To je stroj na prsa? Já myslel, že je to na ramena´. Úsměvné? Spíš smutné. Takových případů je bohužel víc než dost.“


Sportovec roku v Praze 8. Nominace do konce listopadu

20. října 2019 v 07:13

Praha 8 pořádá již 4. ročník ankety Sportovec Prahy 8. Cílem soutěže je propojení městské části Praha 8 se sportovními organizacemi, které působí na jejím území, a společné ocenění nejúspěšnějších sportovců roku 2019 i jejich přínosu pro rozvoj sportu.

Florbalovo-Badmintonové úterý

18. října 2019 v 09:12

Florbalovo-Badmintonové úterý, kde se naučíte naprosté základy těchto dvou sportů, které budou stačit k sehrání jednoduchého turnaje o klíčenkové medaile. Celý den v Praze 9 bude ve znamení pohybu, zábavy a aktivního odpočinku.

Extravagantní šperky chtějí odvahu. Moderátorka Kristina Kloubková ji má

17. října 2019 v 07:10

Jsou výjimečné a přitahují pohledy. Designové šperky můžou být zajímavé nečekanou kombinací různých materiálů, netradičním provedením, anebo obojím. Jedno však je jisté – okouzlí vás tak, že bez nich neodejdete…

Pro pacienty s lupénkou otevře Vinohradská nemocnice dveře

15. října 2019 ve 14:34

V úterý 22. října se v rámci projektu Dny otevřených ambulancí pro pacienty s lupénkou otevře od 8 do 12 hodin ambulance Dermatovenerologické kliniky 3. LF UK a FN Královské Vinohrady (1. patro).

Dnes můžete běhat v Čimickém háji

15. října 2019 v 08:27

Osmá městská část ve spolupráci se sdružením R TEAM pořádají běžeckou školu Prahy 8 bez rozdílu věku. Běžecká škola pod vedením profesionálního trenéra se koná v říjnu každé úterý od 18 hodin.

Poradny cévního věku. Lidé tam zjistí, jak mají staré cévy

13. října 2019 v 10:26

Onemocnění srdce a cév jsou v čele s ischemickou chorobou srdeční a vysokým krevním tlakem zodpovědné za téměř polovinu všech úmrtí v České republice. Představují i významný ekonomický problém – léčba pacientů s nemocemi srdce a cév stojí v tuzemsku systém veřejného zdravotního pojištění kolem...

Další články
Nahoru