dnes
Čtvrtek - skorojasno
30°C
zítra
Pátek - prehanky-dest
28°C
pozítří
Sobota - bourky
24°C
Stroje, trenér, rozvičení, pekáč buchet. Bývalý kulturista reaguje na mýty o posilovnách
Ilustrační foto: Martina10 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Stroje, trenér, rozvičení, pekáč buchet. Bývalý kulturista reaguje na mýty o posilovnách

Rozcvičení před posilováním je zbytečné. Když chodím do fitka, nemusím moc řešit stravu, protože na přístrojích prostě všechno „spálím“. A vyhazovat peníze za trenéra je zbytečné, stačí chodit cvičit denně a za chvíli mám bicáky jak kokosy a k tomu na břiše pekáč buchet. S takovým typem názorů jste se možná setkali, jedná se o některé z mýtů, které kolem posiloven kolují. Přečtěte si, jak na ně reaguje Václav Kváča, který se v minulosti věnoval kulturistice na vrcholové úrovni.
kvaca-nahled

Václav Kváča býval kulturistou

1. mýtus: Rozcvičení před posilovnou je ztráta času
Kváčova reakce: „Rozcvičení a protažení před tréninkem nám napomáhá předejít případnému zranění. Pravidelným cvičením dochází také ke zkracování svalstva, a proto si pravidelným protahováním udržíte patřičnou flexibilitu. Stačí vám k tomu před tréninkem pět minut na rotopedu, aby se rozproudila krev a tělo se prohřálo, poté pár protahovacích cviků a cvičení zahájit lehčí vahou na stroji.“

2. mýtus: Je jedno, co jím, v posilovně to stejně všechno spálím
Reakce: „Myslíte-li cvičení vážně, tak správné stravování je velmi důležité. Pokud si před tréninkem dáte mastné nebo smažené jídlo, tak se vám určitě dobře cvičit nebude a po pár cvicích bude chtít jídlo ven. Podobné je to i po tréninku. Kvalitním tréninkem jsou svaly vyčerpané a je potřeba zahájit regeneraci, ideálně proteinovým nápojem. Pokud si zacvičíte před obědem a pak si dáte guláš s knedlíkem, tak místo potřebné regenerace tělo podruhé zatížíte. Pak se budete cítit ještě více unavení.“

3. mýtus: Zajímají mě jen bicáky a pekáč buchet, na jiné části těla proto cvičit nemusím
Reakce: „Tuto chybu dělá bohužel hodně lidí. Obzvláště ti, kteří nemají tréninkový plán a po příchodu do fitka jednou či dvakrát týdně si zacvičí pouze to, co je baví. Důležité je pro celou stavbu těla mít svalový rozvoj vyvážený. Pokud budete pořád cvičit prsní svaly, protože jsou vidět, a zanedbávat záda, budete mít shrbený postoj, neboť prsní svaly vám potáhnou ramena dopředu.“

4. mýtus: Chci rychle nabrat svalovou hmotu, budu chodit do posilovny denně
Reakce: „V případě, že chcete nabrat svalovou hmotu, tak důležitá fáze je regenerace. Těžkým tréninkem narušíte svalová vlákna a dáte impuls k růstu svalové hmoty. K růstu dochází teprve v klidové fázi. Dostačující je proto 4 až 5 tréninků týdně a podpořit regeneraci proteinovým nápojem a BCAA (větvené amino).“

5. mýtus: Trenér je zbytečný, cvičení na strojích zvládnu sám.
Reakce: „Cvičíte-li již delší dobu, nebo s kamarádem, který vám vše ukáže, tak trenéra nepotřebujete. Spousta cviků se dá okoukat od zkušenějších cvičenců. Pokud jste ale ve fitku poprvé, nechcete si ublížit a chcete docílit toho, abyste měli nějaké výsledky, je dobré do osobního trenéra zainvestovat. Bez pomoci osobního trenéra nebo někoho zkušeného se může lehce stát, že návštěvník posilovny po půl roce cvičení řekne: ,To je stroj na prsa? Já myslel, že je to na ramena´. Úsměvné? Spíš smutné. Takových případů je bohužel víc než dost.“


Zítra se běhá u rybníka Labuť

Včera v 11:55

Pro každého, kdo chce začít s běháním, chce zhubnout, posílit svoji kondici, nebo se vyrovnat se stresem či si jen vyčistit hlavu, je určena bezplatná Běžecká škola Prahy 4, projekt městské části Praha 4.

Praha 11: Lekce jógy dnes zdarma

Včera v 08:05

Zacvičit si jógu v areálu Chodovské tvrze mohou zájemci každou středu. Praha 11 tu společně s Domem jógy pořádá lekce jógy zdarma. Probíhají jednou týdně a na své si tu přijdou jak začátečníci, tak i pokročilí.

Dnes a zítra: Tai chi zdarma v Praze 4

10. srpna 2020 v 11:43

Cvičení Tai chi pořádá městská část Praha 4 spolu s TIME outDOOR. Hodiny vede lektorka Vlasta Pelechová.

Zítra: Běžecká škola Prahy 4 u rybníka Labuť

5. srpna 2020 v 10:40

Pro každého, kdo chce začít s běháním, chce zhubnout, posílit svoji kondici, nebo se vyrovnat se stresem či si jen vyčistit hlavu, je určena bezplatná Běžecká škola Prahy 4. Projekt městské části Praha 4, jehož cílem je sdružit všechny příznivce běhání a umožnit jim, podle jejich výkonnosti,...

V Praze 4 můžete zdarma cvičit

4. srpna 2020 v 10:31

Cvičení Tai chi pořádá městská část Praha 4 spolu s TIME outDOOR. Hodiny vede lektorka Vlasta Pelechová.

Další články
Nahoru