Strany a hnutí se v Praze před volbami zaměří zejména na kontaktní kampaň
11. září 2021 09:15
Svou kampaň zahájilo 2. září vládní hnutí ANO. „V Praze nebudeme dělat extra zahájení. Komunikujeme s voliči soustavně," sdělil lídr kandidátky, pražský zastupitel a poslanec Patrik Nacher (za ANO).
Kolik bude stát kampaň pouze v Praze, nelze podle něj říci, ale hnutí dodrží celorepublikový maximální limit 90 milionů korun.
ANO se zaměří na kontaktní kampaň v ulicích a komunikaci na sociálních sítích. V menší míře využije inzerci či billboardy. Na akcích Nacher rozdává příznivcům své knihy či materiály s pražskými kandidáty a programem.
„Nemile mě ovšem překvapilo a šokovalo, že příznivci a často přímo členové antibabišovských koalic chodí narušovat naše akce. Nadávky a urážení do politiky nepatří, za 18 let, nejdříve jako mluvčí a volební manažer, nyní jako aktivní politik jsem to nezažil," dodal Nacher.
Koalice Pirátů a STAN zahájí pražskou kampaň oficiálně v neděli na Výstavišti v Praze 7 za přítomnosti předsedů Ivana Bartoše (Piráti) a Víta Rakušana (STAN) nebo lídryně kandidátky Olgy Richterové (Piráti).
„Zahájení horké fáze kampaně probíhá od začátku září, kdy máme každý den přes deset stánků, kde se voliči mohou potkat s našimi kandidáty a dobrovolníky," uvedl mluvčí Michal Polák.
Těžiště kampaně Pirátů a STAN bude podle Poláka v kontaktní kampani. „Máme v ulicích stovky dobrovolníků, kteří rozdávají naše koaliční noviny. Na stáncích jsou většinou přítomni i samotní kandidáti," uvedl.
Voličům budou pomáhat vyřizovat voličské průkazy. „Součástí kampaně je samozřejmě i komunikace s voliči na profilech kandidátů na sociálních sítích. V neposlední řadě komunikujeme naše programové priority skrze inzerci ve veřejném prostoru," dodal Polák. Kampaň vyjde Piráty a STAN v Praze na pět milionů korun.
Mezi prvními zahájila kampaň koalice SPOLU (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL), a to už v květnu. „Během jara a celého léta jsme organizovali širokou paletu akcí, kde jsme se setkávali s občany. Spolu jsme zorganizovali nejenom kontaktní kampaň, ale také opékání buřtů a grilování. V pražských ulicích se potkávali s lidmi přímo kandidáti koalice SPOLU," uvedl za koalici mluvčí TOP 09 Vladan Vaněk.
Kromě tradičních forem propagace, jako jsou billboardy, volební noviny či inzerce v médiích, se SPOLU stejně jako ostatní strany zaměří na kontaktní kampaň.
„Navážeme tím na projekce v letních kinech, které probíhaly ve městech po celé republice včetně Prahy. Připravujeme také speciální akci pro mladé kandidáty v rámci kampaně Spolu jdeme volit a lifestylový magazín," dodal Vaněk. Kampaň bude stát v metropoli přibližně mezi jedním a jedním a půl milionem korun.
Stejně jako Piráti a STAN zahájí pražská ČSSD horkou fázi kampaně v neděli 12. září mítinkem na Santošce. Přestože oficiální zahájení sociální demokraty teprve čeká, kampaň podle tajemnice pražské ČSSD Lenky Peterové zahájila strana už 23. srpna na Jihozápadním Městě ve Stodůlkách. Aktuálně počítá ČSSD s rozpočtem 700 000 až 800 000 korun.
„Naše kampaň je v prvé řadě kontaktní, kdy voličům z očí do očí vysvětlujeme svůj program. Kandidáti do Sněmovny a další členové sociální demokracie s lidmi mluví v ranní a dopolední špičce u stanic metra, obchodních center i na tramvajových zastávkách," uvedla Peterová.
Také ČSSD se zaměřila i na sociální sítě. „Počítáme s reklamou v MHD," dodala.
Komunisté kampaň podle bývalé pražské zastupitelky a poslankyně Marty Semelové (KSČM) dělají od posledních voleb. „Po celou dobu řešíme problémy lidí. Občané se na nás často obracejí s žádostí o pomoc. Jinak přímou volební kampaň jsme zahájili 4. června na Střeleckém ostrově, kde se představili vedoucí kandidáti KSČM. V těchto dnech probíhá kontaktní kampaň," uvedla Semelová.
Oproti minulosti se chce KSČM více zaměřit na sociální sítě. „Nyní ji výrazněji doplňujeme kontaktní kampaní. Diskutujeme s občany, vysvětlujeme náš přístup k řešení problémů, seznamujeme je s volebním programem, rozdáváme letáky a propagační předměty. V metru jsou vylepeny plakáty KSČM proti předraženému bydlení," uvedla Semelová.
Do schránek lidem doručí volební Haló noviny a připravena je inzerce v tisku. „Část kampaně je financována z centrálního rozpočtu, z prostředků KV KSČM Praha počítáme s částkou asi 800 000 korun," dodala Semelová.
Své zástupce do ulic vyslalo také hnutí Přísaha bývalého policisty Roberta Šlachty. „Naposledy jste nás mohli potkat například na Andělu, I. P. Pavlova nebo Florenci. Máme objednaných několik venkovních ploch po Praze, ale tak jako vždycky se nejvíc soustředíme na práci v ulicích," uvedla mluvčí Karolína Skrčená. Na kampaň hnutí dalo zatím od ledna asi 1,34 milionu korun.
Formace Trikolora Svobodní Soukromníci se do kampaně v metropoli pustila v srpnu. „Přičemž ji budeme zintenzivňovat v průběhu září a s vyvrcholením všech našich aktivit v posledních dvou týdnech před volbami," sdělil kandidát číslo dvě Jindřich Rajchl.
Kampaň mají založenu na kombinaci venkovní reklamy jako billboardy či hyperkostky, internetové kampaně na sociálních sítích i klasické kontaktní kampaně.
„Obecně platí, že chceme být co nejvíc mezi lidmi. Osobní rozhovory dokáží přesvědčit standardního voliče spíše než pompézní billboardy," sdělil Rajchl. Do kampaně vloží několik jednotek milionů korun.