
Strakonickou ulici čeká rozšíření, Praha na to dostane z evropských fondů 380 milionů korun
9. února 2021 09:10
Rozšířit pomocí stavebních úprav Strakonickou ulici ve směru do centra v úseku mezi zastávkou Dostihová a Barrandovský most a umožnit tak vznik jízdního pruhu pro autobusy a záchranáře je cílem projektu podpořeného z Operačního programu Praha – pól růstu ČR, který včera odsouhlasila městská rada.
Necelé tři kilometry dlouhý uvedený úsek Strakonické ulice nyní neumožňuje vyhradit vozidlům MHD samostatný jízdní pruh bez současného snížení počtu ostatních pruhů.
Autobusy zde často čekají v kolonách, obtížně průjezdné bývá místo i pro vozy integrovaného záchranného systému. Projekt s přepokládanými výdaji ve výši 420 milionů proto počítá s rozšířením tělesa komunikace pomocí úpravy svahů, výstavby opěrných zdí a přeložek inženýrských sítí včetně úpravy odvodnění.
„Po nedávném schválení daňového balíčku je rozpočet Prahy velmi napjatý. Proto jsem rád, že se nám na rozšíření Strakonické ulice podařilo získat peníze z evropských fondů. Na celkovou investici 420 milionů korun půjde z pražského operačního programu až 380 milionů,“ uvedl pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti).
„Strakonická je vytížená výpadovka a z vyhrazeného jízdního pruhu pro MHD a záchranku tam budou těžit všichni účastníci silničního provozu. Lidé v MHD nemusí trčet v případných kolonách, záchranka pohodlně projede a zároveň se uvolní více místa pro řidiče v autech. Na Strakonické zvýšíme plynulost i bezpečnost provozu a taky tam projektujeme podchod místo přechodu, aby řidiči na Zbraslavi nemuseli nečekaně brzdit na důležité pražské komunikaci,“ upřesnil náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Stavební pozemky leží podél západního břehu Vltavy v katastrálních územích Hlubočep, Velké Chuchle a Malé Chuchle. Rekonstruovaný úsek měří 2,7 kilometru, kvůli zachování výjezdového a připojovacího pruhu mimoúrovňové křižovatky s Mezichuchelskou ulicí nebude komunikace v tomto krátkém úseku rozšiřována.
„V současné chvíli máme pravomocně vydané územní rozhodnutí a stavební povolení, kompletně zpracovanou projektovou dokumentaci a je vybrán zhotovitel. V průběhu března zahájíme přípravné práce, které lze provádět i v zimních měsících a samotnou stavbu pak zahájíme na začátku stavební sezony,“ doplnil generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Jozef Sinčák. Stavba by měla trvat 500 dní.
Na Strakonické již město nechalo v minulosti bez stavebních úprav vyznačit preferenční pruhy pro MHD v délce zhruba tří kilometrů. Naposledy se to loni v listopadu týkalo asi 550 metrů u Lahovického mostu, kde byl využit původní odstavní pruh.