
Stavba trolejbusové trati z Veleslavína na letiště začne v lednu, potrvá rok a čtvrt
1. prosince 2022 11:21
Výstavba trolejbusové tratě na Letiště Václava Havla Praha je součástí projektu elektrifikace autobusové linky číslo119, jenž schválilo vedení Prahy v září 2019. V areálu garáže Řepy DPP v rámci tohoto projektu postaví novou zděnou měnírnu a nabíjecí místa až pro 21 tříčlánkových bateriových trolejbusů, které budou jezdit na budoucí trolejbusové lince na letiště.
V garáži Řepy nicméně DPP již nyní připravuje dalších až 50 nabíjecích míst pro bateriové trolejbusy kategorie Standard, které zde vybuduje v rámci výstavby dalších projektů elektrifikace autobusových linek připravovaných v levobřežní části Prahy, například číslo 131, 137, 176 nebo 191. Garáž Řepy bude domovem pro trolejbusy, jež budou na tyto linky vypravovány a které nahradí stávající naftové autobusy.

Trakční trolejové vedení pokrývat zhruba polovinu stávající trasy linky na letiště, na zbylém úseku trolejbusy pojedou v režimu na baterii. Trolejové vedení bude začínat ve stávajícím autobusovém terminálu Nádraží Veleslavín, povede Evropskou ulicí, dále ulicí K Letišti, kde bude ukončeno před kruhovým objezdem u Terminálu 3.
V opačném směru do centra se trolejbusy k trakčnímu vedení připojí v zastávce Terminál 3. Trakční vedení bude dále nepřerušovaně pokračovat až na konečnou v autobusovém terminálu Nádraží Veleslavín. Pro budoucí trolejbusovou trať na Letiště Václava Havla Praha bude vybudováno celkem 11,6 kilometrů trolejového vedení.
„Na budoucí trolejbusovou linku mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla Praha budou nasazovány nové velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy s pracovním obchodním názvem Škoda-Solaris 24m. Jejich dodavatele DPP vysoutěžil letos v únoru, celkem jich nakoupí 20 kusů. První by se měl v Praze objevit na konci příštího roku,“ dodala Aneta Řehková.Vzhledem k tomu, že půjde o zcela nový typ, bude podle ní muset nejdříve najezdit 10 000 kilometrů bez cestujících a pak dalších 20 000 kilometrů ve zkušebním provozu s cestujícími. Teprve potom bude připuštěn pro běžný provoz. V říjnu podnik uvedl podnik do provozu po pěti dekádách první trolejbusovou linku, která jezdí z Letňan do Čakovic.